AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #1 Skrevet 13. august 2024 Jeg har hatt 5 uker ferie og har ikke fått normal lønn, har fått 800 mindre i august uten at jeg aner hvorfor.I september skal jeg ha 3uker ferie igjen og frykter jeg ikke får noen penger da ? Dette ervferie som er tilgode for tidligere år. Arbeidsgiver har ikke fått la meg ta ferie så det har hopet seg opp. Dette har jeg lagt inn på visma , så lønnskontoret ser sikkert ferien . Så det er sikkert ikke gunstig å registrere ferien ?? Anonymkode: 5d77d...764
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #2 Skrevet 13. august 2024 Du skal ikke ha lønn når du har ferie, men feriepenger. Anonymkode: 9b46b...db7 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #3 Skrevet 13. august 2024 I fjor når du jobbet (når du ikke fikk tatt ferie) fikk du utbetalt for det du jobbet og sparte opp feriepenger. Du får utbetalt feriepenger i juni. Dette skal dekke ferie. Anonymkode: 2ce9d...d07
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #4 Skrevet 14. august 2024 Du må selvsagt registrere ferien når du tar ferie. Anonymkode: 93847...a75 1
Jodi Skrevet 15. august 2024 #5 Skrevet 15. august 2024 Har du fastlønn eller timelønn? Dersom du har timelønn får du ikke noe lønn når du har ferie. Har du fastlønn blir du trukket for 5 uker samme mnd som du får utbetalt feriepenger. Da skal du ikke trekkes i lønn i september ettersom dette er ferie du skulle avviklet ifjor og ble trukket for det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå