Gå til innhold

Er datteren min bortskjemt? Ferie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har pleid leie leiligheter i syden.

I år ble vi bare meg, min datter og hennes lillesøster så jeg valgte å bestille et par uker før avreise.

Der var lite å velge i. Jeg valgt et 5-stjerners hotell med basseng på stranden. Jeg betalte over 11000 pr person.

Vi fikk et fint rom, med dobbeltseng og ekstraseng.

Min datter på 16 år sa etter ferien at det ødela ferien at hun ikke hadde et eget rom.

Så neste gang ble hun ikke med om hun ikke fikk eget rom.

Anonymkode: 8a167...083

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller sett på det sånn at hun ønsker å bestemme over egen ferie og jeg synes hun kom frem til en god løsning. Hun er mer enn stor nok til å være hjemme i ferien fremover 🙂

Så det er helt greit. 

Anonymkode: 7669a...1cd

• Liker 30
  • Nyttig 4
Skrevet

Da får hun bli hjemme neste gang! Du skriver ikke hvor lenge dere var der, men en uke burde hun holde ut å dele rom. 

Anonymkode: 8ad66...435

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da får hun bli hjemme neste gang! Du skriver ikke hvor lenge dere var der, men en uke burde hun holde ut å dele rom. 

Anonymkode: 8ad66...435

1 uke

Skrevet

Ja, hun virker bortskjemt. Hvis det å ikke ha eget rom på ferietur "ødelegger" alt sammen så setter hun ikke akkurat så stor pris på selve opplevelsen som turen er. 

Anonymkode: e6866...a31

• Liker 41
  • Nyttig 3
Skrevet

Yup, men så greit at neste år er hun stor nok til å klare seg alene hjemme og året etter det er ikke hennes ferie ditt problem lengre så kan du og din yngste datter kooose dere i varmen neste sommer uten mas. Deilig 

Anonymkode: 90f0c...e92

• Liker 27
Skrevet

Det er vel ikke noe problem, da kan hun være hjemme og jobbe neste sommer. Hvis 5-stjerners ikke er godt nok fordi man må dele rom, så får man betale selv. 

Anonymkode: 9c5a4...71d

• Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi har pleid leie leiligheter i syden.

I år ble vi bare meg, min datter og hennes lillesøster så jeg valgte å bestille et par uker før avreise.

Der var lite å velge i. Jeg valgt et 5-stjerners hotell med basseng på stranden. Jeg betalte over 11000 pr person.

Vi fikk et fint rom, med dobbeltseng og ekstraseng.

Min datter på 16 år sa etter ferien at det ødela ferien at hun ikke hadde et eget rom.

Så neste gang ble hun ikke med om hun ikke fikk eget rom.

100% bortskjemt ja... 

Så la henne bli hjemme neste gang da.. Penger spart for deg og hun får sutre i fred. Slik utakknemlighet hadde jeg ikke sponset en ferietur på..

Anonymkode: d8312...c73

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet

Bortskjemt og en frekk og utakknemlig ting å si. Jeg hadde blitt lei meg. Hadde spurt henne hva hun tenker selv om å si sånt. Hun er stor nok til å se seg selv litt i speilet.

Anonymkode: 2a134...779

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenåringer flest verdsetter vel privatliv over alt annet, og siden de til tider er utålelige for oss voksne også, er det bedre å gå ned i standard med separate rom enn å bo dyrt med felles rom. Men ser at planleggingen ikke tillot det her.

Hvis hun både krever utenlandstur og høy standard, så har hun et holdningsproblem. Men løsrivelsen kommer jo en gang, og ofte er det slikt som er triggeren - er hun ikke fornøyd kan hun nå avstå, bli hjemme og jobbe.

Dessverre ser jeg hos familier rundt meg at slike tenåringer ikke er uvanlige. De blir KUN med på ferie hvis turen går et sted de vil og de har eget rom. Og foreldrene er så desperate etter tid med tenåringen at de tillater det.

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Tja.. hun er kanskje ikke bortskjemt, men vant til å få høre hvordan venner og venninner har det. Og som vi alle vet, sosiale medier er alfa og omega for ungdommene. Da er det nok ikke så kult å sende snap, legge ut på Instagram og TikTok at man faktisk må dele rom med mor og søster. 

Neste år blir hun hjemme, hvis ikke en sånn ferie er godt nok for henne. De har ikke vondt av å ikke leve i luksus hele tiden.. 

Anonymkode: 31177...382

• Liker 3
Skrevet

Bortskjemt ja.

Anonymkode: d0356...9bc

• Liker 6
Skrevet

Neste år trenger hun ikke å være med hvis ikke ferien er bra nok for henne. Hadde spurt på forhånd om hun ønsket å være med på det som blir bestemt eller ei, for klaging i ettertid har jeg ikke toleranse for.

Anonymkode: d17ad...ff4

• Liker 7
Skrevet

Ja, hun virker bortskjemt og frekk. Antakelig vokser hun det av seg.

Anonymkode: 94bd5...ff3

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg ville heller sett på det sånn at hun ønsker å bestemme over egen ferie og jeg synes hun kom frem til en god løsning. Hun er mer enn stor nok til å være hjemme i ferien fremover 🙂

Så det er helt greit. 

Anonymkode: 7669a...1cd

Nei å la 16 åring være alene er ikke greir

Anonymkode: 5df76...609

• Liker 3
Skrevet

Selvsagt er hun ikke bortskjemt fordi hun ønsker eget rom, hva du har betalt er da uvesentlige i dette

Anonymkode: 5df76...609

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde mislikt veldig mye å dele rom med forelder i den alderen av flere grunner. Nå vet jeg ikke når og hvordan denne uttalelsen fra henne kom. Hva er konteksten?

Anonymkode: ffeb3...c5f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde mislikt veldig mye å dele rom med forelder i den alderen av flere grunner. Nå vet jeg ikke når og hvordan denne uttalelsen fra henne kom. Hva er konteksten?

Anonymkode: ffeb3...c5f

Da kan man jo nesten ikke reise på ferie, det blir jo ekstremt dyrt hvis alle skal ha eget rom i Syden.

Anonymkode: 2a134...779

• Liker 18
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...