Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Må bare lufte meg her litt for kan ikke fortelle det til noen andre. Jeg er altså en kvinne på 42. Har tre barn fra før og vi var ferdig med å få barn. Sist vi hadde sex var altså krisen et faktum. Kondomet sprakk. Jeg går ikke på p pille pga alderen min og han skal sterilisere seg men har ikke kommet så lang enda. I etterkant har jeg følt meg øm der nede og tisser veldig ofte. Jeg vet at grunnen til at man tisser ofte er fordi blæren har liten plass men jeg syns det er rart at jeg skal gå fra å tisse en gang på jobb til fem. 

Likevel kan disse tingene også bety andre ting. Men så idag da jeg hentet i barnehagen så kom en av de ansatte med en litt rørende historie..og hva gjør jeg? Jo jeg begynner å grine. Altså, jeg gråter ALDRI. Sist jeg gråt er for 3 år siden da jeg var gravid med sistemann. Gråt ikke engang da jeg fødte han. 

Så nå er jeg supernervøs..aller mest pga av alderen min. Hvis jeg er gravid vet jeg ikke hva jeg gjør. Er så ufattelig tungt å gå gravid men jeg er ganske sikker på at jeg ikke kommer til å greie å ta abort. Så nå sitter jeg her og er nervøs men kan ikke teste for det er for tidlig. Blir gøy denne uken ja..

Noen som har blitt uventet gravid som 40+ åring og har kommet seg gjennom det?

Anonymkode: fc008...de5

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er for tidlig å teste, så er det for tidlig å ha symptomer.... og det blir ikke dårlig plass til blæra så fort. Man tisser ofte i begynnelsen pga hormoner, og er det hormoner pga graviditet så blir testen positiv..

Anonymkode: 2c0c1...04f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis det er for tidlig å teste, så er det for tidlig å ha symptomer.... og det blir ikke dårlig plass til blæra så fort. Man tisser ofte i begynnelsen pga hormoner, og er det hormoner pga graviditet så blir testen positiv..

Anonymkode: 2c0c1...04f

Er dette min sunne fornuft også forteller meg og jeg prøver å minne meg selv på det hele tiden. Jeg visste forøvrig at jeg var gravid med tredjemann før jeg kunne teste, da også var det en øm og rar følelse. Satser på at det er hodet som kødder med meg

Skrevet

Sikker på at du ikke bare har uvi? 

Anonymkode: 785a4...5c4

• Liker 3
Skrevet

Det er mange som opplever å bli uplanlagt gravid i din alder. Det går bra dette også.

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt en pakning med to graviditetstester. Så ville jeg sjekket med den ene om jeg fikk utslag med en gang, og ventet å teste med den andre.

Kan det være overgangsalder som tuller med deg med tanke på at du er så følsom? Du må rett og slett være litt tålmodig til du finner svaret. 

Prøv å slappe av og kose deg litt. Du vil få svaret til slutt, og da vil det også bli lettere å evt finne en løsning.

Anonymkode: b8b33...d3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Sikker på at du ikke bare har uvi? 

Anonymkode: 785a4...5c4

Har vært inne på tanken ja. Krysser fingrene

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er mange som opplever å bli uplanlagt gravid i din alder. Det går bra dette også.

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt en pakning med to graviditetstester. Så ville jeg sjekket med den ene om jeg fikk utslag med en gang, og ventet å teste med den andre.

Kan det være overgangsalder som tuller med deg med tanke på at du er så følsom? Du må rett og slett være litt tålmodig til du finner svaret. 

Prøv å slappe av og kose deg litt. Du vil få svaret til slutt, og da vil det også bli lettere å evt finne en løsning.

Overgangsalderen har jeg ikke tenkt på i det hele tatt. Kan jo så klart være noe sånt! Jeg hadde isåfall bare blitt glad for å slippe å tenke på nye svangerskap 😂 

Jeg har bestilt noen tester på nettet så venter på de i posten. Ikke søren om jeg går inn på det lokale apoteket og gir damene der noe å sladre om 🤭

Må bare smøre meg med tålmodighet. Takk for fint svar ❤️

Skrevet

Å tisse oftere er også et tegn på Overgangsalder.. 

Men hvor lenge siden er det siden sex? Tester gir svar før 2 uker. Og symptomer kommer ikke så tidlig 

Anonymkode: 3379d...75a

Skrevet

Hmm tror det er 9 dager. Hvor tidlig tror dere jeg kan teste? Alle de andre gangene har jeg testet rundt de tider jeg skal ha mensen og fikk klart positiv test

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hmm tror det er 9 dager. Hvor tidlig tror dere jeg kan teste? Alle de andre gangene har jeg testet rundt de tider jeg skal ha mensen og fikk klart positiv test

Man kan fint få positiv test 9-10 dpo ja. 

Du hadde i alle fall fått en positiv test hvis symptomene dine var graviditetssymptomer, siden man får symptomene grunnet HCG. Og det er nok veldig sjeldent at man begynner å tisse masse allerede 9 dpo med fortsatt ganske lav HCG. Jeg begynte ikke å tisse oftere før i andre trimester.. 

Anonymkode: ef516...ffb

Skrevet

Bare test deg. Men med alderen din så går det sikkert fint altså. Du får jo god oppfølging av lege/jordmor. Selv så hadde det vært krise. Jeg er 43 år og ungene mine har flytta ut. Hadde ikke klart å begynne med små barn no. Når jeg endelig kan være egoist og bare tenke på meg selv. 

Anonymkode: 1a99e...f95

Skrevet

Ta en test. Og abort er veldig uproblematisk i dag, det er noen tabletter og så er problemet løst for alltid. Hvorfor vurderer du ikke det?

Anonymkode: 7a663...9a7

Skrevet

Vet du når du hadde eggløsning?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bare test deg. Men med alderen din så går det sikkert fint altså. Du får jo god oppfølging av lege/jordmor. Selv så hadde det vært krise. Jeg er 43 år og ungene mine har flytta ut. Hadde ikke klart å begynne med små barn no. Når jeg endelig kan være egoist og bare tenke på meg selv. 

Fikk akkurat hentemelding fra posten. Pakken er kommet så da skal jeg teste imorgen. Største problemet her er at jeg er møkk lei småbarnslivet. Gleder meg til de blir eldre. Men når minste ikke har fylt 3 engang så er det lenge til jeg kan være egoist

• Hjerte 1
Skrevet

Ta en test. Og abort er veldig uproblematisk i dag, det er noen tabletter og så er problemet løst for alltid. Hvorfor vurderer du ikke det?

Anonymkode: 7a663...9a7

Jeg er ikke imot abort, syns alle skal få bestemme selv over egen kropp. Men jeg greier bare ikke tanken på å ende et liv

• Hjerte 1
Skrevet
mommyaka skrev (2 minutter siden):

Vet du når du hadde eggløsning?

Aner ikke når el var. Siden jeg ikke prøver bli gravid følger jeg ikke med på syklusen. Men den er uregelmessig så el kan ha vært bår som helst

Skrevet

Fikk akkurat hentemelding fra posten. Pakken er kommet så da skal jeg teste imorgen. Største problemet her er at jeg er møkk lei småbarnslivet. Gleder meg til de blir eldre. Men når minste ikke har fylt 3 engang så er det lenge til jeg kan være egoist

Egoist....hvem sine ønsker oppfylte du da du fikk de andre barna dine? 

Anonymkode: 39715...4b4

• Liker 1
Skrevet

Joda ser den. Få barn er egoistisk

Skrevet

Det der er en annen diskusjon. Kanskje vi kan holde oss til tema?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det der er en annen diskusjon. Kanskje vi kan holde oss til tema?

Helt enig. Noen skal alltid dra det i en annen vei enn det det er ment med ordet i denne samtalen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...