Gå til innhold

Har noen opplevd brennende følelse i kroppen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Vil si med en gang at jeg har vært hos lege og skal tilbake igjen om 1 uke. 

For 4 mnd siden fikk jeg en slags brennende følelse i kroppen. 
Den siste måneden nå har det vært ille. Det har plutselig blitt ille å ha på seg klær. Akkurat som jeg er sensitiv. I tillegg til brennende følelse, iling, plutselig varm og kald. Slik føles det i hele kroppen. 
Var på utredning hos nevrolog i fjor. Ingen funn på MR eller blodprøver. Var et lite funn i ryggmargen, men avslo fort MS. 

Var hos legen med dette for 2 mnd siden. Hu var usikker, men jeg skulle ta kontakt hvis det ikke ble noe bedre. 

skal sies at jeg sliter en del med angst og spenning i kroppen

Noen som har opplevd noe sånt? 

Anonymkode: 9755a...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant heller ikke noe unormalt på blodprøvene da jeg var hos legen nå sist gang 

ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hatt det på brystet og litt nedover armene. Også mange andre nevrologiske symptomer. Parestesier heter det. Veldig ubehagelig.

Anonymkode: e12af...82d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 

Den siste måneden nå har det vært ille. Det har plutselig blitt ille å ha på seg klær. Akkurat som jeg er sensitiv. I tillegg til brennende følelse, iling, plutselig varm og kald. Slik føles det i hele kroppen. 
Var på utredning hos nevrolog i fjor. Ingen funn på MR eller blodprøver. Var et lite funn i ryggmargen, men avslo fort MS. 

Var hos legen med dette for 2 mnd siden. Hu var usikker, men jeg skulle ta kontakt hvis det ikke ble noe bedre. 

MR for tidlig i MS-forløpet kan være falsk negativ. Fordi man ikke har nok arr til at det synes på bildene. Hva fant de i ryggmargen?

Men! Både jeg og barnet er oversensitiv mot visse vaskemidler, det brenner på kroppen når vi ligger på laken som er vasket med parfyme (og noen andre som er parfymefrie brenner også). Når jeg har på meg trange treningsklær vasket med vaskemiddel så gjør det så utrolig vondt. 

Prøv å bytte vaskepulver til parfymefritt og dropp skyllemiddel først og fremst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (18 timer siden):

MR for tidlig i MS-forløpet kan være falsk negativ. Fordi man ikke har nok arr til at det synes på bildene. Hva fant de i ryggmargen?

Men! Både jeg og barnet er oversensitiv mot visse vaskemidler, det brenner på kroppen når vi ligger på laken som er vasket med parfyme (og noen andre som er parfymefrie brenner også). Når jeg har på meg trange treningsklær vasket med vaskemiddel så gjør det så utrolig vondt. 

Prøv å bytte vaskepulver til parfymefritt og dropp skyllemiddel først og fremst. 

Har forsøkt det med vaskemiddel, men hjelper ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt spinalprøver? 

En betennelse i ryggmargen vil av og til vise lite på MR, men en kan få en lett forhøyet respons på spinalprøver. 

Myelitt kan feks vere litt vanskelig å påvise for en utrent lege og gi en rekke nevrologiske utslag, men er som oftet følgt av smerte i ryggen i tillegg til svakhet i både armer og bein. 

Anonymkode: decf5...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.8.2024 den 20.57):

Hei! 

Høres jo ut som noe nevrologisk, i og med at du sliter med angst så kan det rett og slett være ett overaktivt nervesystem. Trenger ikke være MS eller annen kronisk sykdom.

Anonymkode: 7ba2b...3e9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Høres jo ut som noe nevrologisk, i og med at du sliter med angst så kan det rett og slett være ett overaktivt nervesystem. Trenger ikke være MS eller annen kronisk sykdom.

Anonymkode: 7ba2b...3e9

Har vært inne på tanken selv at det kan være ett overaktivt nervesystem. Den brennende følelsen er ikke her hele tiden, men fra tid til en annen

ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har vært inne på tanken selv at det kan være ett overaktivt nervesystem. Den brennende følelsen er ikke her hele tiden, men fra tid til en annen

ts.

Har du hatt covid? 

Anonymkode: e3a6f...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har du hatt covid? 

Ja

ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke hetetokter?

Anonymkode: de6fa...b7b

Nei 

ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

ts.

Jeg har hatt ekstrem angst tidligere, og ikke ante jeg hvor fysisk angst kan være.

Alldeles forferdelig. Stikking, brennende hud, bølgende "energier" inni kroppen som til tider gjør nesten vondt, men også nummen i huden som når man tar tannlegebedøvelse, men likevel ikke ... husker ikke alt, det er flere år siden. Så.. ja, angst kan vise seg på mange ulike måter. 

Anonymkode: 3f9e0...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja

ts.

Kan det ha kommet i forbindelse med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Kan det ha kommet i forbindelse med det? 

Hmm det vet jeg ikke.. 

Hadde covid i 2021 og fikk ikke disse symptomene før i slutten av 2023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt ekstrem angst tidligere, og ikke ante jeg hvor fysisk angst kan være.

Alldeles forferdelig. Stikking, brennende hud, bølgende "energier" inni kroppen som til tider gjør nesten vondt, men også nummen i huden som når man tar tannlegebedøvelse, men likevel ikke ... husker ikke alt, det er flere år siden. Så.. ja, angst kan vise seg på mange ulike måter. 

Har også de andre symptomene du nevner! Kanskje det er bare angsten som har vært litt mye i det siste.. 

Drar uansett til legen for en sjekk

ts. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hmm det vet jeg ikke.. 

Hadde covid i 2021 og fikk ikke disse symptomene før i slutten av 2023

Ah, ja da var det sikkert ikke det. 

Sjekk hos legen som du sier, men det er altså ikke uvanlig for angst å føle at kroppen/huden koker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 17.28):

Kom det bort av seg selv eller startet du på angstdempende?

Anonymkode: d4a86...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 18.31):

Har også de andre symptomene du nevner! Kanskje det er bare angsten som har vært litt mye i det siste.. 

Drar uansett til legen for en sjekk

ts. 

Var det angst som var årsak?

Anonymkode: d4a86...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...