AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #1 Del Skrevet 12. august 2024 Hei! Jeg begynte å gå på et dagsenter for å bli kjent med nye mennesker for ca 1 år siden. Har sett på det en veldig koselig plass å være de dagene jeg ikke jobber. Det er mange forskjellige mennesker der og jeg har sett på det som en plass man blir godtatt som man er. Trodde jeg. En venn av meg som har vært på plassen tidligere advarte meg mot at det er dårlig miljø og ikke så koselig som jeg tror, men jeg har avfeid denne vennen siden det er flere år siden hun gikk der og jeg trodde det var annerledes der nå. Men i det siste har jeg lagt merke til at det fort snakkes negativt om andre gjester av dagsenteret når dem ikke er der og har jo fått tanken om at de da kan snakke om meg også. Det siste fikk jeg nylig bekreftet da jeg fikk høre av en av dem jeg kommer godt overens med fortelle hva som hadde blitt sagt om meg. Eller rettere sagt mannen min. Det hadde blitt spurt av noen andre på huset om jeg ikke kom idag og hun som fortalte meg dette hadde svart jeg var på jobb. Da hadde en av de andre uttalt «mannen hennes har alkoholproblemer!» Dette vet jeg en av de andre på huset vet om min mann og vi to har snakket om det. En ting er at hun har fortalt dette videre, en annen ting er at denne personen ( som jeg har sett på som en oppegående dame ) utbrøyt dette, i tillegg foran flere andre på huset. Hva i all verden var poenget med å si det høyt i plenum når mitt navn ble nevnt? Nå begynner jeg å tenke på om dette kanskje ikke er en sosial arena jeg vil besøke lenger. Anonymkode: c3e4b...2fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #2 Del Skrevet 12. august 2024 Det vil alltid være slik og slike mennesker rundt oss. Så ikke del det du ikke vil at andre skal vite, med mindre du vil ha andres synspunkter og råd på ting og ikke bryr deg om hvem som vet. Finnes det andre arenaer du kan bli kjent med nye mennesker i ditt område? Anonymkode: e525c...8ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #3 Del Skrevet 13. august 2024 Jeg har samme erfaring, så jeg sluttet å gå på sånne plasser. Når til og med de ansatte tillater at det snakkes bak ryggen og deles ut sensitiv info om allerede sårbare brukere så mister jeg litt truen... Anonymkode: c85b7...b17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #4 Del Skrevet 13. august 2024 Når folk med kjedelig liv samles.. Anonymkode: 50aa0...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #5 Del Skrevet 13. august 2024 Jeg ble frarådet fra min psykolog på DPS om å gå på slike plasser, fordi h*n mente at jeg var for oppegående til det 😅 Nå vet jeg ikke hvilket dagsenter du mener, men vet at Fontenehuset har et dårlig rykte på seg (i hvertfall i enkelte byer). Anonymkode: acf05...df7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #6 Del Skrevet 13. august 2024 Av og til er et sånt miljø veldig skadelig. Jeg har erfaring fra Fontenehuset og en annen organisasjon. Veldig mye krangling, baksnakking, hatefulle ytringer, sjalu og misnøye. Han ene som jeg har møtt via Fontenehuset er tidenes stalker, vært det i veldig mange år. Det finnes hyggelige folk på dagsenter også, men det tar veldig lang tid å bli kjent med folk i det miljøet. Generelt sett bør man ikke dele personopplysninger i plenum, fordi det er informasjon som lett havner på avveie og dermed kan misbrukes. Man skal være veldig forsiktig angående hva man snakker om. Jeg anbefaler heller Røde Kors foran typiske dagsenter. Idrett og musikk er også mer positivt enn dagsenter. Frivilligsentralen har gjerne gode tilbud, selv om den plassen tiltrekker seg lugubre mennesker. Ifølge standardene til Fontenehuset så er ikke Fontenehuset et dagsenter. I praksis er det derimot som et dagsenter. Anonymkode: f2be5...9fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå