Gå til innhold

Har byttet bank men nav har gammel kontonummer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har byttet bank og får uføretrygd den 19 august og problemet er at nav vil Betale ut til gammel konto😥 hva gjør jeg og er det mulig å få det ordnet opp til den 19 august?

Anonymkode: 4f853...c24

Videoannonse
Annonse
Gjest jegerrinne
Skrevet

Du går inn på nav og endrer konto nr på min side

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har byttet bank og får uføretrygd den 19 august og problemet er at nav vil Betale ut til gammel konto😥 hva gjør jeg og er det mulig å få det ordnet opp til den 19 august?

Kan du ikke logge inn på "min side" og forandre det selv? 

Har du bank id, kan du kanskje overføre fra gammen til ny konto selv også. 

Anonymkode: 97cc6...c6c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er for sent nå, da må du ringe de, for den ligger allerede klar til utbetaling på gammelt kontonr. Så spørs om de får endret.

Anonymkode: 4e03e...4f6

Skrevet
jegerrinne skrev (Akkurat nå):

Du går inn på nav og endrer konto nr på min side

Har gjort det men det står at utbetaling kommer til å bli utbetalt til forrige konto

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er for sent nå, da må du ringe de, for den ligger allerede klar til utbetaling på gammelt kontonr. Så spørs om de får endret.

Anonymkode: 4e03e...4f6

Hva skjer med pengene da?

Skrevet

Er den gamle kontoen fremdeles der da? Eller er den slettet? Om den er slettet så går pengene tilbake og du får dem senere, om den er der fremdeles er det jo bare å logge på den gamle og sende til deg selv. Man må fikse sånt I god tid... 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva skjer med pengene da?

Når skiftet du bank da? Kan være at den er åpen enda slik at du får overført siste rest. Altså når utbetalingen kommer. Er den stengt så får navn pengene i retur. 

Anonymkode: 4b9fc...484

Skrevet

Har du allerede avsluttet kontoen i den gamle banken? I tilfellet går pengene i retur til NAV. Kontakt NAV, så ordner det seg.

Anonymkode: 2f88d...ccc

Skrevet
Perfume skrev (5 minutter siden):

Er den gamle kontoen fremdeles der da? Eller er den slettet? Om den er slettet så går pengene tilbake og du får dem senere, om den er der fremdeles er det jo bare å logge på den gamle og sende til deg selv. Man må fikse sånt I god tid... 

Hvor lenge senere kommer pengene?

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du allerede avsluttet kontoen i den gamle banken? I tilfellet går pengene i retur til NAV. Kontakt NAV, så ordner det seg.

Skal ringe de i morgen 

Skrevet

Du må da legge ved kopi av gyldig legitimasjon, eller vise gyldig legitimasjon ved personlig fremmøte på et NAV-kontor. Du må oppgi norsk fødselsnummer eller D-nummer for å endre kontonummer. Hvis du skal melde fra om endring fra én norsk bankkonto til en annen, bruker du skjemaet melding om nytt bankkontonummer.

https://www.nav.no/start/soknad-endring-bankkontonummer

Anonymkode: 8ec4e...167

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må da legge ved kopi av gyldig legitimasjon, eller vise gyldig legitimasjon ved personlig fremmøte på et NAV-kontor. Du må oppgi norsk fødselsnummer eller D-nummer for å endre kontonummer. Hvis du skal melde fra om endring fra én norsk bankkonto til en annen, bruker du skjemaet melding om nytt bankkontonummer.

https://www.nav.no/start/soknad-endring-bankkontonummer

Fikk ikke med alt men du logger inn dette med ID brikken din og på denne siden står det hvordan du går fram. Enten via Nav sin side eller printer ut skjema som du fyller ut og sender sender men det tar jo lang tid og rekker ikke denne lønningen. 

Skrevet

Hvis du er for sen med å endre kontonummer og gammel konto er stengt, så må du bare vente på at NAV får pengene i retur og kan sende de ut på nytt til riktig kontonummer. Dette er det jo kun du  selv som har rotet til, så du får bare vente på utbetalingen denne gang.

Anonymkode: c6512...1f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fikk ikke med alt men du logger inn dette med ID brikken din og på denne siden står det hvordan du går fram. Enten via Nav sin side eller printer ut skjema som du fyller ut og sender sender men det tar jo lang tid og rekker ikke denne lønningen. 

Søknad er ikke nødvendig. Man logger bare inn på vanlig måte på NAV sine sider og endrer kontonummer med et tastetrykk. Har gjort det selv ganske nylig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

To ting: du avslutter aldri gammel bank/konto før du ser at alt fungerer og er i orden i ny bank. 

Neste: Det er ditt ansvar å bytte kontonummer på din side på NAV. Følgelig kan du ikke skylde på noen andre enn deg selv.

Anonymkode: ecfa6...846

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

To ting: du avslutter aldri gammel bank/konto før du ser at alt fungerer og er i orden i ny bank. 

Neste: Det er ditt ansvar å bytte kontonummer på din side på NAV. Følgelig kan du ikke skylde på noen andre enn deg selv.

Har fått det meg og spurte bare om råd hvordan jeg skal få ordnet det opp, ikke kritikk om at jeg gått på en smell ved å gjøre noe litt seint ved å bytte bank

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har fått det meg og spurte bare om råd hvordan jeg skal få ordnet det opp, ikke kritikk om at jeg gått på en smell ved å gjøre noe litt seint ved å bytte bank

NAV kommer til å få pengene i retur. Det kan ta noe tid. Du kan ringe banken din den 19. og informere om at det har kommet inn penger til en avsluttet konto. Banken returnerer pengene. Det kan fort ta noen dager. 
Jeg hadde samme problem da jeg glemte å endre bankkontonummer på jobb da jeg skiftet bank. Det løste seg helt fint, og jeg fikk inntrykk av at det ikke var så uvanlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da må du kontakte dem og oppgi nytt kontonr. 

Skrevet

Ærlig  talt. Gå inn på nav og bytt kontonr.

Gå på altinn i samme slengen og bytt der.

Anonymkode: ed808...ee1

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du får ikke kritikk, du får :opplyser: opplysning, men du tolker dette som kritikk, fordi du misforstår. 

Grüner skrev (14 minutter siden):

Da må du kontakte dem og oppgi nytt kontonr. 

Hjelper ikke å kontakte Nav med kontobytte. Du må gjøre det selv, på Nav. 

Og TS det er ikke for sent, hiv deg på krykkene om du ikke alt har gjort det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...