AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #1 Skrevet 12. august 2024 Jeg har tatt folsyre i ca 1,5 mnd før jeg ble gravid (er 4+0), men er det noe annet som er veldig viktig å ta? Hver gang jeg handlet eggløsningstester på apoteket spurte de meg om tok folsyre, men nevnte aldri noe annet. Jeg skjønner at det er generelt sett bra å få i seg nok vitaminer og mineraler, men er det noe som er veldig viktig å ta som gravid? Anonymkode: 907be...4b3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #2 Skrevet 12. august 2024 Viktig å ta jod hvis man ikke spiser torsk flere ganger i uka eller drikker mye melk og spiser mye egg. Egentlig bør man ta jod allerede en god stund før man blir gravid, da veldig mange har for lite jod i kosten i Norge i dag! Omega 3 bør man også ta hvis man ikke spiser fisk så ofte som anbefalt. Jeg kjøpte like gjerne nycoplus gravid da jeg ble gravid siden den inneholder anbefale mengder ulike vitaminer og mineraler for gravide, og hadde tatt multivitaminer daglig et par år før det. Kjøpte mange pakker på nett for 180 kr pr pakke som varer i 1 mnd. Anonymkode: 2db7c...2ef 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #3 Skrevet 12. august 2024 Tokk høye doser med q10. For og få sterkere egg. Og multivitamin for gravide som inneholder 400 (ug?) folat Anonymkode: 0effb...32d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #4 Skrevet 12. august 2024 Multivitamin med folsyre og jod + omega 3. Kan hende du får beskjed om å ta noe mer når du får svar på blodprøven du tar litt senere. Noen trenger feks ekstra jern Anonymkode: aee8d...4c4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #5 Skrevet 13. august 2024 Folat, multivitaminer og omega 3. Jern får du beskjed av jordmor/lege hvor mye du skal ta og når du skal begynne å ta det. Jod - avhengig av ditt kosthold. Anonymkode: b2dcb...ee9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #6 Skrevet 13. august 2024 Jod+ Folat, omega 3 og c vitamin Anonymkode: d2998...aba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå