Gå til innhold

"Melk" fra brystene

Anbefalte innlegg

Skrevet

H

Kvinne 38 som opplever hvit væske fra brystene det drypper og "spruter" om jeg tar på brystene. Føler ikke det er noe å kontakte lege for, men er bekymret. Er dette innafor normalen? Hvorfor har jeg fått dette plutselig. Startet med ømhet i brystområdet, klemte og ut renner det væske. Vært sånn i sommer.

Anonymkode: 20c69...cd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke unormalt at det kan komme noe væske fra brystene. Hvis dette har oppstått plutselig, og det er såpass at det spruter, ville jeg kontaktet legen. Du bør sjekke prolaktinnivået ditt.

Anonymkode: 7c964...212

Skrevet

«Galaktore» når man ikke er ammende kan være tegn på hyperprolaktinemi, du burde sjekke prolaktinnivåene dine hos legen.

Anonymkode: 8d958...f10

Skrevet

Kan være kreft. Ville fått det sjekka

Anonymkode: 4bf75...230

Skrevet

Ikke si kreft, bank i bordet. Får vurdere å oppsøke lege for dette da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

H

Kvinne 38 som opplever hvit væske fra brystene det drypper og "spruter" om jeg tar på brystene. Føler ikke det er noe å kontakte lege for, men er bekymret. Er dette innafor normalen? Hvorfor har jeg fått dette plutselig. Startet med ømhet i brystområdet, klemte og ut renner det væske. Vært sånn i sommer.

Skal vi si bare bagateller, eller gå til lege her? 
Normale oppegående mennesker ville bestilt timen hos lege og ikke tydd til KG. 
Hva tror du det kan være? Noe hormonelt, noe med stoffskiftet eller med hypofysen din?

Nei, ikke plag legen med noe du er bekymret for, vent og se, kanskje det blir verre? :ironi:

Anonymkode: 8db1c...f26

Skrevet

Jeg har hatt det i mange år (44 år nå, aldri vært gravid). Nevnt det for både lege og gynekolog tidligere og de sier bare at det er like normalt som unormalt. 

Anonymkode: 0a8d9...7d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skal vi si bare bagateller, eller gå til lege her? 
Normale oppegående mennesker ville bestilt timen hos lege og ikke tydd til KG. 
Hva tror du det kan være? Noe hormonelt, noe med stoffskiftet eller med hypofysen din?

Nei, ikke plag legen med noe du er bekymret for, vent og se, kanskje det blir verre? :ironi:

Anonymkode: 8db1c...f26

Kanskje det går over, trenger ikke være hysterisk bare fordi kroppen forandrer seg. Vil ikke bry legen med noe dumt. Tror det kan være noe med hormoner eller hypofysen eller innenfor normalområdet..vet ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har hatt det i mange år (44 år nå, aldri vært gravid). Nevnt det for både lege og gynekolog tidligere og de sier bare at det er like normalt som unormalt. 

Anonymkode: 0a8d9...7d6

Takk for oppløftende svar, egentlig det magefølelsen sier også.

Skrevet

Jeg har også det. Tidligere var den helt klar væske. Har hatt det helt siden graviditeten egentlig, og det er nå 12 år siden.

Så gikk jeg på en smell ifjor sommer der hele systemet gikk litt "løpsk" på en måte...

Så da kom det gul væske. Var på sykehuset og tok alt av blodprøver, men de fant ikke noe galt.

Nå er væsken hvit, men det kan fort komme en stråle om jeg klemmer på de...😂

Skrevet
Irak skrev (5 minutter siden):

Jeg har også det. Tidligere var den helt klar væske. Har hatt det helt siden graviditeten egentlig, og det er nå 12 år siden.

Så gikk jeg på en smell ifjor sommer der hele systemet gikk litt "løpsk" på en måte...

Så da kom det gul væske. Var på sykehuset og tok alt av blodprøver, men de fant ikke noe galt.

Nå er væsken hvit, men det kan fort komme en stråle om jeg klemmer på de...😂

Litt godt å høre at flere opplever det samme :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...