jabx Skrevet 2. desember 2024 #21 Del Skrevet 2. desember 2024 LiseTV skrev (1 time siden): Aldri om en tar hele levetiden fra A til Å Feil. Slutt med spredning av ren løgn. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 2. desember 2024 #22 Del Skrevet 2. desember 2024 (endret) LiseTV skrev (2 timer siden): Aldri om en tar hele levetiden fra A til Å Tåpelig påstand som er ren løgn. Edit. La meg revurdere den biten om løgn.. Løgn forutsetter at du har kunnskap om temaet som jeg tviler på du har.. Innlegget ditt viser kunnskapsløsthet og er et ekko fra alt vissvasset som er mantraet på some om elbiler. Endret 2. desember 2024 av Tått 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #23 Del Skrevet 2. desember 2024 Vi ser jo at tomskallingene ikke gir seg. Du kan gni de inn i tall og erfaringsdata, og de vil fortsatt lure på hva som skjer når man må bytte batteri...det er noen lost cases og disse er det håpløst å bruke tid på. Du når de ikke! Anonymkode: b8f00...0fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 2. desember 2024 #24 Del Skrevet 2. desember 2024 Tått skrev (1 time siden): Tåpelig påstand som er ren løgn. Edit. La meg revurdere den biten om løgn.. Løgn forutsetter at du har kunnskap om temaet som jeg tviler på du har.. Innlegget ditt viser kunnskapsløsthet og er et ekko fra alt vissvasset som er mantraet på some om elbiler. Har lest meg frem til det. Må ta med utvinningen av mineraler og utslipp i produksjonen og vraking av bilen. Sannheten er ikke lett å akseptere for mange. Det som lever får erfare det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 2. desember 2024 #25 Del Skrevet 2. desember 2024 jabx skrev (1 time siden): Feil. Slutt med spredning av ren løgn. Det er nok du som ikke har rett, sett deg inn i hele linja fra gruvedrift etter mineraler til slaktingen av en elbil. Detvil vise i historien om ikke mange år. Mye løgn i klimapolitikken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #26 Del Skrevet 2. desember 2024 jabx skrev (1 time siden): Feil. Slutt med spredning av ren løgn. Vi kan jo bare se over grensen til Skelefteå i Sverige, de sliter med sin produksjon av batterier til nettopp elbiler. De flyr inn arbidere utenfra, 4 er døde, hvor en døde pga sikkerhetsbrist på plassen og de tre andre i boligen. Men når myndighetene fikk vite hva det var de virkelig jobbet med, blir dødsårsaken gjenopptatt av de som døde utenfor arbidsplassen. Det siste er nå at de også sliter økonomisk. Tror du meg ikke? Det finnes artikler å lese deg opp på! Anonymkode: 36abe...faa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 2. desember 2024 #27 Del Skrevet 2. desember 2024 LiseTV skrev (6 minutter siden): Har lest meg frem til det. Må ta med utvinningen av mineraler og utslipp i produksjonen og vraking av bilen. Sannheten er ikke lett å akseptere for mange. Det som lever får erfare det. Elbilen var mer miljøvennelig allerede i 2012 og t.o.m om en ladet den på kun kullkraft.. Med den innfasingen vi har hatt av sol/ vind/ batterilagring på strømnettet verden rundt de siste årene varer det ikke lenge nå før elbilen er helt ren..kan ikke si det samme om fossilbiler og oljeindustrien akkurat.. Det dieselpresteskapet burde forstå er at grunnen til at elbiler i det hele tatt har et klimautslipp er at gruvemaskinene går på nettopp diesel..(enn så lenge) og at en (stadig mindre) del av strømmen en produserer elbiler og lader med enn så lenge er skitten.. Det varer ikke lenge før nettet verden rundt er 100% grønt..tipper dere fremdeles vil stå å rope shit om elbiler også etter at den siste oljeplattformen er borte..? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 2. desember 2024 #28 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi kan jo bare se over grensen til Skelefteå i Sverige, de sliter med sin produksjon av batterier til nettopp elbiler. De flyr inn arbidere utenfra, 4 er døde, hvor en døde pga sikkerhetsbrist på plassen og de tre andre i boligen. Men når myndighetene fikk vite hva det var de virkelig jobbet med, blir dødsårsaken gjenopptatt av de som døde utenfor arbidsplassen. Det siste er nå at de også sliter økonomisk. Tror du meg ikke? Det finnes artikler å lese deg opp på! Anonymkode: 36abe...faa Teit. Det er en stor morder i samfunnet i dag og det er oljen. Hittil har den drept millioner av mennesker med lokale utslipp av særlig dieseleksos. Nå har den steppet opp gamet til å drepe milliarder gjennom klimaendringer som skaper ekstremvær, flom, tørke og matmangel..