AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #21 Del Skrevet 14. august 2024 Atlas føler jeg er mer et hundenavn 😅 Anonymkode: ac028...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #22 Del Skrevet 16. august 2024 Jeg liker Atlas! Passer helt fint som et navn på et barn i dag. Anonymkode: c1c1b...6d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #23 Del Skrevet 17. august 2024 Navnet øker nok i popularitet nå som "It ends with us" går på kino i disse dager ✌🏻 Anonymkode: d87da...314 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #24 Del Skrevet 18. august 2024 Tenker også på han i «it ends with us». Sønnen til Emil Meek og heter vel det. Anonymkode: f1768...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 18. august 2024 #25 Del Skrevet 18. august 2024 Syns Atlas er veldig fint ❤️ Det har en klassisk -as ending, som Andreas, Thomas, Lukas, og jeg syns det fremstår som et tidløst navn. De få som forbinder dette med De Syv Søstre er snart så gamle at din sønn kommer aldri til å måtte forholde seg til det problemet… 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #26 Del Skrevet 18. august 2024 Den nye generasjonen vet ikke hva et atlas er, så jeg ville ikke lagt noe særlig vekt på den betydningen. Nå er navnet ukjent for mange, men jeg tipper at dette er et navn som blir litt mer vanlig de neste årene. Jeg liker det faktisk. Anonymkode: 010a2...d5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #27 Del Skrevet 20. august 2024 Det er jo i utgangspunktet en gud, og så har kartbøkene fått navn etter guden. Det er litt uvant som navn for oss som er gamle nok til å slå opp i atlas da vi gikk på skolen, men synes ikke navnet i seg selv er så ille. Folk kaller ungene sine mye verre ting nå for tida. Anonymkode: 7d63c...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 20. august 2024 #28 Del Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 7.31): Her kom det mange hjelpsomme kommentarer, takk ts Anonymkode: fc1e2...bd2 Atlas er et fint navn. Litt uvanlig, men absolutt brukbart. Man har Stein, Bjørn, Birk, Varg, og ja... Mange andre i spesielle sjangre. Når dere har utenlandske røtter og etternavn er det også veldig koselig Agatha skrev (På 14.8.2024 den 21.07): Vet ikke om dere bryr dere om meningen av navn og slike ting.. men om dere gjør det så er dette f.eks noe å tenke på: In psychology, Atlas is used metaphorically to describe the personality of someone whose childhood was characterized by excessive responsibilities. (Hentet fra Wikipedia, så ikke akkurat tidenes kilde) Du er klar over at mange andre veldig vanlige navn også stammer fra den mytologien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #29 Del Skrevet 21. august 2024 Hadde automatisk antatt at en person kalt Atlas kom fra Hellas/Tyrkia/Balkan. Det er det jo ikke noe i veien med, men litt annerledes enn hvor dere er fra hvis dere begge har engelsk bakgrunn. Anonymkode: ef154...71f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #30 Del Skrevet 23. august 2024 Fint navn, katten min heter det Anonymkode: b7a22...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #31 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 0.08): Vi venter en gutt om veldig kort tid og sliter noe enormt med å finne navn. Vi har engelske røtter begge to, og engelske etternavn. Egentlig liker jeg navn som Birk, Falk og Odin, men de passer virkelig ikke til etternavnet. Jeg kom over navnet Atlas og liker det godt, men ser at veldig mange misliker det på grunn av koblingen til atlas som i bok/kartsamling. Men altså, veldig mange navn er også ”ting” eller steder. Som Stein og Bjørn… Synes folk virkelig at Atlas er så ille? Anonymkode: fc1e2...bd2 Kjempe fint Anonymkode: fdd23...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå