Gå til innhold

Skal man sende mail og takke for hjelpen til postmottak/kundeservice?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har sendt en mail til f.eks. postmottak og får svar på spørsmål, skal man svare «takk for hjelpen»? Eller blir det bare støy i innboksen for dem?
Tenker på store felles postmottak som NAV, kommunen, kundeservice på nettbutikk o.l.

Anonymkode: 37112...428

Skrevet

Bare støy og i noen tilfeller merarbeid hvis kontakten må registreres i system 

Anonymkode: 6fecb...f42

  • Liker 6
Skrevet

No news er good news.  Det er takk i seg selv å ikke sende flere eposter.

Anonymkode: 85b33...fc8

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare støy, jeg hadde blitt irritert hvis jeg måtte bruke deler av arbeidsdagen på å lese totalt unødvendig mail.

Anonymkode: 34cb9...6fc

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Takker heller på forhånd, og forhåpentligvis får jeg den hjelpen jeg ber om.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har jobbet i NAV og vi ble veldig glade for positive tilbakemeldinger

Anonymkode: b76fc...6d0

  • Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å skrive

»Takk for svar på forhånd»

Anonymkode: 0fe01...228

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har jobbet i NAV og vi ble veldig glade for positive tilbakemeldinger

Anonymkode: b76fc...6d0

Tullprat, hvis du jobber i NAV så vet du at alle henvendelser journalføres, og dette skaper unødvendig merarbeid.

Anonymkode: 34cb9...6fc

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Denne problemstillingen har plaget meg også :D spesielt hvis det har vært noen ganger frem og tilbake med mailer og de til slutt klarer å løse problemet. Føles feil at det blir tyst fra meg straks jeg fikk det jeg ville, men samtidig forstår jeg jo at jeg bare er en av mange kunder. Og hvis jeg skriver "på forhånd takk" som enkelte nevner, føler jeg det litt som hvis jeg bruker ordet "vennligst", som jeg også føler blir underforstått "FIKS DET NÅ og helst i går!". 

Så oppsummert er jeg nok en som overtenker det meste veldig :D 

Anonymkode: b2102...6ef

  • Liker 1
Skrevet

Bare støy. Jeg jobbet på kundeservice hvor vi også drev med mersalg. En mail ble regnet som en kundekontakt og medførte dermed dårligere hitrate for oss.

Anonymkode: a93b6...4c9

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når man har sendt en mail til f.eks. postmottak og får svar på spørsmål, skal man svare «takk for hjelpen»? Eller blir det bare støy i innboksen for dem?
Tenker på store felles postmottak som NAV, kommunen, kundeservice på nettbutikk o.l.

Anonymkode: 37112...428

Mye enklere du i henvendelsesmailen skriver på forhåndt tak for hjelpen.

Anonymkode: c9230...39f

  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når man har sendt en mail til f.eks. postmottak og får svar på spørsmål, skal man svare «takk for hjelpen»? Eller blir det bare støy i innboksen for dem?
Tenker på store felles postmottak som NAV, kommunen, kundeservice på nettbutikk o.l.

Anonymkode: 37112...428

Ikke send. Hvis jeg ikke hører noe, så forventer jeg at du har fått svaret du behøvde fra meg. 

Skrevet

Jeg lurer på noe av det samme. Er det situasjoner hvor man bør sende en takk tilbake?

 

En foreleser  på uio skrev det på læringsplattformen at han ønsket at vi skulle si takk når vi fikk svar fra han.  Blir ikke det mye rot i innboksen?

 

Skrevet
Pipaluk skrev (4 minutter siden):

Jeg lurer på noe av det samme. Er det situasjoner hvor man bør sende en takk tilbake?

 

En foreleser  på uio skrev det på læringsplattformen at han ønsket at vi skulle si takk når vi fikk svar fra han.  Blir ikke det mye rot i innboksen?

 

Han får sikkert ikke 500 mail daglig. Det er litt forskjell på en foreleser og en som jobber i kundeservice.

Anonymkode: dbaff...dc4

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mye enklere du i henvendelsesmailen skriver på forhåndt tak for hjelpen.

Anonymkode: c9230...39f

Men hva om det går inflasjon i takk på forhånd? Man vet jo ikke hva man får når man sender en henvendelse.  Kanskje man takker, for så å få udugelig hjelp og service?  (ULOBA teknisk support) 

Jeg bruker aldri takk på forhånd. For meg er det noe kunstig og unorsk ved det. Samme som å skulle si please og forvente en bedre service 

Endret av Pipaluk
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Han får sikkert ikke 500 mail daglig. Det er litt forskjell på en foreleser og en som jobber i kundeservice.

Anonymkode: dbaff...dc4

Det burde være en like-funksjon i canvas.  Da kan man gi umiddelbar respons på et svar man får. 

  • Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, Pipaluk said:

Jeg lurer på noe av det samme. Er det situasjoner hvor man bør sende en takk tilbake?

En foreleser  på uio skrev det på læringsplattformen at han ønsket at vi skulle si takk når vi fikk svar fra han.  Blir ikke det mye rot i innboksen?

 

Jeg har hatt noen sånne utvekslinger med kolleger. 

-Takk for hjelpen!
-Selv takk!
.Det var da så lite!
-Neida, på ingen måte!

😅

Anonymkode: b2102...6ef

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...