AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #1 Skrevet 13. august 2024 Jeg har ventet på laparoskopisk hysterektomi i noen måneder og har nå fått time fem uker før høstferien. Planen er en utenlandstur. Var du i god nok form til det fem uker etter? Ferien er betalt, så det er eventuelt operasjonen som må utsettes, og det vil jeg gjerne unngå. Anonymkode: 14680...479
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #2 Skrevet 13. august 2024 Ville hørt med lege hva du kan forvente av smerter og aktivitet etterpå. Men ville ikke dratt på en aktivitetsferie etter 5 uker😆 Anonymkode: 3a159...d3e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #3 Skrevet 13. august 2024 Jeg var på ferie 6 uker etter min operasjon. Vi hadde campingvogn, så vi reiste litt rundt om her i Norge. Fikk uforklarlige blødninger, så jeg ville bli i Norge tilfelle jeg måtte på legevakt eller sykehus pga det. Formen var ok, men var veldig trøtt og sliten, mye smerter, og orket ikke å stå og gå for mye. men vanskelig å si om det var etter operasjonen att jeg ikke var i form, eller om det var andre grunner…for jeg sliter fortsatt med akkurat de samme plagene som før operasjonen, og nå er det godt over 1 år siden, eneste forskjellene er att blødningene er borte, og att alle plagene er blitt verre en før operasjonen…! 😔 Anonymkode: 48cc4...719 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #4 Skrevet 14. august 2024 Det går nok bra, men bare ta det litt med ro:) Anonymkode: cd120...24f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #5 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har ventet på laparoskopisk hysterektomi i noen måneder og har nå fått time fem uker før høstferien. Planen er en utenlandstur. Var du i god nok form til det fem uker etter? Ferien er betalt, så det er eventuelt operasjonen som må utsettes, og det vil jeg gjerne unngå. Anonymkode: 14680...479 Du vet ikke svaret på dette før du er operert. Noen er raskt på beina, andre trenger lengre tid. Koffert skal du neppe løfte de første 6 uken etter en så stor operasjon. Avbestillingsforsikring har du vel? Å utsette operasjonen til det blir mer vinterlig er neppe heldig, da det er mye tyngre å komme seg etter operasjoner på vinteren med glatt føre, mørke og kulde, uten at jeg vet hvordan vinterværet blir i år. Anonymkode: db475...7b0
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #6 Skrevet 14. august 2024 Enten utsette operasjonen eller droppe ferien. Anonymkode: ab080...e9e
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #7 Skrevet 14. august 2024 Sannsynlig vil dette gå helt fint. Der normale er at en er sykemeldt 2-3 uker og en kan starte opp igjen med trening etter 4/4 . Men en kan være uheldig å få komplikasjoner. Det kan også være at en ikke kan foreta operasjonen laparaskopisk og må foreta snitt i stedet. Tilheling er da ca 6 uker. Ville forhørt meg med kirurg eller utsatt operasjonen. Anonymkode: 2435f...fda 1
Molly 4.5 år Skrevet 14. august 2024 #8 Skrevet 14. august 2024 Dro hjem samme dag og formen var fin på dag to. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #9 Skrevet 14. august 2024 Jeg bodde hos foreldrene mine første uken etter operasjonen pga baby. etter det klarte jeg meg fint hjemme med barna alene. ferie etter 5 uker vil jeg tro går helt fint med mindre det er ekstremtur Anonymkode: 407a2...521 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå