AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #1 Skrevet 13. august 2024 Har gått gjennom samlivsbrudd i år. Punktum ble satt på nyåret, formell separasjon fra april. Langvarig ekteskap og barn involvert. Mannen var utro, og er allerede på vei inn i et forhold - mens jeg har ikke vært sammen med noen andre på 17 år… Aldri opplevd dating og sjekk-apper, og er faktisk litt nysgjerrig på hva som foregår der ute. Absolutt ikke interessert i en ny partner, men kanskje klar for en uforpliktende flørt eller bekjentskaper? Så spørsmålet er, når er det ok å laste bed Tinder? For tidlig for meg? K41 Anonymkode: 986ab...f0f 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #2 Skrevet 13. august 2024 Du kan starte med Tinder akkurat når du vil. Vær ærlig med hva du er ute etter. Anonymkode: 7837c...a4d 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #3 Skrevet 13. august 2024 Jeg sjekket appene noen uker etter å ha flyttet ut (seks mnd etter forholdet ble slutt), men jeg merket fort at det var for tidlig for meg. Jeg har null interesse av å starte en "bli-kjent-greie" med menn nå. Men poenget mitt er - bare test! Det er lett å slette igjen evnt. Anonymkode: 8cf44...34e 1
fjær Skrevet 13. august 2024 #4 Skrevet 13. august 2024 Når du er klar for å se hva som er der ute. Vær bevisst på at det er mye gråstein der, men innimellom finner du gull 😍
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #5 Skrevet 13. august 2024 Når man ikke deler adresse lenger, så bare å kjøre på. Anonymkode: 08b2c...b66
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #6 Skrevet 13. august 2024 Jeg ventet i 14 dager. Såpass bør det være, tenker jeg M50 Anonymkode: c7040...770
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #7 Skrevet 14. august 2024 Nå har jeg bladd igjennom hele lovboka og ikke funnet et ord om dette. Her må du bare regne med at rettspraksis etableres gjennom presedens. Her har du presedens på din side, siden mange har lastet ned dating-apper allerede samme dag som samlivsbruddet. Det finnes heller ikke noe praksis å vise til mtp strafferamme ved for tidlig nedlastet dating - app. Men det kan virke som det i enkelte tilfeller har vært selvtekt med himling av øyne og løfting av øyebryn. Du får nesten vurdere hva slags risiko du er villig til å ta. Anonymkode: 9cc7a...25a 1
Fjellmannover190 Skrevet 14. august 2024 #8 Skrevet 14. august 2024 (endret) 11 hours ago, AnonymBruker said: Har gått gjennom samlivsbrudd i år. Punktum ble satt på nyåret, formell separasjon fra april. Langvarig ekteskap og barn involvert. Mannen var utro, og er allerede på vei inn i et forhold - mens jeg har ikke vært sammen med noen andre på 17 år… Aldri opplevd dating og sjekk-apper, og er faktisk litt nysgjerrig på hva som foregår der ute. Absolutt ikke interessert i en ny partner, men kanskje klar for en uforpliktende flørt eller bekjentskaper? Så spørsmålet er, når er det ok å laste bed Tinder? For tidlig for meg? K41 Anonymkode: 986ab...f0f Undersøk litt hva du går inn i, og ikke ha for store forventninger. Jeg gikk ut av et 20+ år forhold i fjor, og har opplevd at ferskinger på Tinder legger veldig mye inn i chatting og har hatt store forventninger til hva det egentlig er, og føler jeg har skuffet en del av disse! Det er også mye på platformene som ikke er så normalt i det virkelige liv, og greit å vite litt hva det er, og få et realistisk bilde av hva du møter. Du bestemmer når det passer og hva det skal brukes til. Lykke til! Endret 14. august 2024 av Fjellmannover190
Fjellmannover190 Skrevet 14. august 2024 #9 Skrevet 14. august 2024 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Nå har jeg bladd igjennom hele lovboka og ikke funnet et ord om dette. Her må du bare regne med at rettspraksis etableres gjennom presedens. Her har du presedens på din side, siden mange har lastet ned dating-apper allerede samme dag som samlivsbruddet. Det er vel en del som bruker appen under et forhold, uten å bryte norsk lov 🤣 (liker humoren 😄) Endret 14. august 2024 av Fjellmannover190
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #10 Skrevet 14. august 2024 Når du vil kjære deg ❤️ Anonymkode: 1b26c...d06
Snublefot62 Skrevet 14. august 2024 #11 Skrevet 14. august 2024 Jeg mener det er helt opp til deg. På vei ut døren hos eksen om du er klar for det så tidlig. Eller når du velger.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #12 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Nå har jeg bladd igjennom hele lovboka og ikke funnet et ord om dette. Her må du bare regne med at rettspraksis etableres gjennom presedens. Her har du presedens på din side, siden mange har lastet ned dating-apper allerede samme dag som samlivsbruddet. Det finnes heller ikke noe praksis å vise til mtp strafferamme ved for tidlig nedlastet dating - app. Men det kan virke som det i enkelte tilfeller har vært selvtekt med himling av øyne og løfting av øyebryn. Du får nesten vurdere hva slags risiko du er villig til å ta. Anonymkode: 9cc7a...25a Lovboka tok deg 10 timer? Anonymkode: eddb0...b41
