Gjest gjest 0 Skrevet 19. februar 2006 #1 Skrevet 19. februar 2006 I går kjørte jeg ved siden av en bil på motorveien som tydeligvis skulle på vinterferie. Barna satt i baksetet med blader og musikk og bagasjen var fullstappa (det var en stor stasjonsvogn) Men plutselig ser jeg at det ligger et barn og titter på meg bak baksetet foran all bagasjen Barnet kan ha vært mellom 2-5 år(fikk ikke sett så nøye). Er det vanlig at foreldre er så sløve?
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #2 Skrevet 19. februar 2006 Selvfølgelig er ikke dette vanlig! Det er også strengt forbudt.. Hender jeg ser biler med stappfulle bakseter, men heldigvis sjeldent!
Gjest gjest 0 Skrevet 19. februar 2006 #3 Skrevet 19. februar 2006 Jeg vil legge til et tilleggspørsmål: Hva ville du gjort hvis du hadde oppdaget noe slikt? Må legge til at bilen kjørte langt over fartsgrensa... det var 90 på stedet, jeg lå i 100 og mistet raskt denne bilen...
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #4 Skrevet 19. februar 2006 Usikret barn synes jeg er veldig stygt uansett, men om barnet ikke satt i godkjente sete engang (altså sitte i bagasjerommet), så hadde jeg tatt nummeret på bilen og varslet politiet.
Malama Skrevet 19. februar 2006 #5 Skrevet 19. februar 2006 Vasle politiet er ingen dum ide. Oppgi hvor bilen er og bilnummeret, så ordner de resten. Dette er ikke "vanlig" det er ulovlig og farlig.
Gjest gjest 0 Skrevet 19. februar 2006 #6 Skrevet 19. februar 2006 Usikret barn synes jeg er veldig stygt uansett, men om barnet ikke satt i godkjente sete engang (altså sitte i bagasjerommet), så hadde jeg tatt nummeret på bilen og varslet politiet. ← Det satt ikke en gang, det lå! Angrer veldig på at jeg ikke ringte politiet nå....
Gjest Hilde K S Skrevet 19. februar 2006 #7 Skrevet 19. februar 2006 Jeg har ofte sett usikrede barn i bil. Det er omentrent det verste jeg ser. Her i huset blir minstemann festet fast når vi kjører fra barnehagen og hjem. Det er ikke snakk om mange metrene. (En annen sak er det at distansen barnehage-hjem er så kort at vi burde ha spasert, men den latemoren til lillegutt kjører innom barnehagen fra jobb og gidder ikke parkere hjemme først. :rødme: )
mari Skrevet 20. februar 2006 #8 Skrevet 20. februar 2006 Men da jeg var liten, og d et er ikke så lenge siden, var det vanlig at barna slang rundt i bilen, jeg lå foreksemple i vogna i bagasjen på vei til hytta da jeg var 8 dager. Verden har forandret seg gitt! Er ellers enig i at du burde ringt politiet om sånn plasering av barn, det er ikke bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå