AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #1 Del Skrevet 13. august 2024 Hvor mye lyd hører du fra naboer? Vi hadde ett eldre ektepar som bodde over oss i 18 år. Kan telle på 1 gang de gangene at lyder fra de har plaget oss. Men de flyttet og ei mor med en 3 åring og 10 åring flyttet inn. Vi hører den minste gutten mye. Han løper og hopper tilsammen flere timer hver dag. Når jeg har truffet de så ser jeg at han går aldri, men bare løper. Ute er det greit, men inne er det plagsomt. Jeg kan ikke lengere legge meg på sofaen etter jobb og sove litt. Hvis de er borte så går det bra, men ikke hvis de er hjemme. Jeg hører også at han kaster noe i gulvet. Høres ut som legoklosser. Hvor mye hører du naboene? Og hva er normalt? Anonymkode: cdbfa...291 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Skrevet 13. august 2024 #2 Del Skrevet 13. august 2024 Normalt for meg, har også barnefamilie over meg og særlig yngste løper og hopper mer enn går. Jeg tenker at det er lyder man får finne seg i, barn blir eldre... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #3 Del Skrevet 13. august 2024 Sånn er det bare, dessverre.. kan jo nevne for moren at det er lytt mellom boligene? Anonymkode: 0cb2b...488 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 13. august 2024 #4 Del Skrevet 13. august 2024 stønning og lår som klasker i hverandre ? eller har jeg misforstått temaet .p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #5 Del Skrevet 13. august 2024 Jeg bor i blokk fra 60 tallet, betong. Jeg hører naboene mine tisse, lukke dører, nyse, gå, tv. Det er mao veldig lydt. Men har ingen små barn som løper rundt, det høres selvsagt godt. Du kan jo be de om å legge litt tepper på gulvet, det tar vekk litt lyd. Eller du kan lydisolere med lydbøyler. Anonymkode: f8be9...3e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #6 Del Skrevet 13. august 2024 Jeg bor i blokk, bor øverst. Jeg hører så og si ALT som skjer i underetasjen da de har 2 barn på under 10 år. Hører springing over gulv, møbler (da spesielt spisestoler) som dras over gulvet, hører dører som åpnes eller smelles igjen. Hører musikk, hører skrik, høy prat også videre. Så hører så og si alt Anonymkode: 6c463...747 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #7 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor mye lyd hører du fra naboer? Vi hadde ett eldre ektepar som bodde over oss i 18 år. Kan telle på 1 gang de gangene at lyder fra de har plaget oss. Men de flyttet og ei mor med en 3 åring og 10 åring flyttet inn. Vi hører den minste gutten mye. Han løper og hopper tilsammen flere timer hver dag. Når jeg har truffet de så ser jeg at han går aldri, men bare løper. Ute er det greit, men inne er det plagsomt. Jeg kan ikke lengere legge meg på sofaen etter jobb og sove litt. Hvis de er borte så går det bra, men ikke hvis de er hjemme. Jeg hører også at han kaster noe i gulvet. Høres ut som legoklosser. Hvor mye hører du naboene? Og hva er normalt? Anonymkode: cdbfa...291 Prisen å betale for å bo i blokk Anonymkode: 1eadf...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #8 Del Skrevet 13. august 2024 Ja hører godt når naboene over har barnebarnet på besøk. Hører mye annet fra dem også. Høres ut som de har storkjøkken hjemme og de løper på løpebånd... og masse annet. Anonymkode: c0ad6...e84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #9 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg bor i blokk, bor øverst. Jeg hører så og si ALT som skjer i underetasjen da de har 2 barn på under 10 år. Hører springing over gulv, møbler (da spesielt spisestoler) som dras over gulvet, hører dører som åpnes eller smelles igjen. Hører musikk, hører skrik, høy prat også videre. Så hører så og si alt Anonymkode: 6c463...747 Å, elsker naboer som bare ikke forstår konsepetet møbelknotter under stoler osv Anonymkode: f8be9...3e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #10 Del Skrevet 13. august 2024 Vi har én barnefamilie i bygget. De er 2 etasjer over meg og de høres ekstremt godt. Både når de er ute og inne. Det ropes, løpes, grines og generelt lages mye støy. Det dunkes og skrapes med stoler. Det høres ut som at de ommøblerer hele leiligheten hver dag. De er allergiske mot å være stille, både inne og ute. De gjør det til et helvete å bo her. Hunden min bjeffet aldri på folk og lyder. Helt til de flyttet hit. Nå er han et nervøst vrak som reagerer på lydene med bjeffing. Får ikke stoppet det, for han er redd og usikker. Er så sint at jeg koker av å skrive om det. Håper folket klemmer ut en drittunge til snart, slik at de må flytte for de har bare 2 soverom og de har to barn. Anonymkode: f4016...231 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #11 Del Skrevet 13. august 2024 Hører de går på badet om nettene, hører ene naboen spiller gitar og noen ganger elektrisk piano på nettene, og litt støy hvis han andre naboen finner det for godt å snekre litt. Nysing, krangling og barnegråt. Folk som har besøk med litt høye stemmer og latter. Jeg elsker hver eneste lyd det aller meste av tiden! Det er kjempehyggelige naboer og det er veldig trygt å både ha naboer og høre lyder fra dem ☺️ Anonymkode: df1eb...9ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #12 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bor i blokk fra 60 tallet, betong. Jeg hører naboene mine tisse, lukke dører, nyse, gå, tv. Det er mao veldig lydt. Men har ingen små barn som løper rundt, det høres selvsagt godt. Du kan jo be de om å legge litt tepper på gulvet, det tar vekk litt lyd. Eller du kan lydisolere med lydbøyler. Anonymkode: f8be9...3e3 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bor i blokk, bor øverst. Jeg hører så og si ALT som skjer i underetasjen da de har 2 barn på under 10 år. Hører springing over gulv, møbler (da spesielt spisestoler) som dras over gulvet, hører dører som åpnes eller smelles igjen. Hører musikk, hører skrik, høy prat også videre. Så hører så og si alt Anonymkode: 6c463...747 Klikker dere ikke mentalt? Hvordan får en slappa av eller konsentrert seg? Anonymkode: 24af9...5cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #13 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Klikker dere ikke mentalt? Hvordan får en slappa av eller konsentrert seg? Anonymkode: 24af9...5cc Ikke meg du siterer, men hører det samme. Jeg holder på å klikke mentalt. Er mye sint, eksplosivt sint. Får ikke til å slappe av i mitt eget hjem. Å sove på dagtid er det bare å glemme. Forsøker å være minst mulig hjemme. Trives ikke her på grunn av bråk og støy fra naboene. Anonymkode: f4016...231 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #14 Del Skrevet 13. august 2024 Ta lydopptak og generelt snakk med de om at barna må springe ute og ikke inne. Lydopptak sendes til styret, med info om at du har snakket med naboene og om det førte til bedring eller ikke. Legg vekt på at du selv forsøker å ta hensyn til dine naboer så godt du kan og forstår at det noen ganger kan bli litt mer støy enn andre ganger. Men aktive barn trenger å løpe av seg energien ute. Anonymkode: 344ad...d63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #15 Del Skrevet 13. august 2024 Foreslå at det brukes filtputer under alle møbler og på alle skap og skuffer. Det hjelper betraktelig på slamrestøy. Anonymkode: 344ad...d63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #16 Del Skrevet 13. august 2024 Bor i lytt blokk fra 60-tallet. Hater ene naboen min og spiller særest mulig musikk for å plage vedkommende når jeg vet vedkommende skal sove. Anonymkode: 622f5...aa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #17 Del Skrevet 13. august 2024 19 minutter siden, AnonymBruker said: Klikker dere ikke mentalt? Hvordan får en slappa av eller konsentrert seg? Anonymkode: 24af9...5cc Jeg har klikket ett par ganger da barna er sent oppe i hverdagene og jeg har slitt med å få sovne når barna surrer til langt på natt. Men sånn ellers har jeg på lyd fra TV/radio i min leilighet for å overdøve bråket. Anonymkode: 6c463...747 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #18 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Bor i lytt blokk fra 60-tallet. Hater ene naboen min og spiller særest mulig musikk for å plage vedkommende når jeg vet vedkommende skal sove. Anonymkode: 622f5...aa8 Og nå vedgikk du det på kg, så nå kan den naboen anmelde deg for sjikanering og terrorisering. Er det ikke bedre at du fokuserer på å få bedre livskvalitet og sjelefred? Anonymkode: 344ad...d63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #19 Del Skrevet 13. august 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Og nå vedgikk du det på kg, så nå kan den naboen anmelde deg for sjikanering og terrorisering. Er det ikke bedre at du fokuserer på å få bedre livskvalitet og sjelefred? Anonymkode: 344ad...d63 Hva skal naboen si til hvem? Jeg holder meg innafor vedtektene til borettslaget. Står ingenting der om hva slags musikk det er lov å spille. Kun når man kan spille musikk. Har aldri fått en klage. Bare vet det plager vedkommende. Anonymkode: 622f5...aa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #20 Del Skrevet 13. august 2024 Her er det og lytt, men har aldri vært plaget av nabolyd, sånn er det å bo i blokk. Alternativt kan jeg flytte. Våkne av at naboen tisser på natta? Jeg våkner ikke av at ungene mine er oppe og tisser om natta engang 😆 og de er IKKE stille i dørene! Anonymkode: cd0bb...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå