AnonymBruker Skrevet 13. august #1 Del Skrevet 13. august Fadderuka startet i går og alt er helt nytt. Det starter med at vi steller oss utenfor skolen og samler oss i hvilken studiet vi har valgt. Vi blir deretter sendt til et auditorium der vi får litt informasjon om studiet vi har valgt Prøver å være inkluderende og bli venn med noen, men føler ikke at jeg helt får kontakt… Er 22 år Fikk meg kjæreste for et halvt år siden, men den forrige vennegjengen min som jeg har hatt i flere år har begynt å inkludere meg mindre og mindre som jeg synes er veldig trist. Vet ikke hvorfor dem ikke inkluderer meg så mye nå lenger… Har spurt dem om å finne på ting, men da kan dem ikke Lurer på hvordan dere fikk venner i fadderuka? Anonymkode: 9c6d5...37b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #2 Del Skrevet 13. august Du, dag to har såvidt begynt. Gi det litt mer tid! Anonymkode: b53ad...4ff 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #3 Del Skrevet 13. august Du har for høye forventninger hvis du tror du kan få en ny vennekrets på 24 timer. Ta tiden til hjelp, relasjoner bygges over tid, ikke i løpet av en dags fadderuke arrangement. Anonymkode: b4aba...2a8 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #4 Del Skrevet 13. august Nå har det kun gått 1 dag. Så ikke ta sorgene på forskudd! Det jeg tror er en grei strategi er å prøve å se etter andre som er alene. Det er sikkert mange på studiet ditt som ville gitt hva som helst for at du satte deg ved siden av dem og snakket med dem, spurte om dere skulle ha kolokvie/lunsj sammen eller noe. Anonymkode: c0a19...ce0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #5 Del Skrevet 13. august Forstår at du blir lei deg, men du må bare prøve litt mer. Om du ikke får noen venner så kan du alltids konsentrere deg kun om studiet, og prøve å få deg venner utenom studiet. Det er kanskje ikke like enkelt gjort, men jeg har flere jeg kjenner som har gjort det samme. Har du flyttet fra hjembyen? Eller bor du fortsatt i samme by? Det er enkelt for noen å få nye venner, men for flere så er det et slit. Det er krevende å bli kjent med nye, og veldig mange i dag er ikke inkluderende. Ei venninne av meg sluttet på studiet fordi hun ikke passet inn sosialt. Hun fikk noen venner, men de fleste var skikkelig ekkel mot henne. Anonymkode: ff67b...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #6 Del Skrevet 13. august Slik jeg husker fadderuke, så var jo litt av poenget at hver fadder hadde en liten gruppe, som ble kjent med hverandre. Og så samlet man seg gjerne flere sammen etterpå, slik at flere av disse små gruppene ble kjent med hverandre. Jeg vil jo tro at gjennom fadderuka, så vil dere bli ganske godt kjent innenfor faddergruppa, i det minste. Selv om det kanskje ikke blir de nye bestevennene dine, så vil jo det gjøre at du kjenner noen. Anonymkode: c0cbd...dea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #7 Del Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forstår at du blir lei deg, men du må bare prøve litt mer. Om du ikke får noen venner så kan du alltids konsentrere deg kun om studiet, og prøve å få deg venner utenom studiet. Det er kanskje ikke like enkelt gjort, men jeg har flere jeg kjenner som har gjort det samme. Har du flyttet fra hjembyen? Eller bor du fortsatt i samme by? Det er enkelt for noen å få nye venner, men for flere så er det et slit. Det er krevende å bli kjent med nye, og veldig mange i dag er ikke inkluderende. Ei venninne av meg sluttet på studiet fordi hun ikke passet inn sosialt. Hun fikk noen venner, men de fleste var skikkelig ekkel mot henne. Anonymkode: ff67b...560 Er i hjembyen, Drammen ts Anonymkode: 9c6d5...37b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #8 Del Skrevet 13. august Bli med på alle aktivitetene du kan; vors, quiz, konserter osv. Man gjør jo ofte ting sammen i gruppen for å bli kjent, så se etterhvert om du finner noen du har noe til felles med eller som virker som din type person. Dere er alle i samme båt! Mange som har flyttet hjemmefra, som er nervøse og spente. Vi i min faddergruppe ble en fast vennegjeng og vi gjør nesten alt sammen. Har kollokvie, har vors og går ut, har spillkvelder, vi har dratt på hyttetur.. Men det skjedde ikke på dag 2 liksom 😅 det er enda bare tirsdag, det er mange dager og aktiviteter igjen, mange muligheter til å bli kjent med andre. Håper du finner deg noen 🥰 Anonymkode: 790cb...e39 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #9 Del Skrevet 13. august Jeg fikk ingen venner i fadderuka. Var noen jeg var på hils med, men du trenger ikke føle at fadderuka er «point of no return» sånn vennemessig. Anbefaler deg å melde deg inn i en studentgruppe som interesserer deg. Her hvor jeg bor er det egne grupper som holder på med friluftsliv, strikking, sport, politikk osv. Nå er ikke jeg en person med stort sosialt behov i utgangspunktet så for min del gjorde det ikke noe at jeg ikke fikk noen varige relasjoner av fadderuka, men jeg skjønner at det kan være sårt dersom man ønsker å finne venner og fadderuka blir dessverre hypet veldig opp til å være nettopp arenaen for det. For min del så fikk jeg dekt mye av mine sosiale behov gjennom studiet da 90%+ var prosjektbaserte oppgaver så vi jobbet mye i grupper Anonymkode: 0854e...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #10 Del Skrevet 13. august De viktigste to kriteriene for å få venner i fadderuka: drikk mye alkohol og du må være singel. Anonymkode: 9bf8e...f8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #11 Del Skrevet 13. august Hei ts. Jeg er fadder på BI🤩 Du kan ikke forvente å få venner i løpet av første dag. Venner knyttes gjennom aktiviteter i fadderuken og de kommende ukene på studiet, så ikke heng med hodet! Anonymkode: 107ed...0f5 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå