Gå til innhold

Påkjørsel i forbikjøringslomme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disse forbikjøringslommene er veldig korte. Jeg mistenker at dere la dere ut i lomma ca. samtidig, men at han hadde høyere fart og dermed ikke rakk å bremse (som sagt, svært kort strekning). Hvis du blinka deg ut på forhånd burde han ha sett det. Gjorde du det? Blinka han seg ut tidsnok så du burde sett det i speilet? Så du i speilet?

Anonymkode: 58532...6b8

• Liker 2
Gjest Oluspiltus
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forsikringen er klar over at det er umulig å avgjøre andre bilers fart ved ulykker.  De som krasjer i 60 tror alltid den andre bilen kom i 120. Selv når den kom i 60. 

Har du kamera med bevis så kanskje du kan bruke det. 

Anonymkode: af546...3cb

Endret av Oluspiltus
Skrevet

Kan du poste bilde av denne delen av veien, feks fra gule sider kart flyfoto?

Anonymkode: 33a80...5a6

Gjest Oluspiltus
Skrevet (endret)

Disse forbikjøringslommene er veldig korte. Jeg mistenker at dere la dere ut i lomma ca. samtidig, men at han hadde høyere fart og dermed ikke rakk å bremse (som sagt, svært kort strekning). Hvis du blinka deg ut på forhånd burde han ha sett det. Gjorde du det? Blinka han seg ut tidsnok så du burde sett det i speilet? Så du i speilet?

Anonymkode: 58532...6b8

Endret av Oluspiltus
Skrevet

Du både skifter fil, og får dermed bil C fra høyre (hvis jeg forstår situasjonen riktig), så det er vel ingen tvil om at du har skylden her. Bil C skifter også fil, men videre er det jo høyreregel som gjelder. Det var ditt ansvar å ha god nok sikt her.

Anonymkode: 81f72...fcd

Skrevet

Kan ikke skjønne noe annet enn du har skylda her. Hadde jeg vært bil C ville jeg gjort likt som den. Regnet med at bilene som sto på venstre side skulle til venstre og kjørt forbi i høyre felt som lommene er til. I mitt hode er det helt ulogisk å stå og vente på den måten du gjorde så jeg ville ikke tenkt at det var en mulighet for at du svinger mot høyre. At du ikke blinker mot venstre kan han nok ikke engang se pga bilen bak deg, og når du blinker til høyre+legger deg ut så er du også skjult av bilen bak helt til det er for sent.

Han trenger ikke å ha veldig høy fart for at dette skal skje.

Anonymkode: 8eb13...f9e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan være flere grunner til at han nesten kjørte i bilen bak deg. Blinket denne bilen når han kjørte ut? 

Bor får du ikke, og du mister selvsagt ikke førerkortet. Du var uoppmerksom og rask og brøt vikeplikt.  Det er alle innimellom.  Ingen kjører perfekt, for vi er ikke roboter. 

Tap av bonus kan du få, kommer ann på hva slags forsikring du har. 

Gjest Oluspiltus
Skrevet (endret)

Kan ikke skjønne noe annet enn du har skylda her. Hadde jeg vært bil C ville jeg gjort likt som den. Regnet med at bilene som sto på venstre side skulle til venstre og kjørt forbi i høyre felt som lommene er til. I mitt hode er det helt ulogisk å stå og vente på den måten du gjorde så jeg ville ikke tenkt at det var en mulighet for at du svinger mot høyre. At du ikke blinker mot venstre kan han nok ikke engang se pga bilen bak deg, og når du blinker til høyre+legger deg ut så er du også skjult av bilen bak helt til det er for sent.

Han trenger ikke å ha veldig høy fart for at dette skal skje.

Anonymkode: 8eb13...f9e

Endret av Oluspiltus
Skrevet

Skjønner hva du mener med forbikjøringslomme, og smarteste er definnitivt å bare legge seg ut i den og kjøre forbi bil(er) som skal til venstre. Er flere steder det er slike hvor jeg ferdes, og trafikken som kommer bak legger seg bare ut mot mot høyre og glir forbi den/de som venter på klar vei for svinge. 
Skyldspørsmålet i dette tilfellet avgjøres av forsikringselskapet.

• Liker 1
Gjest Oluspiltus
Skrevet (endret)

Kan være flere grunner til at han nesten kjørte i bilen bak deg. Blinket denne bilen når han kjørte ut? 

Bor får du ikke, og du mister selvsagt ikke førerkortet. Du var uoppmerksom og rask og brøt vikeplikt.  Det er alle innimellom.  Ingen kjører perfekt, for vi er ikke roboter. 

Tap av bonus kan du få, kommer ann på hva slags forsikring du har. 

Endret av Oluspiltus
Skrevet

Uflaks, men siden du sto til venstre og plutselig skulle til høyre, tipper jeg det faller på deg

• Liker 1
Gjest Oluspiltus
Skrevet (endret)
tdm900 skrev (1 time siden):

Skjønner hva du mener med forbikjøringslomme, og smarteste er definnitivt å bare legge seg ut i den og kjøre forbi bil(er) som skal til venstre. Er flere steder det er slike hvor jeg ferdes, og trafikken som kommer bak legger seg bare ut mot mot høyre og glir forbi den/de som venter på klar vei for svinge. 
Skyldspørsmålet i dette tilfellet avgjøres av forsikringselskapet.

Endret av Oluspiltus
Skrevet

Mem hvorfor stiller du deg bak den som skal til venstre og venter, du kan jo bare gli forbi i den lomma? 

• Liker 4
Gjest Oluspiltus
Skrevet (endret)

Mem hvorfor stiller du deg bak den som skal til venstre og venter, du kan jo bare gli forbi i den lomma? 

Endret av Oluspiltus
Gjest Oluspiltus
Skrevet (endret)

Oluspiltus skrev (1 time siden):

Igjen, det er snakk om sekunder, når jeg kom kjørende var der ingen motgående trafikk, men så kom det noen biler (er kort sikt akkurat der) og dermed ble han stående.

Så jeg kikker i speilet, ser der også kommer en bil bak, ser at han ikke blinker, og svinger ut i forbikjøringslomma.

Endret av Oluspiltus
Annonse
Skrevet

Hvordan skulle han vite at du skulle svinge over om du allerede sto i køen for å svinge til venstre? Du har også skrevet at det var biler bak deg. Hvordan skulle han vite at du plutselig skulle ut av køen? 

Han kan ikke ha kjørt i 80. Da hadde du ikke vært i stand til å diskutere dette på KG.

Anonymkode: 77696...d0d

• Liker 3
Skrevet

Hmm, kan du sende screenshot av veikrysset? Eventuelt legge inn gatenavn så kan prøve å sette meg bedre inn i det, hehe! 

Anonymkode: f9de1...1b0

Skrevet

Skjønner hva du mener ja... skriv at du ikke vet hvem sin skyld det var da, at du er usikker. skriv hele historien så finner de det nok ut

• Nyttig 1
Gjest Oluspiltus
Skrevet (endret)

Hvordan skulle han vite at du skulle svinge over om du allerede sto i køen for å svinge til venstre? Du har også skrevet at det var biler bak deg. Hvordan skulle han vite at du plutselig skulle ut av køen? 

Han kan ikke ha kjørt i 80. Da hadde du ikke vært i stand til å diskutere dette på KG.

Anonymkode: 77696...d0d

Endret av Oluspiltus
Skrevet

Enig i den. 

Anonymkode: f9de1...1b0

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...