å dra fram en arbeidsulykke (som skjer over alt i alle bransjer) som argument mot elbiler er hjernedødt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #29 Del Skrevet 2. desember 2024 Tått skrev (36 minutter siden): Teit. Det er en stor morder i samfunnet i dag og det er oljen. Hittil har den drept millioner av mennesker med lokale utslipp av særlig dieseleksos. Nå har den steppet opp gamet til å drepe milliarder gjennom klimaendringer som skaper ekstremvær, flom, tørke og matmangel..å dra fram en arbeidsulykke (som skjer over alt i alle bransjer) som argument mot elbiler er hjernedødt! Teit? Bare fordi det slår rett inn på din subsidierte elbil? Jo, den er subsidiert av den Norske stat i form av avgiftslette! Og si det til de pårørenende også, at der teit når noen må dø for det grønne skiftet. Si det også til de som graver opp enorme myrområder for å sette opp vindturbiner. De bruke de områdene for der vokser drt ikke drivverdig skog. Men det er det tyst om, hvofor?! Fortsatt fordi du kjøre en subsidiert batteribil? Anonymkode: 36abe...faa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 2. desember 2024 #30 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Vi kan jo bare se over grensen til Skelefteå i Sverige, de sliter med sin produksjon av batterier til nettopp elbiler. De flyr inn arbidere utenfra, 4 er døde, hvor en døde pga sikkerhetsbrist på plassen og de tre andre i boligen. Men når myndighetene fikk vite hva det var de virkelig jobbet med, blir dødsårsaken gjenopptatt av de som døde utenfor arbidsplassen. Det siste er nå at de også sliter økonomisk. Tror du meg ikke? Det finnes artikler å lese deg opp på! Anonymkode: 36abe...faa De flyr arbeidere fra hvor, og hvorfor døde det tre personer i en bolig? Uønskede hendelser skjer på enhver arbeidsplass, og man kan ikke garantere null døde, selv om det ikke er ønskelig resultat. Tenk på byggeplassen, det er vel en av de verste arbeidsplassene hva angår dødsfall. Allikevel antar jeg du synes det er greit at folk bor i hus? Og hva med oljebransjen som utvinner petroleumsprodukter til dieselbilen din? Der har det vært ganske mange dødsfall opp gjennom historien. Og ja, Northvolt sliter økonomisk. Det viser seg at det ikke er gunstig å produsere batterier i et høykostland så langt unna råvarene man kommer. Men det er tydeligvis lukrativt å skvise subsidiepenger ut av politikere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #31 Del Skrevet 2. desember 2024 LiseTV skrev (2 timer siden): Har lest meg frem til det. Må ta med utvinningen av mineraler og utslipp i produksjonen og vraking av bilen. Sannheten er ikke lett å akseptere for mange. Det som lever får erfare det. Da har du ikke lest lenge, all forskning er tydelig på at elbil er kolossalt mye mer miljøvennlig. Ikke minst fordi du sammenlikner med den mest forurensende industrien som fins. Hvordan i alle dager kan du ignorere tonnevis med forskning og fortsette å gjenta gamle løgn? Anonymkode: b8f00...0fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #32 Del Skrevet 2. desember 2024 newman01 skrev (1 time siden): De flyr arbeidere fra hvor, og hvorfor døde det tre personer i en bolig? Uønskede hendelser skjer på enhver arbeidsplass, og man kan ikke garantere null døde, selv om det ikke er ønskelig resultat. Tenk på byggeplassen, det er vel en av de verste arbeidsplassene hva angår dødsfall. Allikevel antar jeg du synes det er greit at folk bor i hus? Og hva med oljebransjen som utvinner petroleumsprodukter til dieselbilen din? Der har det vært ganske mange dødsfall opp gjennom historien. Og ja, Northvolt sliter økonomisk. Det viser seg at det ikke er gunstig å produsere batterier i et høykostland så langt unna råvarene man kommer. Men det er tydeligvis lukrativt å skvise subsidiepenger ut av politikere Fra bl.a Kina! Fordi maskiner som brukes i fabrikken ikke er CE godkjente. Bare å lese deg opp som jeg sa, siden er så mistroisk. Vi lever tross alt i 2024 og burde vite bedre mtp arbeidsmiljø. Ville du ha latt deg bli utsatt for kjemikaliene som brukes til elbilbatterier? Neppe! Anonymkode: 36abe...faa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 2. desember 2024 #33 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ville du ha latt deg bli utsatt for kjemikaliene som brukes til elbilbatterier? Neppe! Anonymkode: 36abe...faa Det ville jeg ikke. Men jeg vil heller ikke satt pris på å bli dynket i råolje, bade i raffineritårnet, eller utsatt for noen av kjemikaliene som benyttes i petroleumsindustrien heller 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #34 Del Skrevet 2. desember 2024 newman01 skrev (4 minutter siden): Det ville jeg ikke. Men jeg vil heller ikke satt pris på å bli dynket i råolje, bade i raffineritårnet, eller utsatt for noen av kjemikaliene som benyttes i petroleumsindustrien heller Da er du fornøyd med at det tas menneskeliv for at du får kjøre i en subsidiert bil? Og jeg har beskrevet hva som ligger i subsidiene jeg viser til. Tiden hvor arbeidere ble dynket i råolje har nok vert forbi i noen tiår, så det var et syltynt argument😆 For som jeg sa, vi lever i 2024 og å ta vare på menneskene som jobber slik burde vert på plass! Anonymkode: 36abe...faa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 2. desember 2024 #35 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da er du fornøyd med at det tas menneskeliv for at du får kjøre i en subsidiert bil? Og jeg har beskrevet hva som ligger i subsidiene jeg viser til. Tiden hvor arbeidere ble dynket i råolje har nok vert forbi i noen tiår, så det var et syltynt argument😆 For som jeg sa, vi lever i 2024 og å ta vare på menneskene som jobber slik burde vert på plass! Anonymkode: 36abe...faa Er det noen bransjer du tenker vi bør forby fordi det dør arbeidere der i arbeidsrelaterte ulykker? Dette er dødsfall i Norge Arbeidsulykker – SSB 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #36 Del Skrevet 2. desember 2024 newman01 skrev (3 minutter siden): Er det noen bransjer du tenker vi bør forby fordi det dør arbeidere der i arbeidsrelaterte ulykker? Dette er dødsfall i Norge Arbeidsulykker – SSB Kan de ulykkene sammenlignes direkte, med det som skjer hos NorthVolt? Anonymkode: 36abe...faa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 2. desember 2024 #37 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan de ulykkene sammenlignes direkte, med det som skjer hos NorthVolt? Anonymkode: 36abe...faa Jeg er litt usikker på hva du mener å se av konspirasjoner, men jeg tviler på at ledelsen i NorthVolt dreper sine egne ansatte med ukjente kjemikalier i samarbeid med norske myndigheter som vil anlegge vindmøller på myr og bruke pengene de tjener på bensinavgiften på å subsidiere elbileiere 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #38 Del Skrevet 2. desember 2024 newman01 skrev (6 minutter siden): Er det noen bransjer du tenker vi bør forby fordi det dør arbeidere der i arbeidsrelaterte ulykker? Dette er dødsfall i Norge Arbeidsulykker – SSB Og om vi strekker enda lengre, parkerer du bilen når noen dør i trafikken? Du trenger ikke slå vilt rundt når du har tapt diskusjonen. Du slår bare hull i lufta! Anonymkode: 36abe...faa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 2. desember 2024 #39 Del Skrevet 2. desember 2024 newman01 skrev (8 minutter siden): Jeg er litt usikker på hva du mener å se av konspirasjoner, men jeg tviler på at ledelsen i NorthVolt dreper sine egne ansatte med ukjente kjemikalier i samarbeid med norske myndigheter som vil anlegge vindmøller på myr og bruke pengene de tjener på bensinavgiften på å subsidiere elbileiere 🙈😂..godt sagt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 2. desember 2024 #40 Del Skrevet 2. desember 2024 LiseTV skrev (3 timer siden): Det er nok du som ikke har rett, sett deg inn i hele linja fra gruvedrift etter mineraler til slaktingen av en elbil. Detvil vise i historien om ikke mange år. Mye løgn i klimapolitikken. Ja mye løgn i klimapolitkken og 95% av den fra oljeselskapene. Exxon visste allerede i 1977 at bruken av olje ville føre til ødeleggende klimaendringer..Forskerne deres mente at bruken av fossile brennstoff ville øke temperaturen på jorda med 0,2 grader i tiåret..noe som har vist seg å stemme i ettertid. Den diskusjonen du fører hører hjemme i 1990..det blir for dumt bare. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå