Gå til innhold

Størrelse på vintersko til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan «spår» dere størrelsen på sko til barn?

Tenkte bestille høst/vintersko til min lille på 2 år nå snart, ser mye begynner å bli utsolgt allerede! Men, han har byttet sko størrelse 2 ganger allerede i år.

Str 24 nå, kan jeg satse på at 25 er passe til vintersesongen?

Anonymkode: 03a41...943

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som hovedregel går de opp en størrelse pr sesong sommer/vinter. Så jeg ville gått for str 25 med mindre barnet akkurat har gått opp en størrelse og skoene skal benyttes fra oktober. 

Anonymkode: bd374...ad1

Skrevet

Det er litt bingo uansett siden størrelsene er så forskjellige mellom merker. Ene merket kan være for lite, og andre for stort.... Passform har også betydning.

Anonymkode: c0c55...21a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er litt bingo uansett siden størrelsene er så forskjellige mellom merker. Ene merket kan være for lite, og andre for stort.... Passform har også betydning.

Anonymkode: c0c55...21a

Man måler selvfølgelig lengden, ser ikke kun størrelse tallet. 

Anonymkode: bd374...ad1

Skrevet

Måler lengden - legger på 0.5cm og regner inn ca 1cm i voksetillegg/plass til ullsokker. 

Deretter samme ligner jeg str og cm mål med gjeldene skomerke da de praktiserer ulike cm VS str hos ulike merker. Generelt sett prøver jeg å prøve lignende sko i butikk, og heller bestille på nett etterpå. 

Str og god passform for barnas føtter er ikke alltid det samme. 

Anonymkode: 30d73...ccf

• Liker 1
Skrevet

Prøver alltid skolene på (tar ut sålen).Tør ikke gamble på størrelsen, for det variere sånn mellom ulike sko. Ville altså prøvd skoene i 24 og 25 og kjøpt de med litt vokserom, men ikke sånn at de er for store. Det er ikke godt å gå med for store sko heller. 

Anonymkode: eb7f4...d1e

• Liker 1
Skrevet

IKKE. GJØR. DET. 

Dyrere å kjøpe sko i feil størrelse nå, enn å kjøpe rett til fullpris. 

Anonymkode: b6f6b...a25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...