Gjest gjest 0 Skrevet 19. februar 2006 #1 Skrevet 19. februar 2006 Vi har funnet en leilighet prisantydning: 1 050 000 ( den har ligget lenge og er satt ned 40 000 i pris) verditakst: 1 140 000 Hva er lurest her? Burde vi legge inn bud på prisantydningen? eller burde vi gå høyere? Jeg tenkte å enten by 1 050 000 med kort frist eller 1 100 000 med kort frist... Noen som vet hva som er taktisk lurest?
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #2 Skrevet 19. februar 2006 Hvis dere byr for lavt, kan dere bidra til at prisen presses i været, men samtidig, det kommer jo an på markedet dere byr i.
Gjest Hilde K S Skrevet 19. februar 2006 #3 Skrevet 19. februar 2006 Jeg ville ha prøvd meg på 1,1 med veeeldig kort frist. Take it or leave it. Da snakker jeg om null frist i det hele tatt. De som selger leiligheten har helt sikkert bestemt seg for om de vil akseptere et slikt bud dersom leiligheten har ligget for salg en stund.
Gjest gjest 0 Skrevet 19. februar 2006 #4 Skrevet 19. februar 2006 Det jeg har sett er vanlig her er at de fleste går langt over takst. (opptil 200 000 over) Men i og med at denne har ligget lenge ute er jeg veldig usikker...
Gjest Hilde K S Skrevet 19. februar 2006 #5 Skrevet 19. februar 2006 Det er jo bare å forsøke seg. Har dere vært på visning?
Gjest gjest 0 Skrevet 19. februar 2006 #6 Skrevet 19. februar 2006 Ja vi var der nå nettopp De hadde hatt to på visning i går og vi var første i dag. Det kom noen da vi dro nå også...
Gjest Hilde K S Skrevet 19. februar 2006 #7 Skrevet 19. februar 2006 Ring og legg inn budet nå. La det stå et kvarter. Og hold oss oppdatert. Hilsen nysgjerrigper.
Gjest gjest 0 Skrevet 19. februar 2006 #8 Skrevet 19. februar 2006 ettersom jeg skjønte startet ikke budrunden før i morgen... Det var en visningsassistent som var der...
Gjest Hilde K S Skrevet 19. februar 2006 #9 Skrevet 19. februar 2006 Startet ikke før i morgen? Det har jeg aldri hørt om før. De som eier leiligheten står vel fritt til å akseptere et bud som kommer inn i dag, vil jeg tro. Da ville jeg i ALLE fall ha prøvd meg på et bud i dag. Direkte til selger. For å se om de vil vente til i morgen, de også eller omde blir fristet av deres bud i dag. *strategisk*
Gjest gjest 0 Skrevet 19. februar 2006 #10 Skrevet 19. februar 2006 Nå har vi sjekket med megler og han tok ikke imot bud før i morgen. Han var ikke på kontoret og første bud må fakses... Det var visst også noen regler om at første bud som kom inn måtte ha min frist på et døgn.. Så da får vi vente og se til i morgen!
Gjest lilletroll Skrevet 19. februar 2006 #11 Skrevet 19. februar 2006 Første bud SKAL være skriftlig, ja. At budet må ha frist på mer enn et døgn har jeg ikke hørt om før...
Gjest Purple Skrevet 19. februar 2006 #12 Skrevet 19. februar 2006 Første bud SKAL være skriftlig, ja. At budet må ha frist på mer enn et døgn har jeg ikke hørt om før... ← Da jeg skulle kjøpe, stod det i de fleste salgsoppgavene at første bud burde ha frist et døgn etter siste visning, tror jeg.
Gjest Ståle Skrevet 19. februar 2006 #13 Skrevet 19. februar 2006 Et bud BØR ha varighet på 24 timer ja,men ekke no regel. Noen timer er mer enn nok,helst ikke lengre enn 15-30 min...
Gjest Hilde K S Skrevet 19. februar 2006 #14 Skrevet 19. februar 2006 (endret) Det er noen borettslag som har sånne teite regler. Vi solgte en gang en borettslagleilighet og det var mye kav. Det var forkjøpsrett som gikk ut to uker etter at leiligheten ble annonsert. Man kunne legge inn bud i denne perioden, men budet måtte stå fram til datoen to uker fram i tid. Ingen la inn bud før fem minutter før forkjøpsretten gikk ut. Det var leenge å vente, gitt. Endret 19. februar 2006 av Hilde K S
Gjest -eline- Skrevet 19. februar 2006 #15 Skrevet 19. februar 2006 Det var et forslag til høring ang budfrister i fjor vet jeg, der ble det vel foreslått at første bud skal ha 24 timers frist og de neste budene skal ha minimum 2 timers frist. Fant denne linken fra Forbrukerombudet om dette.
Hilde Skrevet 19. februar 2006 #16 Skrevet 19. februar 2006 Vi har vært med i en budrunde som liknet på den det snakkes om her, i forhold til takst/prisantydning. Taksten på leiligheten vi bød på var 1750, prisantydning 1650. Vi var med i budrunde, og hadde det vinnende budet på 1700, det ville ikke selger godta. Så han kjørte ny runde, hvor han satt ned prisantydning enda mer, til 1550.. Vi var med igjen, endte på 1710 denne gang, ville fortsatt ikke godta. Det skal sies at dette var midt i Oslo sentrum, der leilighetene går for flere hundre tusen over takst, nesten uten unntak. Taksten på denne leiligheten var nok satt i overkant høyt, for det var utrolig lite aktivitet i budrunden. Det at den har ligget ute trenger ikke å bety at selgeren er desperat, heller tvert i mot, at han har gooood tid. Jeg ville prøvd meg med et bud på 1.1. Å gå noe særlig mer under takst tror jeg vil fungere mot sin hensikt.
Gjest gjest 0 Skrevet 20. februar 2006 #17 Skrevet 20. februar 2006 Vi skulle gått hardt ut ja.... ingen hadde lagt inn bud så vi startet med 1 mill... Etter 4 timer kom det nytt bud, hele visa endte med at leiligheten ble solgt for 1175'..... TIL OSS!!! Ja vi gikk en del over det vi planla, men det spiller ingen rolle. Verditaksten er 1140' og alle leilighetene i området går for mellom 100 og 200 tusen over takst... Nå må vi bare vente 1 uke på obos i tilfelle noen vil bruke forkjøpsretten sin.
Gjest -eline- Skrevet 20. februar 2006 #19 Skrevet 20. februar 2006 Grattis! Får håpe den kjipe forkjøpsretten ikke blir brukt da, vet hvor kjedelig det er å vente på å få endelig ja... (vet og hvor kjipt det er å miste leiligheta pga forkjøpsrett, menmen...vi satser på at det ikke skjer i deres sak!)
Gjest Hilde i.i. Skrevet 20. februar 2006 #20 Skrevet 20. februar 2006 Vi skulle gått hardt ut ja.... ingen hadde lagt inn bud så vi startet med 1 mill... Etter 4 timer kom det nytt bud, hele visa endte med at leiligheten ble solgt for 1175'..... TIL OSS!!! Ja vi gikk en del over det vi planla, men det spiller ingen rolle. Verditaksten er 1140' og alle leilighetene i området går for mellom 100 og 200 tusen over takst... Nå må vi bare vente 1 uke på obos i tilfelle noen vil bruke forkjøpsretten sin. ← Supert! Gratulerer! En ting til; supert at du fortlate hvordan det gikk. Hilsen nysgjerrige Hilde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå