Gå til innhold

SFO på morgenen før første skoledag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør folk?

Sender dere ungen på SFO og kommer tilbake når skolen offisielt starter med opprop og jubel? Eller tar dere fri på formiddagen og møter opp direkte til seremonien?

Hilsen førstegangs-skolestartermor 

Anonymkode: 3edb6...27a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar fri fra SFO morgenen før første skoledag, men også etter skolen for vår del.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Møter direkte til opprop første skoledag. Ingen SFO. Henter når skolen er slutt, så drar vi på Egon (eller at annet sted barnet vil) 😊

• Liker 5
Skrevet

Tipper vi dropper SFO på morgenen, men jeg er sykemeldt for tiden, så jeg slipper jo å ta fri fra jobb.

Anonymkode: da940...ebb

Skrevet

Er jo bare en time halvannen mellom, så ser ingen grunn til å gå på sfo. Du må jo ta fri på formiddagen uansett. Om det er 2 timer eller fire timer spiller liten rolle. Hadde aldri rukket å gjøre noe på jobben på så kort tid uansett...

Anonymkode: ba096...3b1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hva gjør folk?

Sender dere ungen på SFO og kommer tilbake når skolen offisielt starter med opprop og jubel? Eller tar dere fri på formiddagen og møter opp direkte til seremonien?

Mine starter med SFO etter sommerferien 2'dre skoledag. De kan og gå hjem når det passer de iløpet av skoleåret, og de har siste SFO dag dagen før siste skoledag 

Skrevet

På vår skole er ikke SFO åpent for 1. klassingene før etter skoletid på første skoledag. 

Anonymkode: 807db...539

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

På vår skole er ikke SFO åpent for 1. klassingene før etter skoletid på første skoledag. 

Anonymkode: 807db...539

Sånn er det også her. Alle barn blir fulgt til skolen første dagen.

• Liker 2
Skrevet

Her er det ikke sfo for skolestarterene første skoledag. 

• Liker 1
Skrevet

Ingen sfo første skoledag her, vet heller ikke om noen førsteklassinger som har det :) her er oppmøte klokka ni, også er de ferdige for dagen kvart på ett. Da skal jeg ta henne med meg ut, spise lunsj eller lignende - bare meg og henne 🥰

Anonymkode: bb783...72c

• Liker 3
Skrevet

Bruker ikke SFO på morgenen første skoledag. Den dagen er jo ungen så spent og full i allverdens følelser så da er det best å være hjemme frem til selve oppmøtetidspunktet.

Anonymkode: 099fd...a9e

• Liker 2
Skrevet

Vi dro rett til skolen første dag siden det var en ekstra spesiell dag. Jeg har avspasert eller tatt en feriedag de gangene mine har begynt på skolen og mannen jobber offshore så han var med om han var hjemme. 

Anonymkode: f119d...aa6

Skrevet

Hvis du ikke har tid til første skoledag engang bør du omprioritere livet ditt, TS. Det er en stor dag for barnet ditt, så du bør ikke gå på jobb da. Er ikke siste gang du kommer til å måtte dukke opp på ting i skoletiden.

Anonymkode: f4168...719

• Liker 2
Skrevet

En har rett på velferdspermisjon første skoledag til en 1. klassing. Ingen SFO før start. Vi har gjort som de over her, henter kl 13, gått ut på cafe med barnet. Lykke til, stor dag! 

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg hatt førsteklassing de siste to årene. Jeg og de absolutt fleste andre har fri den dagen/hjemmekontor. Barna er kun på skolen når det er skole. Ikke noe sfo. Tror det var 4 barn som hadde sfo her av 90 barn. De så ganske forvirret og lei seg ut når alle barna ble henta etter skoledagen ute og de måtte inn på sfo. 

Anonymkode: f4f06...645

Skrevet

Ingen av mine har benyttet SFO første skoledag i førsteklasse.

Da har vi gått spente sammen til start kl 9. også har vi hentet når skoledagen er slutt og dratt ut og spise for å feire dagen.

Anonymkode: 92172...b15

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva gjør folk?

Tok fri hele dagen

Anonymkode: a8aca...013

Skrevet

Ingen sfo før skolestart. 

Anonymkode: 744e8...b15

Skrevet

Ingen førsteklassinger har SFO på morgenen første skoledag.

Anonymkode: 4a625...a5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...