AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #61 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan skulle han vite at du skulle svinge over om du allerede sto i køen for å svinge til venstre? Du har også skrevet at det var biler bak deg. Hvordan skulle han vite at du plutselig skulle ut av køen? Han kan ikke ha kjørt i 80. Da hadde du ikke vært i stand til å diskutere dette på KG. Anonymkode: 77696...d0d Hadde han kjørt i ts i 80 hadde ikke bilen foran henne klart seg så bra heller, hadde blitt en salig mos Anonymkode: 33a80...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oluspiltus Skrevet 13. august 2024 #62 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner hva du mener ja... skriv at du ikke vet hvem sin skyld det var da, at du er usikker. skriv hele historien så finner de det nok ut Anonymkode: 33a80...5a6 Ja det er vell det jeg må ende opp med å gjøre, er vell bare om det er vits med alt makket for jeg kan ikke bevise at han hadde høy fart, og han kan nekte på at han sa til mej at han holdt på å kjøre inn i bilen bak meg også. Så vet ikke om det er verdt styret eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 13. august 2024 #63 Del Skrevet 13. august 2024 Først synes jeg det er rart valg å starte en kø bak en blinkende bil for å se an, når det er laget forbikjøringlomme. Her startes en ugrei situasjon. Sånne lommer lages ikke ofte, og er et sterkt signal på at trafikken kan hope seg opp, og veimyndighetene ønsker biler skal legge seg ut for mer smidig trafikkavvikling. Du hadde ikke sikt, da bør man bruke lomma. Du legger deg først i hovedfila, så vil du over i lomma likevel, og må da vente på de bak deg som allerede bruker den. Om loven ikke sier noe spesifikt om lommer, anser hvertfall jeg det som en midlertidig/kort fil, når veimyndighetene har bygget og merket den. Da bryter du vikeplikt ved filskifte etter min tolkning. Og han er ikke nødvendigvis uaktsom når han ikke klarer å stoppe hvis du svinger brått. Det er en viss reaksjons- og bremselengde man ikke kan lastes for. Jeg vil og mene dere i større grad signaliserer å skulle til venstre ved å stoppe i kø, enn å skulle rett frem ved å ikke blinke. Han kan ikke forholde seg til ditt venstre blinklys med en bil mellom. Ditt høyre blinklys ser han, men du sa jo selv du blinket kjapt så det virker som du har handlet noe overilt og sett for lite i blindsone/bakover. Fullt mulig han kjørte fortere enn man bør i sånne felt, og mulig han ikke gjorde sitt ytterste for å unngå ulykken. Men skal du få noe skyld over på han tror jeg du må ha videobevis på uaktsomhet, eller flere vitner på det. Men han kjørte neppe i 80, da tenker jeg du ikke hadde klart å skrive på Kvinneguiden idag 🙂 Heller nok dessverre mot at du må ta skyld for å ikke vært aktsom nok når du svinger ut fra fila di, med mindre sterk uaktsomhet på han andre kan bevises. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oluspiltus Skrevet 13. august 2024 #64 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde han kjørt i ts i 80 hadde ikke bilen foran henne klart seg så bra heller, hadde blitt en salig mos Anonymkode: 33a80...5a6 Han kjørte ikke inni meg bakfra, han sneia fronten på bilen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #65 Del Skrevet 13. august 2024 Oluspiltus skrev (Akkurat nå): Ja det er vell det jeg må ende opp med å gjøre, er vell bare om det er vits med alt makket for jeg kan ikke bevise at han hadde høy fart, og han kan nekte på at han sa til mej at han holdt på å kjøre inn i bilen bak meg også. Så vet ikke om det er verdt styret eller ikke Skriv i allefall usikker på skyld så finner de ut av det for deg Anonymkode: 33a80...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #66 Del Skrevet 13. august 2024 Oluspiltus skrev (3 minutter siden): Han kjørte ikke inni meg bakfra, han sneia fronten på bilen min. Men hadde han sneiet den i fronten i 80 hadde du nok blitt skjøvet inn i bilen foran deg tipper jeg? Anonymkode: 33a80...5a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oluspiltus Skrevet 13. august 2024 #67 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hadde han sneiet den i fronten i 80 hadde du nok blitt skjøvet inn i bilen foran deg tipper jeg? Anonymkode: 33a80...5a6 Kanskje, kanskje ikke, poenget er vell mer at han kjørte for fort i forbikjøringslomma og holdt nesten på å kollidere med bilen bak, og sneiet min bil. Er vell uaktsomt å ha en slik fart når du ikke vet om bilene foran skal til venstre eller har tenkt seg forbi, og dermed ikke rekker å stoppe når én av disse bilene begynner å svinge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oluspiltus Skrevet 13. august 2024 #68 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hadde han sneiet den i fronten i 80 hadde du nok blitt skjøvet inn i bilen foran deg tipper jeg? Anonymkode: 33a80...5a6 Janei jeg har ikke dessverre ikke en fartsmåler, men han hadde uansett for høy fart til å oppfatte at jeg blinket ut til høyre til lomma, og at bilen bak også skulle til ut på lomma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 13. august 2024 #69 Del Skrevet 13. august 2024 Oluspiltus skrev (9 minutter siden): Han kjørte ikke inni meg bakfra, han sneia fronten på bilen min. Med et sånt feltskifte som du beskriver er det vikepliktsbrudd, og siden han sneiet fronten din blir det vel mer korrekt å si at du kjørte på den andre bilen når du skiftet felt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #70 Del Skrevet 13. august 2024 Oluspiltus skrev (10 minutter siden): Kanskje, kanskje ikke, poenget er vell mer at han kjørte for fort i forbikjøringslomma og holdt nesten på å kollidere med bilen bak, og sneiet min bil. Er vell uaktsomt å ha en slik fart når du ikke vet om bilene foran skal til venstre eller har tenkt seg forbi, og dermed ikke rekker å stoppe når én av disse bilene begynner å svinge. Men det var akkurat det da, hadde jeg sett 3 biler på rekke som venter ved siden av en slik lomme, hadde jeg tenkt "fri vei, alle skal til venstre" Anonymkode: 33a80...5a6 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FeraVera Skrevet 13. august 2024 #71 Del Skrevet 13. august 2024 Oluspiltus skrev (10 minutter siden): Kanskje, kanskje ikke, poenget er vell mer at han kjørte for fort i forbikjøringslomma og holdt nesten på å kollidere med bilen bak, og sneiet min bil. Er vell uaktsomt å ha en slik fart når du ikke vet om bilene foran skal til venstre eller har tenkt seg forbi, og dermed ikke rekker å stoppe når én av disse bilene begynner å svinge. Han regnet vel med at du skulle til venstre siden du ikke la deg ut i forbikjøringslomma med en gang. Mulig han burde kjørt saktere, men du burde jammen meg ha ventet til bilen foran deg hadde kjørt når du først hadde stoppet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oluspiltus Skrevet 13. august 2024 #72 Del Skrevet 13. august 2024 FeraVera skrev (Akkurat nå): Han regnet vel med at du skulle til venstre siden du ikke la deg ut i forbikjøringslomma med en gang. Mulig han burde kjørt saktere, men du burde jammen meg ha ventet til bilen foran deg hadde kjørt når du først hadde stoppet. Er vell ikke så hensiktsmessig å lage mer kø enn nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oluspiltus Skrevet 13. august 2024 #73 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men det var akkurat det da, hadde jeg sett 3 biler på rekke som venter ved siden av en slik lomme, hadde jeg tenkt "fri vei, alle skal til venstre" Anonymkode: 33a80...5a6 Joda, men er også rimelig å tenke «de gir ikke tegn til at de skal til venstre, kanskje jeg skal slakke ned å se det an» Sto der som sagt i et par sekunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #74 Del Skrevet 13. august 2024 Oluspiltus skrev (1 minutt siden): Er vell ikke så hensiktsmessig å lage mer kø enn nødvendig. Du lager vel ikke kø, de som kommer bak kjører jo bare i forbikjøringslomma hvis de ikke vil vente. Anonymkode: 81f72...fcd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #75 Del Skrevet 13. august 2024 Oluspiltus skrev (1 minutt siden): Joda, men er også rimelig å tenke «de gir ikke tegn til at de skal til venstre, kanskje jeg skal slakke ned å se det an» Sto der som sagt i et par sekunder. Ei forbikjøring lomme fungerer ikke sånn at du først stopper, venter, så bruker den, du legger deg ut i den og holder flyten i kjøringa når du ser at bilen foran skal til venstre, tenker jeg. Er du ikke i den lomma når jeg kommer, så regner ikke jeg med at du bare legger det ut i den fra en annen kø Anonymkode: 33a80...5a6 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oluspiltus Skrevet 13. august 2024 #76 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du lager vel ikke kø, de som kommer bak kjører jo bare i forbikjøringslomma hvis de ikke vil vente. Anonymkode: 81f72...fcd Nei ja jo kanskje, men nå er jeg egentlig ikke ute etter synsing å hva folk tenker. Det kan diskuteres til det uendelige hvis man gidder. Spurte orginalt om noen vet hva lovverket sier om saken, eventuelt om noen har opplevd lignende og hvordan det endte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oluspiltus Skrevet 13. august 2024 #77 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ei forbikjøring lomme fungerer ikke sånn at du først stopper, venter, så bruker den, du legger deg ut i den og holder flyten i kjøringa når du ser at bilen foran skal til venstre, tenker jeg. Er du ikke i den lomma når jeg kommer, så regner ikke jeg med at du bare legger det ut i den fra en annen kø Anonymkode: 33a80...5a6 Har du kilde på at det ikke er lov å stoppe for så å legge seg ut i en forbikjøringslomme så lytter jeg gjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #78 Del Skrevet 13. august 2024 Oluspiltus skrev (Akkurat nå): Nei ja jo kanskje, men nå er jeg egentlig ikke ute etter synsing å hva folk tenker. Det kan diskuteres til det uendelige hvis man gidder. Spurte orginalt om noen vet hva lovverket sier om saken, eventuelt om noen har opplevd lignende og hvordan det endte. Håper du oppdaterer når du får svar av forsikringen Anonymkode: 33a80...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #79 Del Skrevet 13. august 2024 Oluspiltus skrev (7 minutter siden): Joda, men er også rimelig å tenke «de gir ikke tegn til at de skal til venstre, kanskje jeg skal slakke ned å se det an» Sto der som sagt i et par sekunder. Du gir tegn med plasseringen din. Anonymkode: 77696...d0d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #80 Del Skrevet 13. august 2024 Oluspiltus skrev (3 minutter siden): Har du kilde på at det ikke er lov å stoppe for så å legge seg ut i en forbikjøringslomme så lytter jeg gjerne. Man kan jo i verste fall se på det som en forbikjøring til høyre, fordi du stod bak og ikke fortsatte i lomma om du skjønner. De lommene er jo for å holde flyten Anonymkode: 33a80...5a6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg