Gå til innhold

Er det noe marked for strikkede gensere? Hva selger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har ikke strikket direkte for salg men har solgt strikkede plagg om de ikke har passet eller blitt brukt. Det meste av populær strikk er lett å selge. De siste plaggene jeg har solgt er en Storm sweater av Petiteknit, en villmarksgenser i islandsk ull, festivaljakka til Hipknitshop og sunday cardigan mohair edition fra Petiteknit 

Anonymkode: ccaa9...5fe

De fra Petite Knit var jo veldig fine da😍 så ensfarga strukturstrikk er "in"? Lus er ut?😅

Anonymkode: cbdea...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Villmarksgenseren (som noen kaller "potegenser") har jeg solgt flere av, samt Alasuq Polar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 10.17):

Å produsere andres oppskrifter for massesalg er ikke lov, men om du strikker en genser eller to fra petiteknit og legger den ut for salg så er jo det lovlig. Jeg har strikket mye til mine barn, som jeg selger brukt etterpå. Det meste er faktisk fra petiteknit.

hvis du holder deg oppdatert på hva som er populært og ikke så vil det nok selge, strikk til barn er alltids populært. Strikk i nøytrale farger, og heller la kjøperen velge farge på knapper/tilbehør. 
Vil du strikke mange av en type for å selge, så kan du jo lage noe eget/evnt bruke oppskrift og legge til noe mønster slik at det ikke blir 100% likt.

Anonymkode: 40e88...874

Nye plagg fra petiteknit er ikke lov å selge! Brukt derimot er helt greit å selge, selv brukte disneyplagg er lov å selge, men det er ikke lov å lage for å selge ubrukt!

Anonymkode: 53e5e...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Kjøper både bukser, gensere, kofter/jakker, votter og sokker til ungene. Må være 100% merino, viking, dale, sandnes etc er topp. Drops klør og siger så det har vi ikke noe av lengre. 

Viking finnes ofte på salg, slik at en genser i str 6 år blir under 250kr i garn :) (Kjøper garn til 5-6 plagg og sender dette til ei som strikker for oss). Mener hun tar ca 300 for genser, 200 for bukse men varierer litt om det er mye mønster/fletter eller annet som gjør at det tar litt mer tid. 

Anonymkode: 2d7c7...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker for salg. Tjener ca 1800 + garn. Bruker rundt 5 dager på en genser. Selger som bare det. Betaler royalies til designer. Er nøye og strikker pent. 

Anonymkode: bad07...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenkt meg å betale for å få genser strikket til meg, men aner ikke hva sånt ville koste. Blir antageligvis dyrt?

Kunne ønske jeg kunne strikke pent og skikkelig. Da skulle jeg strikket denne flotte genseren. Elsker grønt!

Fra Garnius, AURA genseren:

aura_natur_1.jpg?auto=webp&format=pjpg&w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kjøper både bukser, gensere, kofter/jakker, votter og sokker til ungene. Må være 100% merino, viking, dale, sandnes etc er topp. Drops klør og siger så det har vi ikke noe av lengre. 

Viking finnes ofte på salg, slik at en genser i str 6 år blir under 250kr i garn :) (Kjøper garn til 5-6 plagg og sender dette til ei som strikker for oss). Mener hun tar ca 300 for genser, 200 for bukse men varierer litt om det er mye mønster/fletter eller annet som gjør at det tar litt mer tid. 

Wow det var billig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (12 timer siden):

Jeg kunne tenkt meg å betale for å få genser strikket til meg, men aner ikke hva sånt ville koste. Blir antageligvis dyrt?

Kunne ønske jeg kunne strikke pent og skikkelig. Da skulle jeg strikket denne flotte genseren. Elsker grønt!

Fra Garnius, AURA genseren:

aura_natur_1.jpg?auto=webp&format=pjpg&w

Så fin 🥰 Jeg tror nok du kunne klart strikket denne genseren med de rette pinnene og litt tips fra youtube :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt sorbet cardigan i fine farger 😊

Anonymkode: 84185...5c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan rent over ikke forvente å få igjen for mer enn garn, men når man har fått strikket en del ulike plagg kan det være en idé å legge ut poster på sosiale medier med at du er tilgjengelig for strikkeoppdrag og ca. hva du tar. Som en som kun strikker rett frem, savner jeg det innimellom - har garn til to(!) gensere liggende som jeg lett hadde betalt noen andre for å strikke 😛

Anonymkode: bed53...b6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Wow det var billig! 

Ja vi er fornøyde. Blir ca 450-550 per plagg da og noe mye høyere sum enn det til barn som vokser raskt er ikke verdt det om man sammenligner med hva man kan få i butikkene av "kjøpestrikk". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.8.2024 den 16.53):

Nye plagg fra petiteknit er ikke lov å selge! Brukt derimot er helt greit å selge, selv brukte disneyplagg er lov å selge, men det er ikke lov å lage for å selge ubrukt!

Anonymkode: 53e5e...e65

Ikke noe problem om man spør petiteknit om tillatelse 😊 jeg strikker plagg fra petiteknit på bestilling, og spurte om tillatelse til det på forhånd, og det var null problem så lenge jeg ikke begynte å masseprodusere f.eks 100 luer for å selge på julemarked. Og de ønsket gjerne at jeg kjøper en ny oppskrift hver gang jeg strikker på bestilling. 

Anonymkode: f1456...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...