Gå til innhold

Dekketallerken

Gjest Gjest_Meg_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Forslag til dekketallerkener i tinn? Billigere enn de på Hadeland tinnstøperi.. Finner ingen noe annet sted, jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tinn, er det sånne sølv-aktige greier? For det har dei på Tilbords, veit eg!

Skrevet

De er kjempedyre de i tinn. Jeg har noen i stål liknende kvalitet. Men de er helt glatte... Fant de på et sånn liknende som ti kroners marked på en stor matforretning til 18 kroner stykket. KJpte ganske mange da... Kanskje du er heldig å finner noe liknende som det?

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Ja, sånn sølvaktige greier:) Kan hende de har på Tilbords ja, men hvilken produsent? De fra Hadeland koster 799 pr stk, og skulle gjerne hatt noen billigere...

Skrevet
De er kjempedyre de i tinn. Jeg har noen i stål liknende kvalitet. Men de er helt glatte... Fant de på et sånn liknende som ti kroners marked på en stor matforretning til 18 kroner stykket. KJpte ganske mange da... Kanskje du er heldig å finner noe liknende som det?

Har tenkt å ønske oss til bryllupet, så kanskje ikke akkurat i "ti-kroners" klassen. Vil gjerne det skal være av tinn, men er kanskje vanskelig å få billigere..

Skrevet

Foreldrene mine har det, kan høre hva de kostet

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Flott. Er takknemlig for alle svar :)

Skrevet
Ja, sånn sølvaktige greier:) Kan hende de har på Tilbords ja, men hvilken produsent? De fra Hadeland koster 799 pr stk, og skulle gjerne hatt noen billigere...

Vi har slike stål-dekketallerkenar frå Tilbords på ønskelista vår, dei kostar 198,-/stk.

Skrevet
De så jo kjempefine ut! Vet du ca. pris, og forhandlere?

Mener de koster ca 300 kroner.

Forhandlere.....tror de fleste glassmagasin og kjøkkenutstyr butikker fører Stelton.

Vet Kitch'n har dem

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Ok, takk for svar, dere! :) Skal sjekke ut Glasamgasinet en gang til, vi skal bare ha liste der.. (tror vi da)

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet
Mamma og pappa hadde sånne dyre de

Ok, takk for at du sjekka det ut. De er veldig fine, jeg skal titte litt rundt og tenke på det :)

Skrevet

Siden du har fått svar på det du _egentlig_ lurte på... kan jeg spørre hva man bruker sånt til?

Skrevet
Siden du har fått svar på det du _egentlig_ lurte på... kan jeg spørre hva man bruker sånt til?

Ein dekketallerken brukar ein under den tallerkenen ein et av. Veit ikkje heilt kvifor, men det ser fint ut då.. ;)

Skrevet

Ser fint ut, er i grunnen ikke særlig nyttig (spisebrikker er greiere tross alt om man vil ha noe under tallerkenen), og koster mye. Og krever ekstra skapplass for å oppbevare. Jeg ser mange liker det, men jeg skjønner meg ikke helt på dem.

Skrevet

Ok, takk for svar. Tror aldri jeg har sett det selv.

Skrevet
Har tenkt  å ønske oss til bryllupet, så kanskje ikke akkurat i "ti-kroners" klassen. Vil gjerne det skal være av tinn, men er kanskje vanskelig å få billigere..

He he... Sorry, tenkte du skulle ha tak i til bruk i bryllupet jeg..

Var jeg som svarte med de billige tallerknene ja.

Og dekktallerkener kan brukes i stedet for brikke eller i tillegg....

Veldig pent når man skal ha det litt ekstra pent...

Gjest Fruktfat
Skrevet

Veldig pent når man skal ha det litt ekstra pent...

:enig_anim: moro å dekke på skikkelig fint!

vi har dekketallerkner i samme som serviset, men har funnet ut jeg vil be en tante hekle noen små brikker til å ha mellom dekketallerken og middagstallerken, jeg bruker å vri på tallerken etterhvert som jeg spiser, og da er det greit å ha noe beskyttelse mellom de to tallerknene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...