Gå til innhold

Fremmede som forsyner seg i grønnsaksbedet

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men det er jo ikke privat... Jeg kan ikke sette opp tomatplante på fortauet i byen og bli sinna om noen tar en tomat 

Anonymkode: 421c0...a62

Grønnsaker dyrket i jord man betaler for å leie er selvsagt privat. Like privat som det man dyrker i selveiet jord. Jeg leier bort en slåttemark til en mann som slår det til høy, det betyr ikke at hvem som helst kan komme å slå gresset der. Når man leier så betaler man for å eie det akkurat som et hus. Trodde alle skjønte det opplegget jeg.. 

Anonymkode: 8c427...53e

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er påfallende hvor ufine flere av dere som er mot grønnsakstjeling er? Så mange ufine kommentarer. Jeg tror jeg foretrekker mødre som tar grønnsaker og lærer barna navnet på dem fremfor så aggressive folk som er i tråden her. Any day 

Anonymkode: 24f48...0df

Du foretrekker kriminelle? For dette er like ulovlig og kriminelt som å rane en bank. Man tar ikke ting som ikke er sitt, det er straffbart. Det er jo horribelt å rettferdiggjøre slik! 

Anonymkode: 8c427...53e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (38 minutter siden):

Det er dessverre alt for lett på forum å ikke bare argumentere sak, men å ta med unødvendige personangrep. 

For min del synes jeg ikke uhøflige folk på internett gir noen grunn til å foretrekke eller forsvare at folk lærer opp barna sine til å bli tyver, og jeg synes det er utrolig at du og andre gjør det.

Å lære barna sine navn på grønnsaker kan gjøres i butikk, med en bok, eller hundre andre måter som ikke involverer tyveri, så det er en elendig unnskyldning.

Poenget mitt er at jeg ville bli litt satt ut om noen foreldre stjal grønnsaker, men jeg ville blitt mange gamger mer satt ut av at noen truet med å ringe politiet for det mens to barn på den alderen hørte på, og også at jeg blir mer satt ut av menge svar her. Jeg satt ting litt i perspektiv selv om jeg ser ditt poeng også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Poenget mitt er at jeg ville bli litt satt ut om noen foreldre stjal grønnsaker, men jeg ville blitt mange gamger mer satt ut av at noen truet med å ringe politiet for det mens to barn på den alderen hørte på, og også at jeg blir mer satt ut av menge svar her. Jeg satt ting litt i perspektiv selv om jeg ser ditt poeng også.

Om du er så redd politiet, så ikke begå lovbrudd.

Har bare møtt på hyggelige politifolk jeg da. Mitt barn er ikke redd politiet. De er jo her for å beskytte oss mot tyver blant annet 😉

Anonymkode: 3fcef...355

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Poenget mitt er at jeg ville bli litt satt ut om noen foreldre stjal grønnsaker, men jeg ville blitt mange gamger mer satt ut av at noen truet med å ringe politiet for det mens to barn på den alderen hørte på

Men poenget mitt (og mange andres) er at du bør bli satt ut av å tas på fersken med å stjele sammen med barna dine. Og at de eneste som er skyld i situasjonen og at barna muligens blir skremt, er foreldrene og ikke TS. 

At TS truet med å ringe politi da moren ikke engang stoppet ved tilsnakk, er helt på sin plass, og ingen overreaksjon.

Sitat

Jeg satt ting litt i perspektiv selv om jeg ser ditt poeng også.

Men jeg (og mange andre) mener altså at ditt perspektiv er helt feil. Dette er ikke grunn til å komme med fornærmelser mot deg, men det er all grunn til å forklare hvorfor ditt perspektiv er helt feil, slik jeg gjorde over. 🙂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du små barn har noe forhold til politiet. Det var før det, at noen foreldre brukte å skremme ungene sine med politiet. Hvis du gjør sånn, så kommer politiet og tar deg 😵‍💫 Uansett, det er galt å stjele, og ekstra galt foran barn. Mer enn merkelig oppførsel på denne moren (og faren). 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er så redd politiet, så ikke begå lovbrudd.

Har bare møtt på hyggelige politifolk jeg da. Mitt barn er ikke redd politiet. De er jo her for å beskytte oss mot tyver blant annet 😉

Anonymkode: 3fcef...355

Ditt barn er ikke redd politiet fordi det aldri har hørt noen er blitt truet med dem. Prøv å tenke litt lenger før du anklager noen for ulike ting på nettet, som for eksempel at du ikke vet hva de du snakker med jobber som. Ikke vet du hva deresl familie eller vennet jobber med heller. Det er fint at du kun har møtt hyggelige politifolk. Det spørs om de hadde vært like hyggelige om de ble oppringt og måtte bistå i en nabokrangel du hadde rolle i mens det var barn involvert. På grunn av noen grønnsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.8.2024 den 10.46):

Ts her

Jeg er faktisk fra Romsdalen😃

Anonymkode: b7955...e6b

Det var ikke deg jeg kommenterte på, men en som ville vite om de det gjaldt var utenlandske..

Anonymkode: 52b1b...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 23.10):

Jeg bor i en bygård der vi har gått sammen og ryddet et område like utenfor, og plantet grønnsaker/ urter i store trekasser.

Vi har hengt opp et skilt der det står: "Bjørnehaugen Grønnsakshage".

Smak gjerne på urtene, men grønnsakene må få stå i fred til vi skal høste de".

I dag satt jeg utenfor bygården og solte meg, og så en familie med to barn forsyne seg av grønnsakene.

Moren lesset gulerøtter, mais og blomkål i favnen til barna, og fortalte hva grønnsakene het.

Jeg ropte til henne at dette var grønnsakshagen til bygården vår, og at hun var velkommen til å ta litt gressløk, persille eller timian, men ikke grønnsaker. Jeg pekte på plakaten som hang der, og hun sa at hun hadde sett den.

"Hvorfor tar du grønnsaker hvis du har lest hva som står på plakaten?" sa jeg, men fikk ikke noe svar og hun fortsatte å rive opp grønnsaker og gi til barna.

Jeg sa hun ikke hadde lov til å forsyne seg av grønnsakene og at hun skulle legge de fra seg, men damen begynte da å plukke markjordbær sammen med guttene, mens mannen stod å så på de.

Da sa jeg at hvis hun ikke pellet seg bort fra grønnsakene i løpet av 10 sekunder ringer jeg politiet, og først da gikk de, men de la ikke fra seg grønnsakene.

Dette var en dame i 30-årene som så helt normal ut, og jeg er helt sjokkert over at hun drar med seg ungene sine på "grønnsaksslang", og gir så fullstendig faen når jeg informerer om at det er privat.

For en elendig rollemodell hun er for ungene sine!

Jeg spurte hvor hun bodde hen, og da sa hun at hun bodde i nabostrøket.

Er det mulig å være så forbanna frekk? 

😖

Anonymkode: b7955...e6b

Hvis du ikke setter opp et gjerde, vil alltid noen mennesker utnytte deg. Stikk i strid med hva romantikeren Rosseau proklamerte. Et urovekkende mindretall av befolkningen er rene bøller - derfor må vi andre ta de forholdsregler som skal til for at de ikke skader oss. Hvis man legger betydelig arbeid og innsats i en felleshage i et område åpent for tilfeldig forbipasserende er man naiv og kaster bort innsatsen. Det burde ikke være sånn, men det er sånn. Hvis du vil ha en grønnsakshage må du beskytte den mot bøllene. Ikke la den stå åpen og tilgjengelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...