Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke en engangsgreie på julebord eller lignende eller dere som er notorisk utro. Men dere som innleder et forhold til en annen mens dere allerede er i et langvarig og seriøst forhold. 

Jeg er nysgjerrig og håper noen kan svare 😃

Hvorfor gjør dere det? Hva gir det dere? Tenker dere at dere gjør det for å forlate partneren, at det gir noe til forholdet? 

Får dere dårlig samvittighet? Tenker dere på personen dere er utro mot? Hva eventuelt tenker dere? Eller kobler dere personen helt ut? 

Når dere er sammen med partneren deres, tenker dere da på personen dere er utro med? 

Hvordan holder dere det skjult? 

Anonymkode: 96b88...3ac

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg var det det som skulle til for å komme meg ut av et forhold som hadde vært dødt i årevis. Brukte dessverre likevell alt for lang tid på å gå, noe som gikk utover både den jeg var utro mot og den jeg var det med. Aner ikke helt hvorfor jeg gjorde det, men ble stupforelska og klarte ikke å la være. Hadde selvfølgelig mye dårlig samvittighet. Var aldri intim med tidligere partner etter jeg traff den nye. Men følte at jeg svikta familien vår (vi har barn sammen) og ødela barnas oppvekst. Det var fullstendig kaos innvendig i forhold til det å skulle flytte fra barna.. og at en annen mann var grunnen klarte jeg nesten ikke å leve med.. det var både skamfullt og vanskelig å takle mens jeg var som en nyforelska tenåring.. var nesten så jeg hadde splitta personlighet en periode.. svevde mellom lykke og ulykke og alt i mellom der.. 

Anonymkode: db619...d49

• Liker 5
Skrevet

Det er over nå da, men jeg kan svare for da det pågikk. For min del var jeg ute av forholdet jeg var i og var så idiot at jeg ikke avsluttet med samboeren min først. Jeg hadde dårlig samvittighet hele tiden men hadde et lite håp om at jeg skulle få flytte ut og alt det før han fant ut av det. Jeg ville ikke såre han, samtidig var jeg så forelsket i elskeren min som jeg aldri hadde vært før. Helt blokkert for fornuft. 

Jeg tenkte ofte på samboeren min da jeg var med elskeren min. Da jeg var med samboeren var elskeren min i hodet mitt absolutt hele tiden. 

Anonymkode: 1e96c...0c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er over nå da, men jeg kan svare for da det pågikk. For min del var jeg ute av forholdet jeg var i og var så idiot at jeg ikke avsluttet med samboeren min først. Jeg hadde dårlig samvittighet hele tiden men hadde et lite håp om at jeg skulle få flytte ut og alt det før han fant ut av det. Jeg ville ikke såre han, samtidig var jeg så forelsket i elskeren min som jeg aldri hadde vært før. Helt blokkert for fornuft. 

Jeg tenkte ofte på samboeren min da jeg var med elskeren min. Da jeg var med samboeren var elskeren min i hodet mitt absolutt hele tiden. 

Og med "var med" mener jeg ikke sex. Det seksuelle var fullstendig borte fra forholdet mellom samboeren min og meg.

Skrevet

Hei, det er et helvete å være med to damer samtidig. Har gjort det i en periode på ca 1 år, reist på tur med begge, hatt god sex, snakket mye med begge, spist og lagd gis god mat. Du blir føkka i skallen og tror det er normalt. Nå er det nok mange i en periode med dating som kan ha seg med flere «samtidig» men da ikke lenge. Så rådet er ikke gjør det, du ødelegger en selv og de rundt. Noen damer - gutter også  vil nok bare kaste de på hode og rumpa ut døra, men så er det saken med følelser og rasjonalitet. Følelsene er ikke rasjonelle samtidig så møter du ikke gode partnere så ofte. 

i min bok så må det også være følelser involvert for å få god sex, ikke bare en flink på byen, det klarer alle alltid hvis det moralske kompasset ikke er helt justert eller det dyriske våkner fir en kort periode.

Mye vås og usammenhengende, men av respekt for en selv og partneren din, ta en rask avgjørelse hvis en har to i datesværen - er du gift og det er dødt, ja da må du vurdere hva som er viktig i livet.

i det lange løp, tenk på deg selv få andre gjør det som deg, du skal leve med valgene og det du har gjort. Noe som trolig sårer og ødelegger deg innvendig en periode, men det går over. Det går alltid over om enn et hjerte har blir litt ødelagt og stumt. De gode hjertene får som de fortjener til slutt. Hørte dette hjemme her, ikke vet jeg - takk for meg.

utro mann i ca 1 år, mye god sex men avstumpet følelsesmessig 

Anonymkode: efe8a...fe9

• Liker 2
Skrevet

Forelsket meg. Begge er opptatt på hver vår kant. 

Han har blitt glad i meg også. Så det er ikke bare sex men masse følelser. Bor langt fra hverandre så treffes ikke ofte. 

Tenker mye på elskeren når jeg er med mannen. Savner han mye og følelsesmessig er det en berg og dal bane. Mange tårer pga savn.

Samtidig tenker jeg lite på mannen min når jeg er med elskeren. Lurer av og til på hvorfor jeg ikke har dårlig samvittighet. 

Har barn sammen og det gjør det vanskelig å gå. Jeg er også glad i han jeg bor med, selv om jeg ikke elsker han sånn jeg en gang gjorde. 

Elskeren er også i forhold, men han får lov å utforske med meg, og hun vet om meg.

Innerst inne vet jeg at det aldri blir oss uansett. Det er alt for komplisert. 

Jeg rives mellom å kutte kontakt med elsker fordi det gjør så vondt fordi jeg har så mye følelser, eller om jeg skal bryte opp familien og forholdet og leve som singel. 

Anonymkode: 4994b...162

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke en engangsgreie på julebord eller lignende eller dere som er notorisk utro. Men dere som innleder et forhold til en annen mens dere allerede er i et langvarig og seriøst forhold. 

Hvorfor gjør dere det? Hva gir det dere? Tenker dere at dere gjør det for å forlate partneren, at det gir noe til forholdet? 

Får dere dårlig samvittighet? Tenker dere på personen dere er utro mot? Hva eventuelt tenker dere? Eller kobler dere personen helt ut? 

Når dere er sammen med partneren deres, tenker dere da på personen dere er utro med? 

Jeg innledet et følelsesforhold mens jeg var i et samboerforhold, men klarte å ikke la det gå over til noe fysisk. Ikke at jeg mener at jeg skal ha skryt for det altså, men bare for å ha sagt det. Det var en gammel flørt som plutselig tok kontakt når samboerforholdet var på det verste og følelsene mine for samboer egentlig var allerede døde fordi han var psykisk og fysisk voldelig. Jeg chattet og pratet med denne mannen hver dag, i perioder så intenst at jeg måtte skru av alle varsler på mobilen så ikke samboeren skulle bli mistenksom. Jeg tenkte ofte på han når jeg var med samboeren min, og særlig under sex. Jeg hadde ærlig talt ikke så veldig dårlig samvittighet, men jeg var redd for å bli tatt, fordi jeg var redd for vold. Sånn sett i ettertid var det helt sinnsykt at jeg turte og jeg satte egentlig både meg og denne mannen i fare og jeg tviler sterkt på at jeg ville levd i dag hvis det hadde blitt oppdaget. Der og da ga det meg en selvtillitsboost, et håp og en tro på at livet kunne bli bedre hvis jeg bare turte å dra fra samboeren min. Jeg var rimelig nedkjørt psykisk etter å ha fått høre utrolig mye dritt om hvor dårlig jeg var på alle mulige måter i mange år og denne mannen var et stort bidrag til å bygge meg opp og at jeg faktisk klarte å komme meg ut til slutt. Følelsene mine for han forduftet så fort jeg var ute av samboerforholdet og vi har ikke møttes etter at jeg ble singel og kontakten har gradvis ebbet ut. 

Anonymkode: bdea6...7c6

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Forelsket meg. Begge er opptatt på hver vår kant. 

Han har blitt glad i meg også. Så det er ikke bare sex men masse følelser. Bor langt fra hverandre så treffes ikke ofte. 

Tenker mye på elskeren når jeg er med mannen. Savner han mye og følelsesmessig er det en berg og dal bane. Mange tårer pga savn.

Samtidig tenker jeg lite på mannen min når jeg er med elskeren. Lurer av og til på hvorfor jeg ikke har dårlig samvittighet. 

Har barn sammen og det gjør det vanskelig å gå. Jeg er også glad i han jeg bor med, selv om jeg ikke elsker han sånn jeg en gang gjorde. 

Elskeren er også i forhold, men han får lov å utforske med meg, og hun vet om meg.

Innerst inne vet jeg at det aldri blir oss uansett. Det er alt for komplisert. 

Jeg rives mellom å kutte kontakt med elsker fordi det gjør så vondt fordi jeg har så mye følelser, eller om jeg skal bryte opp familien og forholdet og leve som singel. 

Anonymkode: 4994b...162

Mye likt som her.

Har aldri vært fysisk med elskeren min, men han er det likevel, for det er han jeg elsker. Tenker på han konstant. Har prøvd å kutte han ut flere ganger over lang tid. Det er som å prøve å leve hver dag mens du er påtent med flammer, det gjør så vondt. Derfor går jeg tilbake. 

Ønsker at det ikke var sånn, for er veldig glad i mannen. Han er en god person. Og jeg får vondt fordi jeg gjør han vondt. Så samme hva jeg gjør har jeg det jævlig egentlig. 

Anonymkode: cd8e8...16f

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

For meg var det det som skulle til for å komme meg ut av et forhold som hadde vært dødt i årevis. Brukte dessverre likevell alt for lang tid på å gå, noe som gikk utover både den jeg var utro mot og den jeg var det med. Aner ikke helt hvorfor jeg gjorde det, men ble stupforelska og klarte ikke å la være. Hadde selvfølgelig mye dårlig samvittighet. Var aldri intim med tidligere partner etter jeg traff den nye. Men følte at jeg svikta familien vår (vi har barn sammen) og ødela barnas oppvekst. Det var fullstendig kaos innvendig i forhold til det å skulle flytte fra barna.. og at en annen mann var grunnen klarte jeg nesten ikke å leve med.. det var både skamfullt og vanskelig å takle mens jeg var som en nyforelska tenåring.. var nesten så jeg hadde splitta personlighet en periode.. svevde mellom lykke og ulykke og alt i mellom der.. 

Anonymkode: db619...d49

Mye av det samme her. Forholdet jeg var i, hadde vært dårlig lenge. I ettertid helt skandale at jeg ikke klarte å gå fra han før jeg forelsket meg på ny. Vet ikke om det var redsel for å innrømme at forholdet var dødt, men elendig av meg å ikke avslutte et forhold der vi ikke bare levde uten kjærlighet, men i tillegg var så mye negativitet at man gikk rundt der konstant deppa. 

Selv om forholdet var fullstendig dødt, så plager det meg den dag i dag, 12 år etter, at jeg ikke fikk avsluttet på en ordentlig måte. Ikke bare for omgivelsenes skyld, men også for min egen skyld. Spesielt siden ''sluttattesten'' fra det forholdet burde vært ''begge parter enige om å avslutte et forhold som lenge har vært kjærlighetsløst'', men ble ''utroskap''. Det er jo egentlig ikke grunnen, men slik blir det når utroskap skjer, det blender alt annet. 

Anonymkode: 42a45...8bf

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg innledet et følelsesforhold mens jeg var i et samboerforhold, men klarte å ikke la det gå over til noe fysisk. Ikke at jeg mener at jeg skal ha skryt for det altså, men bare for å ha sagt det. Det var en gammel flørt som plutselig tok kontakt når samboerforholdet var på det verste og følelsene mine for samboer egentlig var allerede døde fordi han var psykisk og fysisk voldelig. Jeg chattet og pratet med denne mannen hver dag, i perioder så intenst at jeg måtte skru av alle varsler på mobilen så ikke samboeren skulle bli mistenksom. Jeg tenkte ofte på han når jeg var med samboeren min, og særlig under sex. Jeg hadde ærlig talt ikke så veldig dårlig samvittighet, men jeg var redd for å bli tatt, fordi jeg var redd for vold. Sånn sett i ettertid var det helt sinnsykt at jeg turte og jeg satte egentlig både meg og denne mannen i fare og jeg tviler sterkt på at jeg ville levd i dag hvis det hadde blitt oppdaget. Der og da ga det meg en selvtillitsboost, et håp og en tro på at livet kunne bli bedre hvis jeg bare turte å dra fra samboeren min. Jeg var rimelig nedkjørt psykisk etter å ha fått høre utrolig mye dritt om hvor dårlig jeg var på alle mulige måter i mange år og denne mannen var et stort bidrag til å bygge meg opp og at jeg faktisk klarte å komme meg ut til slutt. Følelsene mine for han forduftet så fort jeg var ute av samboerforholdet og vi har ikke møttes etter at jeg ble singel og kontakten har gradvis ebbet ut. 

Anonymkode: bdea6...7c6

Veldig godt at du kom deg ut ❤️

Vil ikke si dette egentlig er utroskap. Mannen du var sammen med var ingen partner eller kjæreste når han utsatt deg for fysisk og psykisk vold. Det var nok mer at du var fanget og nedbrutt. Helt forståelig og riktig av deg å søkte deg utover. 

Ts

• Hjerte 3
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Får sex med en yngre og langt mer attraktiv jente. Det er hele poenget. 

Får ikke dårlig samvittighet. Og tenker heller ikke på kona. Hun er uansett okay med det da hun ikke har problemer med st jeg nyter sex uten henne og vica versa. 

Tenker jo helt klart på attraktive jenter både alene og når jeg er med partner. De finnes jo overalt. 

Holder det ikke skjult. Hva er poenget med det? Om man ikke kan akseptere at fysisk sex er deilig med andre enn partner bør man ikke gå inn i et forhold i utgangspunktet. 

Anonymkode: 52c44...c97

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Får ikke dårlig samvittighet. Og tenker heller ikke på kona. Hun er uansett okay med det da hun ikke har problemer med st jeg nyter sex uten henne og vica versa. 

Tenker jo helt klart på attraktive jenter både alene og når jeg er med partner. De finnes jo overalt. 

Holder det ikke skjult. Hva er poenget med det? Om man ikke kan akseptere at fysisk sex er deilig med andre enn partner bør man ikke gå inn i et forhold i utgangspunktet. 

Du er ikke utro hvis partneren din vet du ligger rundt med andre. 

Er det noen som ikke burde være i et forhold er det du 😅 Det er ikke alle som har behov for å ligge rundt. Det ble jeg ferdig med i 20 årene. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Om man ikke klarer å forholde seg til samme dame burde man heller ikke gå inn i et forhold i utgangspunktet 🤷‍♀️

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Du er ikke utro hvis partneren din vet du ligger rundt med andre. 

Er det noen som ikke burde være i et forhold er det du 😅 Det er ikke alle som har behov for å ligge rundt. Det ble jeg ferdig med i 20 årene. 

Hvorfor skal man ikke kunne dele logistikk, økonomi og barn med noen selv om man evner å nyte sex med flere? Er jo langt mer urimelig å forvente noe annet. At du "ble ferdig" med å ligge rundt er sikkert bra for deg. Mest sannsynlig er nok dette fordi du tror at du må leve slik samfunnet forventer. At du ikke hadde satt pris på variasjon i sexlivet er høyst usannsynlig, men at du har gjort noen kognitive saltoer for å overbevise deg om det motsatte er nok sannsynlig. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor skal man ikke kunne dele logistikk, økonomi og barn med noen selv om man evner å nyte sex med flere? Er jo langt mer urimelig å forvente noe annet. At du "ble ferdig" med å ligge rundt er sikkert bra for deg. Mest sannsynlig er nok dette fordi du tror at du må leve slik samfunnet forventer. At du ikke hadde satt pris på variasjon i sexlivet er høyst usannsynlig, men at du har gjort noen kognitive saltoer for å overbevise deg om det motsatte er nok sannsynlig. 

Jeg lever livet mitt akkurat som jeg vil og ønsker, ikke hva som forventes av samfunnet. 

Jeg har overhode ingen lyst eller ønsker å ha sex med andre enn mannen min. Frister ikke litt engang. Variasjon får jeg nok av mannen min. Ingen kan slå den dype og lidenskapelige sexen vi har. 

Handler nok mer om det å bli voksen i hodet og finne den rette partneren, enn hva samfunnet forventer. Å ligge rundt var "artig" en liten periode før det gikk over til gørr kjedelig og ga meg absolutt ingenting. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2024 den 14.18):

Hvorfor gjør dere det? Hva gir det dere?
-Følelsen av å være attraktiv. Spenning. Glede av å se et annet menneske like meg og jeg han. Jeg vet egentlig helt hva og hvorfor, bare elsker følelsen han gir meg!

Tenker dere at dere gjør det for å forlate partneren, at det gir noe til forholdet? 
-Jeg gjør det og får masse tilbake i forholdet jeg er i. Mye gladere og er med på mer. 

-Jeg begynte etter lang tid med usikkerhet i forholdet, hvor han var pådriver for å gå/ha åpent forhold. Jeg ville ikke på det tidspunkt verken gå fra han eller være med andre. Han endte med å være utro og da var listen lagt for meg. Han vet ikke noe.

-Om jeg gjør ja. Både før/under sex og store deler av tiden ellers.

-Vi får sjeldent møttes så er i hovesak på snap ting skjer. De få gangene vi har møttes har vi fått det til ved å gjemme det i overtid og/eller jobb-fest osv. 

Anonymkode: 6331d...c7d

Skrevet

Jeg følte meg oversett, lite satt pris på, og fikk ikke nok sex eller kos med mannen min, så derfor hadde jeg en affære med en annen i ca 1,5 år. Kun gode vennskapsfølelser for elskeren, men bra sex og følelsen av at jeg ble likt. Hadde null dårlig samvittighet for ektemannen, da det var kun hans feil at jeg søkte andre steder, for tro meg! Mannen min var både deiligere og mer sexy, men dessverre altfor avvisende.  Jeg manglet bare mer og mer respekt for han, pga måten han oppførte seg på, men ville ikke gå fra han pga 2 barn og hus. Til slutt var det ikke mulig å berge ekteskapet lenger, men det kom av helt andre ting. (Luxusfellen burde besøkt han!) 

Anonymkode: 3871f...574

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg følte meg oversett, lite satt pris på, og fikk ikke nok sex eller kos med mannen min, så derfor hadde jeg en affære med en annen i ca 1,5 år. Kun gode vennskapsfølelser for elskeren, men bra sex og følelsen av at jeg ble likt. Hadde null dårlig samvittighet for ektemannen, da det var kun hans feil at jeg søkte andre steder, for tro meg! Mannen min var både deiligere og mer sexy, men dessverre altfor avvisende.  Jeg manglet bare mer og mer respekt for han, pga måten han oppførte seg på, men ville ikke gå fra han pga 2 barn og hus. Til slutt var det ikke mulig å berge ekteskapet lenger, men det kom av helt andre ting. (Luxusfellen burde besøkt han!) 

Det er jo ditt valg å innlede et forhold med en annen. Kun du står til ansvar for dine egne handlinger, ikke eksmannen din. Blir for lettvindt å skylde på mannen din og legitimitere handlingene dine pga hans oppførsel. 

Enten så jobber man med forholdet eller avslutter det. Det handler ikke om partnerens atferd og oppførsel, men ens egen integritet og karakter! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo ditt valg å innlede et forhold med en annen. Kun du står til ansvar for dine egne handlinger, ikke eksmannen din. Blir for lettvindt å skylde på mannen din og legitimitere handlingene dine pga hans oppførsel. 

Enten så jobber man med forholdet eller avslutter det. Det handler ikke om partnerens atferd og oppførsel, men ens egen integritet og karakter! 

Mannen min løy konstant, -noe kunne jeg bevise, andre ting ikke. Fikk også høre at han var utro, men kunne ikke bevise det. Så lenge det ikke gikk ut over barna, var det helt OK. Til slutt hadde han satt oss så mye i gjeld at det gikk ikke lenger. Holdt på å miste alt, så jeg måtte få hjelp av familien for å beholde huset. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 9.05):

At du gidder å prøve å normalisere utroskap på den måten du skriver, skikkelig lavmål, smålig og ekkelt er det. Du er sikkert en gammel gris som ingen vil ha.

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...