Joyful Skrevet 12. august 2024 #1 Skrevet 12. august 2024 Finnes det løvbiff som ikke er frossen i norske butikker, ev hvilke? Ser mange svenske oppskrifter på gryter og lignende der det er med.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #3 Skrevet 12. august 2024 Løvbiff i gryte? Det kan ikke være det de mener. Bankekjøtt heller? Løvbiff i Norge er malt kjøtt, en tynn hamburger. Koker du det får du kjøttdeig. Anonymkode: 680c0...a71 5
Joyful Skrevet 12. august 2024 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2024 Joda, er det jeg mener. I svenske butikker (noen) kan du kjøpe fersk løvbiff. Så lurte på om noen har sett det i Norge.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #5 Skrevet 12. august 2024 Nei. Jeg har ikke funnet det i Norge hvert fall. Anonymkode: a05f5...53f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #6 Skrevet 12. august 2024 Kjøp kjøttdeig, egg og maizena så har du løvbiff. Krydder etter smak. Anonymkode: 1110c...1bf 4 1
Taluno Skrevet 12. august 2024 #7 Skrevet 12. august 2024 Svensk og norsk løvbiff er to helt ulike produkter. Svensk løvbiff er tynne skiver indrefilet av storfe som er banket flat. Det er rent kjøtt og med minimalt med fett, ikke kjøttfarse som norsk løvbiff er. Strimlet indrefilet av storfe vil fungere fint i de fleste gryter der man bruker det svenskene kaller løvbiff. 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #8 Skrevet 12. august 2024 På norsk er løfbiff flatpresset farse. På svensk er løvbiff tynnskåret storfekjøtt. https://svensktkott.se/om-kott/styckdetaljer/not/lovbiff/ Anonymkode: 81b43...cd0 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #9 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): På norsk er løfbiff flatpresset farse. På svensk er løvbiff tynnskåret storfekjøtt. https://svensktkott.se/om-kott/styckdetaljer/not/lovbiff/ Anonymkode: 81b43...cd0 Det samme i Norge. Løvbiff består av enten presset, kvernet kjøtt eller et helt stykke kjøtt som er banket flatt. (wikipedia) Man får nok tak i det hos din lokale slakter.. Det er nok ikke mange av de norske matvarekjedene som har det i sitt sortiment. Anonymkode: b43cf...87e 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #10 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kjøp kjøttdeig, egg og maizena så har du løvbiff. Krydder etter smak. Anonymkode: 1110c...1bf Dropp egg og maizena, og bruk kun kjøttdeig. Anonymkode: ea697...938
Joyful Skrevet 12. august 2024 Forfatter #11 Skrevet 12. august 2024 Taluno skrev (23 minutter siden): Svensk og norsk løvbiff er to helt ulike produkter. Svensk løvbiff er tynne skiver indrefilet av storfe som er banket flat. Det er rent kjøtt og med minimalt med fett, ikke kjøttfarse som norsk løvbiff er. Strimlet indrefilet av storfe vil fungere fint i de fleste gryter der man bruker det svenskene kaller løvbiff. Aha, det forklarte jo litt 🙂 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #12 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 21.36): Det samme i Norge. Løvbiff består av enten presset, kvernet kjøtt eller et helt stykke kjøtt som er banket flatt. (wikipedia) Man får nok tak i det hos din lokale slakter.. Det er nok ikke mange av de norske matvarekjedene som har det i sitt sortiment. Anonymkode: b43cf...87e Uansett, TS skal ikke ha den flatpressede farsen i frysedisken til Rema, men rent oksekjøtt. Jeg tipper hun - i likhet med meg - forbinder 'løvbiff' med flatpresset frossen farse. Jeg hadde aldri hørt om at løvbiff kan være noe annet før jeg leste tråden og begynte å lure på om svensker muligens mener noe annet med løvbiff enn meg og dermed tok meg en runde på Google. Anonymkode: 81b43...cd0 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #13 Skrevet 15. august 2024 Taluno skrev (På 12.8.2024 den 21.23): Svensk og norsk løvbiff er to helt ulike produkter. Svensk løvbiff er tynne skiver indrefilet av storfe som er banket flat. Det er rent kjøtt og med minimalt med fett, ikke kjøttfarse som norsk løvbiff er. Strimlet indrefilet av storfe vil fungere fint i de fleste gryter der man bruker det svenskene kaller løvbiff. TAKK da lærte jeg noe nytt i dag! Og et barndomstraume er løst, haha. Ikke barndomstraume da, men første gang jeg smakte løvbiff var jeg i tenårene og på tur med jevnaldrende. Bestilte løvbiff og ble så skuffa når det ikke var BIFF liksom, jeg så for meg en tynn skive filet. Og alle lo godt av meg som var så dum. Mamma trøstet meg med at det bare betydde at jeg var vant med bedre mat 😛 Men nå viser det seg jo i tillegg at tanken min ikke var helt blåst. Jeg må ringe alle i klasse 9C med en gang 😆 Anonymkode: 8d1df...f27 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå