AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #1 Del Skrevet 12. august 2024 Jeg er 18 år, har ett år igjen på VGS. Jeg vil helst ikke jobbe med mennesker. (tror jeg) Har Asperger. Organisert og systematisk. Vil ikke jobbe på et kontor, dette virker kjedelig. Kan gjerne «ta med» jobben ut og reise, evt. utdanning i utlandet. Har 5 i engelsk og 6 i tysk. Ikke glad i matte, men har 5 Vil få en utdanning med høy lønn. Jeg aner virkelig ikke hva jeg vil, dette gjør meg stresset og egentlig ganske nedstemt. Ha 5,3 i snitt Har noen tips til utdanning? Anonymkode: 9da53...3e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #2 Del Skrevet 12. august 2024 Har du snakket med rådgiver på skolen? Den har sikkert mange tips til deg. Anonymkode: ddea7...7be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #3 Del Skrevet 12. august 2024 Høres ut som arkiv eller lager er din greie? Evnt koding? Anonymkode: 8b053...0dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #4 Del Skrevet 12. august 2024 Snakk med rådgiver på skolen. De kjenner deg bedre enn anonyme folk på nett. 😊 Anonymkode: 6f455...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #5 Del Skrevet 12. august 2024 Juss eller IT. Anonymkode: 079b1...99b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #6 Del Skrevet 12. august 2024 Rådgiver kjenner meg ikke, går på en skole med flere hundre.. TS Anonymkode: 9da53...3e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #7 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres ut som arkiv eller lager er din greie? Evnt koding? Anonymkode: 8b053...0dd Sorry nesten alt dette er kontor. Lage trengs jo ikke utdanning til men god lønn.. Anonymkode: 8b053...0dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #8 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Juss eller IT. Anonymkode: 079b1...99b Kanskje juss. Kan dette studeres i utlandet? I alle fall ett år etc? Da blir jeg advokat, sant? TS Anonymkode: 9da53...3e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 12. august 2024 #9 Del Skrevet 12. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kanskje juss. Kan dette studeres i utlandet? I alle fall ett år etc? Da blir jeg advokat, sant? TS Anonymkode: 9da53...3e8 Nei, ikke utlandet. Og etter fem år med juss blir man jurist, advokat krever litt ekstra. Endret 12. august 2024 av Nikea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #10 Del Skrevet 12. august 2024 Hba liker du å drive med?Er det noe du vet om som virker interessant? Anonymkode: d5129...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #11 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kanskje juss. Kan dette studeres i utlandet? I alle fall ett år etc? Da blir jeg advokat, sant? TS Anonymkode: 9da53...3e8 Hvis du studerer juss i utlandet, er det lovene og reglene i det landet som gjelder. Vanskelig å få godkjent juss utdanning fra utlandet. Rettsvitenskap er en 5-årig utdanning for å bli jurist. Så må du ta en såkalt læretid på minimum to år, som advokatfullmektig, dommerfullmektig eller politifullmektig. Da blir du advokat. Du kan selvsagt ta en bachelor i rettsvitenskap, og bygge på med en master - men det er svært vanskelig å komme innpå masteren i Bergen og Oslo. Da det er mange som kjemper om få studieplasser. Som advokat har du jo mye menneskelig kontakt. Anonymkode: 75d9d...0c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #12 Del Skrevet 12. august 2024 Elektriker? Anonymkode: d6460...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #13 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kanskje juss. Kan dette studeres i utlandet? I alle fall ett år etc? Da blir jeg advokat, sant? TS Anonymkode: 9da53...3e8 En jobb som jurist vil jo mest sannsynlig innebære både en del kontakt med andre mennesker og kontorarbeid, så sikker på at det er noe for deg? Siste året (5.) kan tas i utlandet, enten man tar spesialfag ett semester, eller man kan ta en LLM. Anonymkode: af6aa...b25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå