AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #1 Skrevet 13. august 2024 Hvordan «spår» dere størrelsen på sko til barn? Tenkte bestille høst/vintersko til min lille på 2 år nå snart, ser mye begynner å bli utsolgt allerede! Men, han har byttet sko størrelse 2 ganger allerede i år. Str 24 nå, kan jeg satse på at 25 er passe til vintersesongen? Anonymkode: 03a41...943
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #2 Skrevet 13. august 2024 Som hovedregel går de opp en størrelse pr sesong sommer/vinter. Så jeg ville gått for str 25 med mindre barnet akkurat har gått opp en størrelse og skoene skal benyttes fra oktober. Anonymkode: bd374...ad1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #3 Skrevet 13. august 2024 Det er litt bingo uansett siden størrelsene er så forskjellige mellom merker. Ene merket kan være for lite, og andre for stort.... Passform har også betydning. Anonymkode: c0c55...21a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #4 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er litt bingo uansett siden størrelsene er så forskjellige mellom merker. Ene merket kan være for lite, og andre for stort.... Passform har også betydning. Anonymkode: c0c55...21a Man måler selvfølgelig lengden, ser ikke kun størrelse tallet. Anonymkode: bd374...ad1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #5 Skrevet 13. august 2024 Måler lengden - legger på 0.5cm og regner inn ca 1cm i voksetillegg/plass til ullsokker. Deretter samme ligner jeg str og cm mål med gjeldene skomerke da de praktiserer ulike cm VS str hos ulike merker. Generelt sett prøver jeg å prøve lignende sko i butikk, og heller bestille på nett etterpå. Str og god passform for barnas føtter er ikke alltid det samme. Anonymkode: 30d73...ccf 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #6 Skrevet 13. august 2024 Prøver alltid skolene på (tar ut sålen).Tør ikke gamble på størrelsen, for det variere sånn mellom ulike sko. Ville altså prøvd skoene i 24 og 25 og kjøpt de med litt vokserom, men ikke sånn at de er for store. Det er ikke godt å gå med for store sko heller. Anonymkode: eb7f4...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #7 Skrevet 13. august 2024 IKKE. GJØR. DET. Dyrere å kjøpe sko i feil størrelse nå, enn å kjøpe rett til fullpris. Anonymkode: b6f6b...a25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå