AnonymBruker Skrevet 12. august #1 Del Skrevet 12. august Jeg har en veldig god venninne. Vi har dratt ut på byen sammen og spist ute sammen mange ganger i flere år. Men så ble jeg single og alene med en tenåring og økonomien ble strammere, så jeg måtte si nei noen ganger. Men nå går jeg på aap og kan ikke bruke penger på å spise ute eller drikke ute Hennes situasjonen er motsatt. Hun har mann og ingen gjeld. Problemet er at hun spørr nesten hver uke om vi kan møtes å spise sushi. Jeg har fortalt om min situasjon. Når jeg svarer at jeg ikke har råd, så blir hun litt irritert og sier at vi kan dra i neste uke. Men min situasjon er den samme i neste uke også. Hvordan få henne til å forstå? Anonymkode: b80e5...ac7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 12. august #2 Del Skrevet 12. august Ta en ordentlig prat, forklar situasjonen din med økonomien og aap. Hvis hun fortsatt ikke forstår dropp henne 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #3 Del Skrevet 12. august Jeg hadde sånne venninner da jeg hadde dårlig råd. De snakket hele tiden om at man må "ta seg råd", som om det bare var gjerrighet. Jeg prøver å ikke bli en sånn venninne nå som jeg har god råd. Anonymkode: 2d1ff...adf 6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #4 Del Skrevet 12. august Det er noen som ikke forstår og tror det handler om feilprioriteringer, men de fleste vil forstå om de tenker seg litt om. Kan du ta det opp uten at det er i forbindelse med at hun spør om du vil være med ut å spise? Hvor mye du vil dele må du bestemme selv, men du kan eventuelt fortelle litt. Samtidig kan du kanskje foreslå å gå en tur i stedet? Eller at dere tar en kopp kaffe hjemme hos en av dere? Om du har kapasitet så klart. Anonymkode: d2989...3e1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #5 Del Skrevet 12. august Hvorfor ikke invitere hjem til deg og kjøpe billig sushi fra butikken? Sier hun nei til det er det bare å fade henne ut som venn. Anonymkode: 521f5...6a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 12. august #6 Del Skrevet 12. august Du kan ikke gjøre annet enn å forklare henne det ordentlig. Om hun ikke da forstår det, så mangler hun empati med din situasjon. Men du kan møte hennes forslag med rimeligere alternativer som å lage mat hjemme, eller gå tilbake til vorspiel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøstogbære Skrevet 12. august #7 Del Skrevet 12. august Hva med å poengtere saken ved å bli med på å spise sushi, vær mett mår du drar og be om et glass vann. Hvis/når hun spør om du ikke skal ha noe mat så sier du at du rett og slett ikke har råd, men ville være med for å treffe henne. Eller noe i den duren? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #8 Del Skrevet 12. august Du kan jo en gang forklare henne litt utdypende om at sushi går utover din og tenåringens økonomi i det daglige. Hvis hun ikke forstår det, da må du bare la henne seile sin egen sjø. Anonymkode: a1474...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 12. august #9 Del Skrevet 12. august Si du har lyst til å møtes, men kan ikke ta råd til sushi - men er gjerne med på x. Du må komme med motforslag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #10 Del Skrevet 12. august Inviter henne hjem på vin i stedet 😊 Anonymkode: a1195...a68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #11 Del Skrevet 12. august Queen94 skrev (21 minutter siden): Ta en ordentlig prat, forklar situasjonen din med økonomien og aap. Hvis hun fortsatt ikke forstår dropp henne Hun vet alt. Jeg har grått til henne da jeg måtte over på aap og at da fikk jeg problemer med å betale alle utgifter. Men virker ikke som om hun vil forstår Anonymkode: b80e5...ac7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #12 Del Skrevet 12. august Ja det er rett og slett snodig det der med oss mennesker, vi får liksom ikke helt til det der med å forstå andres utfordringer hvis man selv ikke har opplevd noe tilsvarende. Tror du må bare slutte å forklare deg ihjel, det går nok ikke hjem. Synes forslaget her tidligere i tråden med å komme med motforslag var en god idé. Jeg har dessverre ikke anledning til å spise ute, men møter deg gjerne og går en tur… feks. Anonymkode: b63e3...f66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 12. august #13 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun vet alt. Jeg har grått til henne da jeg måtte over på aap og at da fikk jeg problemer med å betale alle utgifter. Men virker ikke som om hun vil forstår Anonymkode: b80e5...ac7 Da hadde jeg avvist henne når hun ønsket å finne på noe, hvis hun spør hvorfor så sier du bare du gidder ikke å forstå hva jeg går gjennom, derfor tar jeg avstand 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #14 Del Skrevet 12. august Kjip venninne. Jeg hadde spandert på min venninne. Anonymkode: 39666...67b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #15 Del Skrevet 13. august «Jeg har fremdeles ikke rom for restaurantbesøk i budsjettet mitt, men jeg vil gjerne møte deg. Hva om vi går oss en tur i marka på lørdag? Jeg kan ta med kaffe og boller 😃» Anonymkode: da499...b27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå