Gå til innhold

Biltur med unger på New Zealand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjørt litt i Sverige og Europa med våre barn, og er ikke fremmed for bilkjøring. Vi har har relativt korte etapper, overnattet på hotell, besøkt lekeland, badeland, dyreparker osv.

Nå har vi (foreldrene) lyst å besøke New Zealand. Er det noen som har kjørt i New Zealand fra Wellington til Auckland (eller motsatt)? Eventuelt helt fra Bluff? Mye for 5 og 7-åringer her? Badeland, lekeland, lekeplasser, dyreparker, kino etc? 

Og vær så snill å ikke begynn med kritikk lang reise osv.

Anonymkode: 99ff3...ba1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi har kjørt litt i Sverige og Europa med våre barn, og er ikke fremmed for bilkjøring. Vi har har relativt korte etapper, overnattet på hotell, besøkt lekeland, badeland, dyreparker osv.

Nå har vi (foreldrene) lyst å besøke New Zealand. Er det noen som har kjørt i New Zealand fra Wellington til Auckland (eller motsatt)? Eventuelt helt fra Bluff? Mye for 5 og 7-åringer her? Badeland, lekeland, lekeplasser, dyreparker, kino etc? 

Og vær så snill å ikke begynn med kritikk lang reise osv.

Vi har aldri oppsøkt bade- eller lekeland, så der er jeg helt blank. Vi har reist mest på Sørøya, flott natur, og ikke minst veldig tilrettelagt for aktiviteter og opplevelser. Jeg ville ventet til barna var noen år eldre, og store nok til å delta.

Mye dårlige veger, og lange avstander, men et land vi har reist tilbake til flere ganger.

Anonymkode: f3b88...7f8

Skrevet

Jeg har aldri reist på NZ med barn, men jeg har reist i Australia med 4- og 6-åring, og det var helt supert. Regner med at NZ er godt tilrettelagt også. Men jeg ville heller brukt tiden på noe annet enn lekeland når dere først reiser jorda rundt - det finnes masse andre ting man kan gjøre som man ikke finner overalt. 

Anonymkode: bf4b3...f49

Skrevet

I det området kan jeg i alle fall anbefale Rotorua, det er sikkert moro med barn også. Og finn deg et kiwihus! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har aldri reist på NZ med barn, men jeg har reist i Australia med 4- og 6-åring, og det var helt supert. Regner med at NZ er godt tilrettelagt også. Men jeg ville heller brukt tiden på noe annet enn lekeland når dere først reiser jorda rundt - det finnes masse andre ting man kan gjøre som man ikke finner overalt. 

Hva gjorde dere med barna på Australia? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke meg du siterer med det er da masse å gjøre der (med eller uten barn)..

sightseeing, surfing, bading, se på dyrene etc

Anonymkode: 9e86f...83d

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Museer, stranda (med dykkemaske), dyrehager, akvarium, være ute i naturen +++. Og noen lekeplasser innimellom, men lekeland var det aldri noe behov for! Masse å finne på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...