mioicy Skrevet 12. august 2024 #1 Skrevet 12. august 2024 Da jeg var yngre hadde jeg et sterkt ønske om å bli politi, jeg var 14 år ish og fortalte min bestemor om at jeg skal bli politi. Så svarte hun bestemt at jeg passer ikke til å bli politi, jeg er for snill, forsiktig av meg osv. Jeg så veldig opp til min bestemor. Dette gikk veldig inn på meg, jeg tenkte at hun har rett... Jeg husker jeg dro hjem og gråt mens jeg la drømmen på hylla. Dermed ble jeg aldri politi, men i dag jobber jeg innen rus og psykiatri. Jeg trives svært godt på jobb, men likevel angrer jeg litt på at jeg ikke prøvde å bli politi... det er liksom for seint nå. Har dere lignende erfaringer, tanker?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #2 Skrevet 13. august 2024 Hvor gammel er du? Selv om de fleste som søker er 20-23 år, så er det søkere helt opp i femtiårene til politihøyskolen. Du kan også jobbe sivilt i politiet om du ikke ønsker prøve deg på politihøgskolen. Anonymkode: 34b72...02b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #3 Skrevet 13. august 2024 Flere i familien min var også overbevist om at jeg aldri ville fungere som politibetjent når jeg var yngre. Var en vimsete tenåring 😂 Men endte først opp i Forsvaret i 4 år før jeg søkte meg inn på PHS for ca. 10 år siden. I klassen min var det flere som hadde bikket 40 år. Plutselig hadde de bestemt seg for en helomvending i arbeidslivet 😊 Du har jo også mye relevant erfaring fra rus og psykiatri så kjør på 👍 Anonymkode: 5b6a1...140
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #4 Skrevet 13. august 2024 Er selv oppvokst med en pappa som aldri sa noe positivt bare bemerket det som var negativt og det jeg gjorde dårlig. Så gikk ut av videregående (fra linjen han hadde valgt) med overbevisning om at utdannelse var kun for de smarte, og jeg var jo dum, så for meg var det ikke noe å tenke på engang. Har derfor kun jobbet i enkle jobber hvor en ikke trenger utdannelse. Var faktisk godt voksen før jeg skjønte at jeg faktisk ikke er dum, men kun fullstendig ribbet for selvtillit pga alle årene med nedsnakk. Skulle ønske jeg hadde våget å gå imot han, men psykisk makt er det største gjerdet en kan finne. Anonymkode: 6c2a5...5da
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #5 Skrevet 13. august 2024 Det er sjeldent forsent med karrierebytte. Med mindre du er 2 år unna å bli pensjonist da. Anonymkode: 51120...6bb
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #6 Skrevet 13. august 2024 Du får trøste deg med at du tok en utdanning som ga deg en jobb. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/fremdeles-rekordhoy-arbeidsledighet-blant-politifolk/16397637/ Anonymkode: 8c710...cc9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå