AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #1 Del Skrevet 12. august 2024 Vi har tenkt å flytte til sentrale østlandet pga jobb, og har gjort en del research om forskjellige steder, og et sted som skiller seg ut negativt er Eidsvoll. Ungdom som ikke har det bra (ungdataundersøkelsen), fra forumtråder/facebook virker det særlig som en skole som systematisk ikke tar tak i mobbing. Ukultur i kommuneledelsen, med rasistiske holdninger “kamuflert” som humor fra øverste hold, ordføreren. Jeg har lest artikler i lokalavisa, og det virker som flere i toppen av kommuneledelsen skyr ansvar? Ordføreren la seg på linja “det er visst ikke lov å ha gøy/vitse lenger” (politiske ledere som synes samehets er gøy er litt spesielt i 2024, eller?) En annen i kommunestyret mente resultatet av ungdataundersøkelsen var trist men ville ikke ta politisk ansvar for å skape forandring. Har også lest på andre tråder at det bygges veldig ut, og at flere føler det er til fordel for utbyggere, men at tilrettelegging for befolkningen, og god felles bruk av det offentlige rom ikke prioriteres. Stemmer dette? Er det noen som både har bodd både i Eidsvoll og andre steder som kan sammenligne og belyse dette litt? Syntes det kom frem så ekstremt mye når jeg begynte å lese. Alle stedene vi ser på har jo sine greier, positivt og negativt, men det virker som en ganske bred ukultur som tyter ut både her og der i Eidsvoll? Opprinnelig var Eidsvoll mitt første valg (geografisk), men har delvis samisk opphav, så jeg er kanskje ikke veldig velkommen der uansett 😅 Og hvordan står det til med prioritering for et godt hverdagsliv? Prioriteres oppgradering av bibliotek og svømmehall(er), trygge skoleveier og sykkelstier? Jeg vil gjerne få inntrykket mitt av Eidsvoll reversert 🙂 Anonymkode: 72fd7...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #2 Del Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 21.03): Vi har tenkt å flytte til sentrale østlandet pga jobb, og har gjort en del research om forskjellige steder, og et sted som skiller seg ut negativt er Eidsvoll. Ungdom som ikke har det bra (ungdataundersøkelsen), fra forumtråder/facebook virker det særlig som en skole som systematisk ikke tar tak i mobbing. Ukultur i kommuneledelsen, med rasistiske holdninger “kamuflert” som humor fra øverste hold, ordføreren. Jeg har lest artikler i lokalavisa, og det virker som flere i toppen av kommuneledelsen skyr ansvar? Ordføreren la seg på linja “det er visst ikke lov å ha gøy/vitse lenger” (politiske ledere som synes samehets er gøy er litt spesielt i 2024, eller?) En annen i kommunestyret mente resultatet av ungdataundersøkelsen var trist men ville ikke ta politisk ansvar for å skape forandring. Har også lest på andre tråder at det bygges veldig ut, og at flere føler det er til fordel for utbyggere, men at tilrettelegging for befolkningen, og god felles bruk av det offentlige rom ikke prioriteres. Stemmer dette? Er det noen som både har bodd både i Eidsvoll og andre steder som kan sammenligne og belyse dette litt? Syntes det kom frem så ekstremt mye når jeg begynte å lese. Alle stedene vi ser på har jo sine greier, positivt og negativt, men det virker som en ganske bred ukultur som tyter ut både her og der i Eidsvoll? Opprinnelig var Eidsvoll mitt første valg (geografisk), men har delvis samisk opphav, så jeg er kanskje ikke veldig velkommen der uansett 😅 Og hvordan står det til med prioritering for et godt hverdagsliv? Prioriteres oppgradering av bibliotek og svømmehall(er), trygge skoleveier og sykkelstier? Jeg vil gjerne få inntrykket mitt av Eidsvoll reversert 🙂 Anonymkode: 72fd7...1cd Du vil nok finne ting å klage på uansett hvor du flytter. Som person med samisk opphav som bor på Eidsvoll har jeg aldri opplevd noe negativt, bare samne uvitenhet som du finner overalt på Østlandet. Eidsvoll er på mange måter supert. Anonymkode: 9f08d...25f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå