AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #1 Skrevet 13. august 2024 Er ikke veldig dreven på "husmannskost", er ung småbarnsmor så prøver å lære😅 Mannen er bortreist på jobb, så tenkte å lage en stor porsjon pølselapskaus slik at vi har middag noen dager. Men jeg har noe komlekjøtt I fryseren, kan jeg ha dette oppi? Har også litt svinefilet (ytrefilet, den magre typen som minner om kyllingfilet i utseende). Funker dette også? Både komlekjøttet og svinekjøttet er det såpass lite av at det ikke rekker til en hel middag. Hvordan går jeg frem om det evt passer?🙈 Anonymkode: 3f1ae...84c
Aristoteles Skrevet 13. august 2024 #2 Skrevet 13. august 2024 Hva betyr "komlekjøtt"? Salt lammekjøtt? I så fall: Finnes ikke noe bedre i lapskaus. Bare vær litt forsiktig med salting. Er det lammekjøtt, så må det gjerne kokes en god time før du har det andre oppi. Svinekjøtt kan også brukes - vet om mange som bruker sommerkoteletter i lapskaus. Med filet, ikke kok den for lenge, det kan bli veldig tørt. Lapskaus er lapskaus - all slags kjøtt kan brukes. 1
Daisy-love Skrevet 13. august 2024 #3 Skrevet 13. august 2024 Komlekjøtt skal jo være fårekjøtt, og da stemmer det som den over nevner at det blir kjempegodt i lapskaus. Obs på saltet, for det er jo normalt salt lammekjøtt som brukes til komlekjøtt. Vann det eventuelt litt ut først. Poteter trenger uansett mye salt, så mulig det utjevner seg, men kjipt med en ramsalt lapskaus.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå