Gå til innhold

Mishandlet datteren i årevis – slipper fengsel for å passe sine andre barn

kat-e

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sikkert en tung avgjørelse å måtte ta for dommeren også. Det står at barnevernet er «tungt inne i bilde», men jeg ville ikke følt meg trygg på tilværelsen til barna uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne guiden

Litt rar logikk som er brukt her. Det vil altså være mer belastende å bo uten far enn med en voldelig far 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (4 timer siden):

Merkelig avgjørelse. Hvorfor kunne ikke barna bo i fosterhjem?

Det forklares i dommen med barneloven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt å tenke på at en mishandler får tillatelse til å fortsette mishandlingen sin. Norge på sitt beste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Desverre er det slik at barnevernet jobber under ekstremt tunge regler som ikke alltid er laget for å ivareta barnets beste når de skal se på barna som en enhet, at de er "tungt inne" betyr tydeligvis ikke at far behandler barna sine bra i denne saken - så kan man sprre seg hva de egentlig er "tungt inne" med av konkret hjelp for barna som idivider? Kan det være slik at en pappa som er ugrei er bedre enn å bli splittet i fem ulike forsterhjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What The fuck? En som er dømt for mishandling mot barn anses som en god nok omsorgsperson? Fy faen😡

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overraskende dom, men når dommen er som den er så sparer staten en god del utgifter ved at de slipper å ta kostnaden det er å plassere barna i noen av barnevernets oppvektstjenester.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med jeg som er svært skeptisk til mye av det BV holder på med forstår jo at en forelder som er fysisk voldelig ikke bør ha noe med barna sine å gjøre. Det er tikkende bomber som er vanskelig eller umulig å forandre på. Stakkars barna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...