AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #1 Skrevet 13. august 2024 Når man har sendt en mail til f.eks. postmottak og får svar på spørsmål, skal man svare «takk for hjelpen»? Eller blir det bare støy i innboksen for dem? Tenker på store felles postmottak som NAV, kommunen, kundeservice på nettbutikk o.l. Anonymkode: 37112...428
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #2 Skrevet 13. august 2024 Bare støy og i noen tilfeller merarbeid hvis kontakten må registreres i system Anonymkode: 6fecb...f42 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #3 Skrevet 13. august 2024 No news er good news. Det er takk i seg selv å ikke sende flere eposter. Anonymkode: 85b33...fc8 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #4 Skrevet 13. august 2024 Bare støy, jeg hadde blitt irritert hvis jeg måtte bruke deler av arbeidsdagen på å lese totalt unødvendig mail. Anonymkode: 34cb9...6fc 3 1
svartkatt Skrevet 13. august 2024 #5 Skrevet 13. august 2024 Takker heller på forhånd, og forhåpentligvis får jeg den hjelpen jeg ber om. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #6 Skrevet 13. august 2024 Jeg har jobbet i NAV og vi ble veldig glade for positive tilbakemeldinger Anonymkode: b76fc...6d0 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #7 Skrevet 13. august 2024 Jeg pleier å skrive »Takk for svar på forhånd» Anonymkode: 0fe01...228
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #8 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har jobbet i NAV og vi ble veldig glade for positive tilbakemeldinger Anonymkode: b76fc...6d0 Tullprat, hvis du jobber i NAV så vet du at alle henvendelser journalføres, og dette skaper unødvendig merarbeid. Anonymkode: 34cb9...6fc 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #9 Skrevet 13. august 2024 Denne problemstillingen har plaget meg også spesielt hvis det har vært noen ganger frem og tilbake med mailer og de til slutt klarer å løse problemet. Føles feil at det blir tyst fra meg straks jeg fikk det jeg ville, men samtidig forstår jeg jo at jeg bare er en av mange kunder. Og hvis jeg skriver "på forhånd takk" som enkelte nevner, føler jeg det litt som hvis jeg bruker ordet "vennligst", som jeg også føler blir underforstått "FIKS DET NÅ og helst i går!". Så oppsummert er jeg nok en som overtenker det meste veldig Anonymkode: b2102...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #10 Skrevet 13. august 2024 Bare støy. Jeg jobbet på kundeservice hvor vi også drev med mersalg. En mail ble regnet som en kundekontakt og medførte dermed dårligere hitrate for oss. Anonymkode: a93b6...4c9 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #11 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når man har sendt en mail til f.eks. postmottak og får svar på spørsmål, skal man svare «takk for hjelpen»? Eller blir det bare støy i innboksen for dem? Tenker på store felles postmottak som NAV, kommunen, kundeservice på nettbutikk o.l. Anonymkode: 37112...428 Mye enklere du i henvendelsesmailen skriver på forhåndt tak for hjelpen. Anonymkode: c9230...39f 1
TomBombadil Skrevet 13. august 2024 #12 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når man har sendt en mail til f.eks. postmottak og får svar på spørsmål, skal man svare «takk for hjelpen»? Eller blir det bare støy i innboksen for dem? Tenker på store felles postmottak som NAV, kommunen, kundeservice på nettbutikk o.l. Anonymkode: 37112...428 Ikke send. Hvis jeg ikke hører noe, så forventer jeg at du har fått svaret du behøvde fra meg.
Pipaluk Skrevet 13. august 2024 #13 Skrevet 13. august 2024 Jeg lurer på noe av det samme. Er det situasjoner hvor man bør sende en takk tilbake? En foreleser på uio skrev det på læringsplattformen at han ønsket at vi skulle si takk når vi fikk svar fra han. Blir ikke det mye rot i innboksen?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #14 Skrevet 13. august 2024 Pipaluk skrev (4 minutter siden): Jeg lurer på noe av det samme. Er det situasjoner hvor man bør sende en takk tilbake? En foreleser på uio skrev det på læringsplattformen at han ønsket at vi skulle si takk når vi fikk svar fra han. Blir ikke det mye rot i innboksen? Han får sikkert ikke 500 mail daglig. Det er litt forskjell på en foreleser og en som jobber i kundeservice. Anonymkode: dbaff...dc4
Pipaluk Skrevet 13. august 2024 #15 Skrevet 13. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Mye enklere du i henvendelsesmailen skriver på forhåndt tak for hjelpen. Anonymkode: c9230...39f Men hva om det går inflasjon i takk på forhånd? Man vet jo ikke hva man får når man sender en henvendelse. Kanskje man takker, for så å få udugelig hjelp og service? (ULOBA teknisk support) Jeg bruker aldri takk på forhånd. For meg er det noe kunstig og unorsk ved det. Samme som å skulle si please og forvente en bedre service Endret 13. august 2024 av Pipaluk
Pipaluk Skrevet 13. august 2024 #16 Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Han får sikkert ikke 500 mail daglig. Det er litt forskjell på en foreleser og en som jobber i kundeservice. Anonymkode: dbaff...dc4 Det burde være en like-funksjon i canvas. Da kan man gi umiddelbar respons på et svar man får. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #17 Skrevet 13. august 2024 25 minutter siden, Pipaluk said: Jeg lurer på noe av det samme. Er det situasjoner hvor man bør sende en takk tilbake? En foreleser på uio skrev det på læringsplattformen at han ønsket at vi skulle si takk når vi fikk svar fra han. Blir ikke det mye rot i innboksen? Jeg har hatt noen sånne utvekslinger med kolleger. -Takk for hjelpen! -Selv takk! .Det var da så lite! -Neida, på ingen måte! 😅 Anonymkode: b2102...6ef 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå