AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #1 Skrevet 13. august 2024 Jeg er alenemor til to tette barn. Har hatt barna alene for det meste, nå har far barna 2 helger i måneden…de to helgene får jeg føle på det å ha kontakt med venner igjen, i tillegg har jeg begynt å date litt igjen. Med en gang helgen er over kjenner jeg på en slags sorg…jeg er glad for å se barna igjen, men får vondt i magen av tanken på at jeg må vente 14 dager før jeg har «fri» igjen…begge to går 100% i barnehage, og jeg er hjemmeværende pga sykdom. Har slitt mye med depresjoner etter forholdet, i tillegg til andre diagnoser som gjør meg veldig sliten. Jeg føler meg så slem og dårlig som mamma, men jeg tenker så mye på at jeg skulle ønske jeg hadde mer fri…jeg har ikke familie eller venner som kan hjelpe meg. selvom jeg er hjemmeværende hjelper det lite til det sosiale, da de fleste er på jobb i denne perioden. Etter å ha vært isolert i et langt forhold, kjenner jeg på gleden av å endelig møte venner igjen, og som sagt en stor sorg da helgen er over 😕 er dette egoistisk av meg? Er det feil av meg å prøve å gi far mer av ansvaret? Har tenkt å spørre han om 50/50, men tviler på at han vil… flere som har følt det samme? Anonymkode: 188ea...9ba 13
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #2 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det feil av meg å prøve å gi far mer av ansvaret? Det er mer feil at far ikke ønsker 50/50. Spør han da, jeg forstår deg godt. Anonymkode: a0da3...a4a 21 1 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 13. august 2024 Beklager, men mitt svar blir ja. Du har «fri» annenhver helg, og hver eneste dag på dagtid. Veldig spesielt å klage på lite alenetid da.. Anonymkode: 673b0...716 52 19
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #4 Skrevet 13. august 2024 Kanskje far kan ta barna på fulltid og du ha samvær annenhver helg? Anonymkode: 7a361...400 9 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #5 Skrevet 13. august 2024 Helt seriøst så lurer jeg hvorfor folk får barn i dag jeg.. 8-9 timer i barnehage, slitne barn som vil hjem og kose med mamma og pappa, mens mor sitter der og lengter etter venner. Anonymkode: 23c9a...e19 20 17
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #6 Skrevet 13. august 2024 Nei overhodet ikke. Jeg har 70 % og lengter etter 50 %, men det skjer jo ikke. Barnefar her prøvde å dytte mer over på meg, men det var uaktuelt. Synes bare annenhver helg høres helt umenneskelig ut ❤️ Anonymkode: 4774c...49e 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #7 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Beklager, men mitt svar blir ja. Du har «fri» annenhver helg, og hver eneste dag på dagtid. Veldig spesielt å klage på lite alenetid da.. Anonymkode: 673b0...716 Kjenner ingen foreldre som bor sammen som har engang i nærheten av så mye fri som dette. 😵💫 Anonymkode: d132d...db4 17 11
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #8 Skrevet 13. august 2024 Nei, det synes jeg ikke. Det er himla tungt å ha ansvaret for to barnehagebarn alene. Nå "slipper" du heldigvis å jobbe, men en konsekvens er jo dårligere råd, som absolutt ikke gjør psyken bedre. Spør ham om han kan ta en overnatting også en onsdag av og til? 😊 Hvis ikke, kanskje du skal prøve å skaffe en annen fast barnevakt, kanskje en student som gjerne tar en ettermiddag i uka frem til leggetid (men da må du jo betale). Anonymkode: c7dc7...00e 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #9 Skrevet 13. august 2024 Du er ikke «hjemmeværende». Virker som om du er sykemeldt eller trygdet. Da har du ikke fri på dagen. Så skjønner at du føler deg sliten og syk. Men ja, ingen som er gift med barn får så mye fri fra barna som deg. Anonymkode: e78a9...2f9 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #10 Skrevet 13. august 2024 I all verden. Anonymkode: cfd35...ec1 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #11 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Beklager, men mitt svar blir ja. Du har «fri» annenhver helg, og hver eneste dag på dagtid. Veldig spesielt å klage på lite alenetid da.. Anonymkode: 673b0...716 TS klager ikke på alenetid men på tid til å være sosial.. Anonymkode: 8fe31...5d4 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #12 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er alenemor til to tette barn. Har hatt barna alene for det meste, nå har far barna 2 helger i måneden…de to helgene får jeg føle på det å ha kontakt med venner igjen, i tillegg har jeg begynt å date litt igjen. Med en gang helgen er over kjenner jeg på en slags sorg…jeg er glad for å se barna igjen, men får vondt i magen av tanken på at jeg må vente 14 dager før jeg har «fri» igjen…begge to går 100% i barnehage, og jeg er hjemmeværende pga sykdom. Har slitt mye med depresjoner etter forholdet, i tillegg til andre diagnoser som gjør meg veldig sliten. Jeg føler meg så slem og dårlig som mamma, men jeg tenker så mye på at jeg skulle ønske jeg hadde mer fri…jeg har ikke familie eller venner som kan hjelpe meg. selvom jeg er hjemmeværende hjelper det lite til det sosiale, da de fleste er på jobb i denne perioden. Etter å ha vært isolert i et langt forhold, kjenner jeg på gleden av å endelig møte venner igjen, og som sagt en stor sorg da helgen er over 😕 er dette egoistisk av meg? Er det feil av meg å prøve å gi far mer av ansvaret? Har tenkt å spørre han om 50/50, men tviler på at han vil… flere som har følt det samme? Anonymkode: 188ea...9ba Prøv å ALDRI ha fri du. Ikke noen timer, en dag eller en helg! Sånn er det når besteforeldre er ikke eksiterende! Nyt de 2 helgene i måneden! Anonymkode: e3a59...186 4 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #13 Skrevet 13. august 2024 Vi er to voksne og har to under tre år. Du har jo masse fri jo. Vi har «aldri» fri. Jobb på dagtid og barna på kveld og i helger. Vi kan selvsagt avtale at den ene tar barna mens den andre gjør noe, men en hel helg fri har ingen av oss hatt siden andre barnet ble født. Anonymkode: dfd7f...c67 9 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #14 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er to voksne og har to under tre år. Du har jo masse fri jo. Vi har «aldri» fri. Jobb på dagtid og barna på kveld og i helger. Vi kan selvsagt avtale at den ene tar barna mens den andre gjør noe, men en hel helg fri har ingen av oss hatt siden andre barnet ble født. Anonymkode: dfd7f...c67 Men dere har muligheten om dere ønsker det. Anonymkode: 6fc41...d37 11
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #15 Skrevet 13. august 2024 Det er ikke egoistisk. Mange savner å kunne være sosial, og de som jobber ute er jo blant folk da som regel. Du kan spørre om mer avlastning, men går det ikke, så prøv å invitere venner hjem til deg helgene barna er hjemme? Jeg bodde alene på et veldig usentralt sted og det reddet mange helger at venninner kom på besøk. Anonymkode: 21e67...f70 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #16 Skrevet 13. august 2024 Dette er sikkert ikke det svaret du ønsker, men hvis det er mulig for deg, bør du snakke med legen din, evt. NAV, om muligheten for å komme tilbake i arbeid, i alle fall delvis. Det er vanligvis bedre for depresjon enn å gå hjemme, du får en mer normal dagsrytme, og kan være sosial med kollegaer på dagtid. Hvis det overhode ikke er mulig med noe arbeid, heller ikke redusert stilling, kan du kanskje gjøre noe annet sosialt på dagtid, for eksempel frivillig arbeid, dagsenter eller annet, så du kommer deg litt ut av huset og ser andre mennesker? Anonymkode: 33a9e...f08 11 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #17 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi er to voksne og har to under tre år. Du har jo masse fri jo. Vi har «aldri» fri. Jobb på dagtid og barna på kveld og i helger. Vi kan selvsagt avtale at den ene tar barna mens den andre gjør noe, men en hel helg fri har ingen av oss hatt siden andre barnet ble født. Anonymkode: dfd7f...c67 Men det er jo et valg dere tar? Her gir jeg mannen frihelger fra barna hver mnd, tar med barna å reiser bort f.eks. å besøker familie. Jeg har aldri fri fra barna men det er fordi jeg ikke ønsker det. Så da velger jeg å heller være hjemme / med familien. Dere har jo muligheten til å ta frihelger fra hverandre, dere har mulighet for å reise bort på kvelden, gå på kino, besøke en venn, ta en kaffe, ut å ta en øl på lørdag osv. TS har ikke den valgmuligheten… Anonymkode: eb945...192 7 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #18 Skrevet 13. august 2024 Skulle ønske jeg hadde fri annenhver helg til å være sosial med venner. Anonymkode: 6ec6a...336 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #19 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er jo et valg dere tar? Her gir jeg mannen frihelger fra barna hver mnd, tar med barna å reiser bort f.eks. å besøker familie. Jeg har aldri fri fra barna men det er fordi jeg ikke ønsker det. Så da velger jeg å heller være hjemme / med familien. Dere har jo muligheten til å ta frihelger fra hverandre, dere har mulighet for å reise bort på kvelden, gå på kino, besøke en venn, ta en kaffe, ut å ta en øl på lørdag osv. TS har ikke den valgmuligheten… Anonymkode: eb945...192 Hun kan jo gjøre alt dette annenhver helg. Anonymkode: 6ec6a...336 6 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #20 Skrevet 13. august 2024 Hun har jo ikke "fri" på dagtid, hun er ufør = syk. Anonymkode: 4774c...49e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå