Gå til innhold

Hårtap langs hårfestet(arrdannende alopeci)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siste to årene vært plaget med hårtap rundt hårfestet, arrdannende alopeci. Det er ikke alvorlig nok til at jeg får parykkstøtte enda, men jeg føler meg fortsatt fæl. Finnes det noe man kan bruke for å dekke langs hårfestet? Annet enn pannebånd tenker jeg, for det kler meg ikke i det hele tatt. Andre som har hatt samme og som kan komme med tips og erfaringer?

Anonymkode: 50a13...c32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistet også mye hårtap langs hårfestet, synlige viker (kvinne). Det løste seg med riktig kosthold og noen tilskudd av vitaminer og mineraler. Blodprøver viste ingen mangler, men hårtapet var likevel relatert til dette. 

Hva slags mat spiser du?

Anonymkode: 94153...511

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mistet også mye hårtap langs hårfestet, synlige viker (kvinne). Det løste seg med riktig kosthold og noen tilskudd av vitaminer og mineraler. Blodprøver viste ingen mangler, men hårtapet var likevel relatert til dette. 

Hva slags mat spiser du?

Det er dessverre permanent med denne typen hårtap så hjelper ikke så mye å spise rett. Men jeg spiser sunt og variert og har ingen mangler.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er dessverre permanent med denne typen hårtap så hjelper ikke så mye å spise rett. Men jeg spiser sunt og variert og har ingen mangler.

Jeg hadde som sagt heller ingen mangler i følge blodprøver. "Sunt og variert" sier så lite. Spiser du egg, fet og hvit fisk, hvitt og rødt kjøtt reglemssig? Mat fra bunnen og mye grønt, eller en del ultraprosessert? Tar du noen tilskudd? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg hadde som sagt heller ingen mangler i følge blodprøver. "Sunt og variert" sier så lite. Spiser du egg, fet og hvit fisk, hvitt og rødt kjøtt reglemssig? Mat fra bunnen og mye grønt, eller en del ultraprosessert? Tar du noen tilskudd? 

Det kan som sagt ikke gro tilbake så hjelper ikke så mye om jeg skulle spist bedre enn jeg gjør nå. Men ja spiser alt du nevner, så og si alltid fra bunn og tar tilskudd av jern og d vitamin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...