Gå til innhold

Fremmede som forsyner seg i grønnsaksbedet

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Var det ikke Fotballfrue som la ut et innlegg der hun lot barna plukke kommunale blomster i parken? Hun syntes tydeligvis at det var innafor. 

Anonymkode: eb1f8...3a6

Ja det stemmer det var Caroline Berg Eriksen. Tråkket inn midt i blomsterbedet i parken, plukket blomster og la ut bilder etterpå. Ble skikkelig sur og grinete når lesere bemerket blomstene ikke var hverken hennes å ta eller plantet til hennes personlige fornøyelse og Instagram content. 

Anonymkode: abe3a...e15

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da endrer du på det du har skrevet i hi.

Anonymkode: 24f48...0df

Herre fred og skaper for et flisespikkeri det har blitt her inne 🙈Siden jeg satt på en benk 4 meter unna ropte jeg først ned til henne at dette var privat grønnsakshage, men til slutt gikk jeg ned til henne og sa med vanlig stemme at hun hadde 10 sekunder på å komme seg bort hvis ikke ringte jeg politiet.

Er det plutselig jeg som skal tas fordi jeg ikke gjengir presist det jeg skrev i hovedinnlegget?

Ts

Anonymkode: b7955...e6b

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvor mye? Om du vil slippe den info

Anonymkode: 458ea...ee2

Vi betaler et firesifret beløp årlig.

Ts

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

så, de er plassert på kommunal grunn, som er på den andre siden av gaten fra bygården deres OG hun bor i nabolaget. Skjønner godt at det er fort gjort å ta feil.

Anonymkode: c7b86...623

Jeg skjønner ikke at det er “fort gjort å ta feil”. Kommune eller ei, dette er ikke grønnsaker hun selv har dyrket frem eller fått invitasjon til å forsyne seg av. Noen folk er bare uforskammet nok til å forsyne seg av andres arbeid og lære barna sine at man kommer lengst med uærlighet og frekk oppførsel. 

Ed. Vil bare legge til at hun fortsatte selv når ts ga beskjed om at dette var ikke ok, det er ikke «å ta feil»! 

Endret av Kattugla
  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det rare her er ikke stjelinga i begynnelsen, men at mennesket faktisk fortsetter selvom ts sier fra. Her hadde jeg gått direkte bort og stått ganske nær om hun hadde ignorert meg. 

Anonymkode: c622e...cd4

Enig. Det normale hadde vært å svare "oi beklager" og så dratt hjem i stille skam..

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Klart. Anmeld. KG's svar på absolutt alt.

Anonymkode: a3b73...0cf

Nei, men på tyveri er jo svaret å anmelde. Hadde ikke du anmeldt noen som stjal fra deg?😂

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Greit at hun burde latt være når du sa fra, men du må jo ha skremt barna når du ble så sint og truet med politi?!  Det der hadde jeg ikke gjort om jeg var deg, stakkars barn! 

Pøh, når barn er med foreldre på tjuveritokt er det fint om dei blir skremt bittelitt. Desse foreldra er ikkje i stand til å oppdra barna sine sjøl. Så litt hjelp må til....

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur det neste skiltet (neste sesong) må vere strengare. Ikkje lov å ta verken urter eller grønsaker. Det kan vere ei dårlig utdanna mamma med lav moral som "ikkje veit" forskjellen mellom urter og grønsaker. Tydelig språk er tryggast for å sikre at frekke uvedkommende ikkje forsyner seg.

Endret av Fjaselina
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Herre fred og skaper for et flisespikkeri det har blitt her inne 🙈Siden jeg satt på en benk 4 meter unna ropte jeg først ned til henne at dette var privat grønnsakshage, men til slutt gikk jeg ned til henne og sa med vanlig stemme at hun hadde 10 sekunder på å komme seg bort hvis ikke ringte jeg politiet.

Er det plutselig jeg som skal tas fordi jeg ikke gjengir presist det jeg skrev i hovedinnlegget?

Ts

Det jeg har reagert på var at du truet med politi når det sto to små barn der, ingenting annet. Moren var frekk, og ja hun tok ting som ikke var hennes. Jeg har ikke vært uenig i det, så alt jeg tar deg for er trusler når barna sto der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere må få satt opp et gjerde til neste år rundt grønnsaksbedet. En fysisk sperring gjør nok i alle fall at det blir enda høyere terskel for å stjele. Evt legge hvit fiberduk over grønnsakene. Vi har fiberduk over jordbærplantene og de stortrives under duken. Den slipper inn 90% lys mener jeg å huske.

Anonymkode: 66e7d...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det jeg har reagert på var at du truet med politi når det sto to små barn der, ingenting annet. Moren var frekk, og ja hun tok ting som ikke var hennes. Jeg har ikke vært uenig i det, så alt jeg tar deg for er trusler når barna sto der. 

Det er mere enn frekt å stjele. Og FORAN eieren til og med. Og etter at eieren har sagt at hun ikke får stjele fra hennes eiendom, så bare fortsetter hun. Det er jo for faen ikke normalt! Hva lærer hun barna sine???

Anonymkode: 3fcef...355

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tror ikke denne damen har peiling på hvilke gressflekker som er kommunale eller ei.

Som jeg har skrevet flere steder her inne, så har vi en stor plakat foran grønnsaks kassene der det står at grønnsakene tilhører Bjørnehaugen borettslag rett over gaten, så her er det ingen unnskyldninger eller muligheter til å misforstå.

Ts

Det er helt normalt at folk har psykiske problemer, ts. Helt alminnelig tilgjengelig statistikk viser at mellom 15 og 20% av oss har psykisk sykdom, og det er bare de med diagnose. En hel mengde mennesker oppsøker jo aldri bistand, fordi de har så alvorlig sykdom at de ikke selv innser behovet for bistand.

Samtidig normaliserer samfunnet at «alle som vil» bør få barn. Det er altså et påregnelig stort overlapp mellom voksne med psykiske lidelse rom voksne med ansvar for barn. 

At du møter en barnefamilie der de voksnes psykiske lidelser har utgjort eren merkbar forskjell i barnas verdensoppfatning er dermed ikke overraskende. Det er helt som forventet. Grunnen til at du ikke er overrasket er nok at du ikke arbeider med mennesker i den generelle befolkningen. Var du lærer, butikkmedarbeider, barnehageansatt eller en hvilken som helst øvrig arbeidende retning «folk flest» ville du skyflet dem vekk og tenkt at dette, det var helt som forventet. Fordi du hadde møtt en som denne moren og faren i de fleste barnehagegrupper, klassetrinn eller nabolag. De er over alt. Og de driver med sitt.

Anonymkode: ab1a6...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde ikke moren stått og røsket opp gulrøtter selv etter flere beskjeder, så hadde jeg ikke trengt å nevne politi.

Det merkelige var at barna var helt rolige under hele grønnsaksstjelingen, og så hverken på meg eller moren, og det var ingen reaksjon hos de når jeg sa ordet politi. 

Hadde ikke jeg sagt ordet "politi", så hadde damen stått i grønnsakshagen fremdeles.

Jeg har ikke ansvar for hennes barn, det har hun kun selv!

Ts

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt normalt at folk har psykiske problemer, ts. Helt alminnelig tilgjengelig statistikk viser at mellom 15 og 20% av oss har psykisk sykdom, og det er bare de med diagnose. En hel mengde mennesker oppsøker jo aldri bistand, fordi de har så alvorlig sykdom at de ikke selv innser behovet for bistand.

Samtidig normaliserer samfunnet at «alle som vil» bør få barn. Det er altså et påregnelig stort overlapp mellom voksne med psykiske lidelse rom voksne med ansvar for barn. 

At du møter en barnefamilie der de voksnes psykiske lidelser har utgjort eren merkbar forskjell i barnas verdensoppfatning er dermed ikke overraskende. Det er helt som forventet. Grunnen til at du ikke er overrasket er nok at du ikke arbeider med mennesker i den generelle befolkningen. Var du lærer, butikkmedarbeider, barnehageansatt eller en hvilken som helst øvrig arbeidende retning «folk flest» ville du skyflet dem vekk og tenkt at dette, det var helt som forventet. Fordi du hadde møtt en som denne moren og faren i de fleste barnehagegrupper, klassetrinn eller nabolag. De er over alt. Og de driver med sitt.

Anonymkode: ab1a6...c02

Nå henger jeg ikke helt med i det du skriver🤔

Hvordan vet du at jeg ikke jobber med mennesker?

Du har jo ingen opplysninger om morens psykiske helse, men antar at hun var psykisk syk?

Eller misforstår jeg deg?

Ts

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere må få satt opp et gjerde til neste år rundt grønnsaksbedet. En fysisk sperring gjør nok i alle fall at det blir enda høyere terskel for å stjele. Evt legge hvit fiberduk over grønnsakene. Vi har fiberduk over jordbærplantene og de stortrives under duken. Den slipper inn 90% lys mener jeg å huske.

Anonymkode: 66e7d...df8

Vi kan ikke legge fiberduk når det er høye trekasser med planter som er 50 til 70 cm høye.

Vi vurderer muligens å sette opp et gjerde til neste år, men synes det er litt dumt når det har fungert så fint de tre siste årene, dessuten vil et gjerde være litt skjemmende.

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mere enn frekt å stjele. Og FORAN eieren til og med. Og etter at eieren har sagt at hun ikke får stjele fra hennes eiendom, så bare fortsetter hun. Det er jo for faen ikke normalt! Hva lærer hun barna sine???

Anonymkode: 3fcef...355

Barna blir ikke skremt av at moren tar grønnsaker og lærer dem navnene på dem. De blir kun skremt av voksne som blir sure på foreldrene og truer med å ringe politiet. Jeg håper de som har barn forstår dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Barna blir ikke skremt av at moren tar grønnsaker og lærer dem navnene på dem.

Nei, sikkert ikke. Av dette lærer de også at det er greit å være frekk og ta ting som andre eier og har jobbet for. Det virker ikke som om du har noe problem med det, merkelig nok.

Sitat

De blir kun skremt av voksne som blir sure på foreldrene og truer med å ringe politiet. Jeg håper de som har barn forstår dette.

Mener du seriøst å legge skylda på TS fordi barna muligens blir skremt av at foreldrene som driver med tyveri blir tilsnakket?

Mener du kanskje også at foreldre med barn skal slippe unna tyveri i butikk, råkjøring og andre ulovligheter i tilfelle barna blir skremt?

Det du sier er komplett idiotisk. Det er foreldrene og ingen andre som har skylda hvis barna deres blir skremt av at foreldrene blir tilsnakket for å gjøre noe ulovlig.

Jeg har selv to barn, og ville skammet meg som bare det hvis jeg gjorde noe frekt eller ulovlig sammen med dem.

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (10 minutter siden):

Nei, sikkert ikke. Av dette lærer de også at det er greit å være frekk og ta ting som andre eier og har jobbet for. Det virker ikke som om du har noe problem med det, merkelig nok.

Mener du seriøst å legge skylda på TS fordi barna muligens blir skremt av at foreldrene som driver med tyveri blir tilsnakket?

Mener du kanskje også at foreldre med barn skal slippe unna tyveri i butikk, råkjøring og andre ulovligheter i tilfelle barna blir skremt?

Det du sier er komplett idiotisk. Det er foreldrene og ingen andre som har skylda hvis barna deres blir skremt av at foreldrene blir tilsnakket for å gjøre noe ulovlig.

Jeg har selv to barn, og ville skammet meg som bare det hvis jeg gjorde noe frekt eller ulovlig sammen med dem.

Jeg syns det er komplett idiotisk at dere ikke forstår hva som skremmer barn, og jeg syns det er komplett idiotisk at dere samtidig ikke ser at jeg ikke forsvarer tyveri. To tanker i hodet er kanskje vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vi kan ikke legge fiberduk når det er høye trekasser med planter som er 50 til 70 cm høye.

Vi vurderer muligens å sette opp et gjerde til neste år, men synes det er litt dumt når det har fungert så fint de tre siste årene, dessuten vil et gjerde være litt skjemmende.

Ts

sa du ikke at dere ikke har lov å sette opp gjerde?

Anonymkode: c7b86...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg syns det er komplett idiotisk at dere ikke forstår hva som skremmer barn, og jeg syns det er komplett idiotisk at dere samtidig ikke ser at jeg ikke forsvarer tyveri. To tanker i hodet er kanskje vanskelig.

Dine barn blir hvertfall snowflakes. 

Anonymkode: 650cf...121

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...