Diskulis Skrevet 14. august 2024 #13 Skrevet 14. august 2024 Når du har lyst. Så fort dere har den samtalen om at dere gjør det slutt er dere single. Men selv synes jeg dating og flørting var uaktuelt mens vi fortsatt delte hus. Jeg lastet ned Tinder ganske kjapt etter han flyttet ut, et par måneder vil jeg tro. Mest av nysgjerrighet for å kikke. MEN jeg var ikke på langt nær klar for å date. Så jeg swishet vekk nesten alle, og de få jeg likte de endte jeg opp med å ikke svare eller ta bort igjen. Så fant i etterpåklokskap ut at jeg ikke var helt klar og ble en kjip person på Tinder. I tillegg tror jeg ikke man får opp igjen alle man avslår, bare noen av de, så det var jo ris til egen bak når jeg ble klar for dating og ville likt noen av de jeg hadde avslått 😅 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #14 Skrevet 14. august 2024 Når du selv ønsker Anonymkode: 702aa...69e
Seff Skrevet 14. august 2024 #15 Skrevet 14. august 2024 Jeg synes man bør vente med å laste ned Tinder til man er klar for en eller annen slags relasjon. Ikke nødvendigvis fast forhold, men noe, det er jo mange typer relasjoner man kan huke av for. Det er så mange profiler som sier i bioen at de "bare er innom og kikker", "ikke vet hva de ser etter", "hvis det er noe du lurer på, er det bare å spørre" osv. Når man matcher med sånne, er det bare støy som forstyrrer når man er på jakt etter en partner. Det kan sammenlignes med folk som henger rundt i butikker uten å egentlig skal ha noe. De er bare i veien. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #16 Skrevet 14. august 2024 Du er voksen og separert. Det blir vel opp til deg. For min del, hadde jeg aldri orket å ha kontakt med folk som ikke vet hva de vil på Tinder. Tullinger som prater med flere. Det er ikke vennskap menn er ute etter der. Men om du er robust nok til å takle det, kjør på. Har aldri prøvd det selv. Anonymkode: 79cdd...ebc
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #17 Skrevet 14. august 2024 34 minutter siden, AnonymBruker said: Lovboka tok deg 10 timer? Anonymkode: eddb0...b41 Ja. Måtte ha noen røykepauser. Anonymkode: 9cc7a...25a
Mardina Skrevet 14. august 2024 #18 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har gått gjennom samlivsbrudd i år. Punktum ble satt på nyåret, formell separasjon fra april. Langvarig ekteskap og barn involvert. Mannen var utro, og er allerede på vei inn i et forhold - mens jeg har ikke vært sammen med noen andre på 17 år… Aldri opplevd dating og sjekk-apper, og er faktisk litt nysgjerrig på hva som foregår der ute. Absolutt ikke interessert i en ny partner, men kanskje klar for en uforpliktende flørt eller bekjentskaper? Så spørsmålet er, når er det ok å laste bed Tinder? For tidlig for meg? K41 Anonymkode: 986ab...f0f Jeg registrerte meg på Facebook dating bare et par uker etter at eksen flyttet ut. Da hadde forholdet mellom oss i realiteten vært over siden begynnelsen av året. Han måtte bare finne seg et nytt sted å bo. Nå dater jeg en veldig fin fyr, som jeg liker bedre og bedre 😊 Jeg trives ikke som singel og synes alt er bedre når man er 2 😊
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #19 Skrevet 14. august 2024 Umiddelbart. Også bruker du ikke Tinder til å finne kjemien med noen via chat for å så kanskje møtes etter 6-8 uker med tørrprat. 10-12 setninger så avtaler man fysisk møte. Anonymkode: 3d9a3...967
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #20 Skrevet 15. august 2024 Diskulis skrev (På 14.8.2024 den 10.11): Når du har lyst. Så fort dere har den samtalen om at dere gjør det slutt er dere single. Men selv synes jeg dating og flørting var uaktuelt mens vi fortsatt delte hus. Jeg lastet ned Tinder ganske kjapt etter han flyttet ut, et par måneder vil jeg tro. Mest av nysgjerrighet for å kikke. MEN jeg var ikke på langt nær klar for å date. Så jeg swishet vekk nesten alle, og de få jeg likte de endte jeg opp med å ikke svare eller ta bort igjen. Så fant i etterpåklokskap ut at jeg ikke var helt klar og ble en kjip person på Tinder. I tillegg tror jeg ikke man får opp igjen alle man avslår, bare noen av de, så det var jo ris til egen bak når jeg ble klar for dating og ville likt noen av de jeg hadde avslått 😅 Er vell litt respektløst ovenfor et forhold å tenke at man kan gjøre som man vil rett etter man har slått opp? Du har vært i et intimt forhold i lengre tid, da er det naturlig å ha litt respekt for den andre parten å ikke gjøre bruddet verre enn det trenger å være med å hoppe rett på neste. Anonymkode: c3847...971 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå