Gå til innhold

Baby tar ikke imot annen trøst enn pupp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en baby på 1mnd som har begynt å gråte mer og sove mindre. Problemet er at han nå ikke vil ta imot annen trøst enn å sutte på puppen. Har prøvd alt av kos, vugging, trille i vogna og ikke noe funker. I tillegg får jeg ikke lagt han fra meg etter han har sovna på puppen, da bare våkner han igjen og begynner å gråte på nytt. Noen andre som opplever dette og har noen tips?

Anonymkode: 84a90...4c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det sånn en periode med begge mine. Perioden fra 1 mnd til 3mnd kan være ganske krevende for både baby og mamma. Det viktigste er å gi det babyen trenger den perioden. Det blir ofte mye kaos om man hele tiden prøver å finne andre løsninger. Og perioden går over!

Anonymkode: 90b27...a0b

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt normalt

Anonymkode: 657df...edf

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig normalt. 
Men kan anbefale babymassasje! Da får baby oppleve noe annet som er veldig godt og får stimulert andre sanser.

Jeg snakker kun ut i fra erfaring. Jeg har ingen kilder eller så. 😊

Skrevet

bare nyt :D snart vil ikke barnet vite om deg, småbarnslivet e tøft. men du har alene tid, snart har du ikke det heller, la barnet henge på deg, snart vil du tigge om en klem fra barnet

Anonymkode: 38f30...df6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

bare nyt :D snart vil ikke barnet vite om deg, småbarnslivet e tøft. men du har alene tid, snart har du ikke det heller, la barnet henge på deg, snart vil du tigge om en klem fra barnet

Anonymkode: 38f30...df6

Ærlig talt. Det var da svært så dramatisk. Sånn er det ikke.

• Liker 3
Skrevet

Det er akkurat sånn det skal være.

Anonymkode: 9975c...e4a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke noe unormalt med det. Og ikke noe poeng i å prøve å stresse med å endre det når babyen bare er en mnd 

Anonymkode: ecb19...5ab

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, jeg har en baby på 1mnd som har begynt å gråte mer og sove mindre. Problemet er at han nå ikke vil ta imot annen trøst enn å sutte på puppen. Har prøvd alt av kos, vugging, trille i vogna og ikke noe funker. I tillegg får jeg ikke lagt han fra meg etter han har sovna på puppen, da bare våkner han igjen og begynner å gråte på nytt. Noen andre som opplever dette og har noen tips?

Baby har vert ni mnd trygt, godt og varm i magen, så nærhet og kropskontakt er det som må være i fokus på utsikten også. Vognen er ikke like trygt og godt som mora bryst. Ikke uvanlig at babyer som er så små er så avhengig av mor i begynnelsen. Er jo litt derfor far ha to uker lønnet perm etter fødsel så en kan gradvis venne seg til denne, for oss mødre, intense nærheten baby trenger. Beste tips er nok det helsestasjonen gir. Ha en kurv med alt du trenger i nærheten. Ha godt med mat og drikke lett tilgjengelig hele tiden. Drikk og spis, se ser eller hør lydbok og la baby få det den trenger. Det er tøft og intenst i den fasen, uten tvil, men tida går fort og snart er baby mer selvstendig. Når det gjelder soving på bryst løsner dette nok etter tre-fire mnd og baby kan begynne smått med leggerutiner. Anbefaler veldig "taking Cara baby" på nettside og Instagram. Sykt mye god info om soving, og rutiner generelt. Masse lykke til i babytiden❤️❤️❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Jepp, les om fourth trimester! Helt normalt. Bæretøy er fint hvis barnet bare vil sove på deg.

Anonymkode: 1eb3d...baf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Helt vanlig. Babyen er 1 MÅNED GAMMEL.

Anonymkode: 66b4d...6ae

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Helt normalt. Begge mine var sånn til ca 3 mnd. Senk skuldrene, og ikke stress. Babyen styrer de første månedene.

Bestem deg for å nyte tiden og ikke stressse med å få til ting som ikke er naturlig for babyen enda.❤️

Anonymkode: a85c6...baf

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke ha som mål å legge fra deg babyen. Ha som mål å legge fra deg tid og sted (og mobilen). Du må bare være her nå. Tilstede.

Anonymkode: 66b4d...6ae

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er nok helt normalt:)

Første var veldig enkel, og alltid fornøyd, men nummer to fikk en kveldsuro rundt 2-3 uker. Det var ikke bare på kvelden altså, hun krevde mer av meg generelt hele dagen, men det ble mer og mer gråt utover kvelden, og hun var ikke like lett å roe. Pupp, sove på brystet og sitte i bæresjal nesten hele tiden var hverdagen i noen uker.

Det går over, men det kan selvsagt føles tøft og kvelende ut når det står på❤️

Anonymkode: 53596...a1f

• Nyttig 1
Skrevet

Veldig kjent.

Eneste andre enn pupp som funket her var å legge baby på magen over armen og bære rundt. Google "kolikkgrep" for bilder av hva jeg mener :) Melk i flaske var og godtatt iblant.

Anonymkode: 41c5e...da4

• Nyttig 1
Skrevet

Lille liv 🧡 Han er fire uker gammel. Hold ham nær 🧡

Anonymkode: 2d073...c3d

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt. Jeg ville prøvd å pushe deg så langt som mulig til å akseptere det. Jeg husker den tiden føltes ut som en evighet, men plutselig er den vekke. 

Skrevet

hjelper sikkert ikke at det er normalt, men kanskej introduksjon av smokk før pupp kan hjelpe`? 

Anonymkode: f60fd...631

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...