Gå til innhold

Vet ikke om jeg skal følge min hund på hans siste reise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må dessverre avlive hunden i morgen pga alvorlig sykdom. 😢 Etter avlivningen, så kan jeg selv reise med ham i min bil til krematoriet. Men jeg klarer ikke bestemme meg. Bør jeg bli med på hans siste reis, eller bør veterinæren ordne dette, så de fra krematoriet kommer og henter ham?

Hadde blitt glad hvis dere hadde kommet med innspill, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 1f4b1...141

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde fulgt den selv, en siste tur og støtte for verdens beste venn

Kondolerer så mye, føler sånn med deg. Skal gjennom dette selv en dag og forstår ikke hvordan det skal gå. Hvorfor graver de seg sånn inn i sjel og hjerte? 

Anonymkode: 27ea2...c4d

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde fulgt den selv, en siste tur og støtte for verdens beste venn

Kondolerer så mye, føler sånn med deg. Skal gjennom dette selv en dag og forstår ikke hvordan det skal gå. Hvorfor graver de seg sånn inn i sjel og hjerte? 

Tusen takk for fint svar.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tusen takk for fint svar.

Ønsker deg alt godt, det er en stor sorg, ikke undervurder den eller legg bånd på den ❤️

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Må dessverre avlive hunden i morgen pga alvorlig sykdom. 😢 Etter avlivningen, så kan jeg selv reise med ham i min bil til krematoriet. Men jeg klarer ikke bestemme meg. Bør jeg bli med på hans siste reis, eller bør veterinæren ordne dette, så de fra krematoriet kommer og henter ham?

Hadde blitt glad hvis dere hadde kommet med innspill, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg tror ikke jeg hadde vært i stand til å kjøre, men hadde jeg greid det hadde jeg gjort det.

Føler med deg, ts, grusomt å miste hunden sin ❤️

Anonymkode: 41e9e...f10

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg føler med deg❤️ det er så ufattelig vondt å miste en firbent venn! 

Vi har selv aldri kjørt hundene vi har mistet til krematoriet, men det har på en måte ikke vært et alternativ da.
Jeg vet ikke om jeg hadde følt det hadde vært enda verre å fysisk levere hunden selv dit, eller ikke… kjenn litt på hva som er rett for deg, det er ingen skam i å velge å ikke gjøre det.

Anbefaler deg å ta skikkelig farvel❤️ vi fikk aldri muligheten til det med vår forrige hund, da han ble akutt syk og døde på operasjonsbordet. De hadde allerede lagt han i fryseren da vi neste dag skulle til klinikken (han ble operert på natten, og vi var sendt hjem) og vi fikk aldri muligheten til å ta farvel. Det gjør fortsatt vondt fire år senere…

Anonymkode: 03f2e...59b

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg føler med deg❤️ det er så ufattelig vondt å miste en firbent venn! 

Vi har selv aldri kjørt hundene vi har mistet til krematoriet, men det har på en måte ikke vært et alternativ da.
Jeg vet ikke om jeg hadde følt det hadde vært enda verre å fysisk levere hunden selv dit, eller ikke… kjenn litt på hva som er rett for deg, det er ingen skam i å velge å ikke gjøre det.

Anbefaler deg å ta skikkelig farvel❤️ vi fikk aldri muligheten til det med vår forrige hund, da han ble akutt syk og døde på operasjonsbordet. De hadde allerede lagt han i fryseren da vi neste dag skulle til klinikken (han ble operert på natten, og vi var sendt hjem) og vi fikk aldri muligheten til å ta farvel. Det gjør fortsatt vondt fire år senere…

Anonymkode: 03f2e...59b

Først av alt, tusen takk for alle som svarer, det betyr mye for meg. ❤️ Det har vært en veldig tøff dag.

Så fælt at du ikke fikk tatt farvel med hunden din, jeg skjønner det må ha vært veldig tøft. ❤️

Jeg sliter sånn med avgjørelsen, er redd jeg kommer til å angre hvis jeg ikke tar ham med selv til krematoriet, men på samme tid så tenker jeg det kommer til å bli tøft å ha en død hund i bilen. Ville så gjerne være med på hans siste reis, men er usikker på om jeg klarer det.

• Hjerte 6
Skrevet

Så trist. Føler med deg. Det er så vondt å miste sin beste venn ❤️ Klem

• Hjerte 1
Skrevet

Det viktigste, og tøffeste, er at du er der for hunden når han krysser over. Det knuser hjertet ditt å kjenne livet ebbe ut, men hunden din fortjener å føle seg trygg og dø i armene til eieren sin ❤️❤️ Jeg gråter hver gang jeg tenker på det, selv om det snart er femten år siden jeg måtte avlive min hund. Føler med deg, håper det blir en fin avslutning som gir deg ro i sjelen.

Anonymkode: ae42e...db4

• Liker 4
  • Hjerte 5
Skrevet

Kondolerer så mye TS trist og høre :(  ♥️:rose:🕯️jeg syns du skal følge din beste venn på hans siste reise jeg fulgte alle mine puser  ♥️:rose:🕯️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tenker at om du er der frem til hjertet slutter slå er det hundens "siste reise" hva som skjer etter dette er for din egen del og ikke for hunden - hva er greit for deg? 

• Liker 9
Skrevet

Det er vel vanlig å forlate kroppen hos dyrlegen? det har alltid vi gjort. Belastende nok å ta farvel, om man ikke skal bære rundt på kroppen selv i etterkant... 

Anonymkode: 64e10...676

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes du burde være der med hunden i øyeblikket den er som mest redd og avhengig av deg, altså når det avlives. Etter det er det like verdig begge deler.

Anonymkode: d3b3e...a6e

• Liker 5
Skrevet

Jeg kjørte han selv med min datter. Veldig glad for at jeg gjorde det. Jeg ville ha urnen tilbake. 23 timer etter jeg hadde levert han var han hjemme igjen på den faste plassen han elsket å sitte. Beste avgjørelsen jeg har gjort. Angrer ikke. 

Anonymkode: 13c3a...770

• Hjerte 1
Skrevet

Min tanke er at når man har fulgt hunden til vet og vært med den til den sovner inn, så er man ferdig med den "siste reis". Hva som skjer etter at hunden er avlivet er helt likegyldig ift hunden. Ville selv følt det var rart å kjøre med en død hund i bagasjerommet.

Anonymkode: 49b8a...283

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg holdt han, kysset hodet hans og sa jeg elsker deg og kommer aldri til å glemme ham før han sovnet inn. Helt jævlig, grein så en drittunge.

Tror ikke jeg hadde vært i stand å kjøre bilen min med den døde kroppen hans liggende i bagasjerommet/sete. Det blir fort overveldende!

Endret av ytmnd
Skrevet

Tror ikke jeg hadde vært istand til å kjøre med mitt døde kjæledyr i bilen. Mulig jeg hadde blitt farlig i trafikken. 
Du må kjenne på det selv ts. Men å kjøre hunden dit blir for din egen del. For hunden er det viktigst at du er der når den sovner inn ❤️

Anonymkode: e25d5...09c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Vær til stede under avlivning. Hvertfall til dyret har sovnet og er klar for siste sprøyte. Det kan bli urolig og redd over å være alene med fremmede plutselig.  

Anonymkode: 38b0d...eb8

• Liker 3
  • Hjerte 1
Gjest MaggaBente
Skrevet

Tenker du gjør det viktigste; er tilstede når han sovner inn❤️ Du vet kanskje ikke hva du skal gjøre før du er i situasjonen, så bestem deg da🙏

Skrevet

Så lenge du er der under avlivning er det det viktigste for hunden. Den merker ikke om du kjører den til krematoriet eller ikke.

Kondolerer. Det er tøft å miste dyr. 

Anonymkode: fc75c...6ec

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...