AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #1 Skrevet 12. august 2024 Datteren vår skal begynne på ungdomskolen nå til høsten. Hun sier at de andre jentene i klassen ikke går med verken regnjakke eller allværsjakke, de går med vanlig jakke som feks dunjakke når det regner, dette var nå i 7.kl. Hittil har vår datter brukt regntøy eller allværsjakke. Hun trenger nytt til høsten, men vil ikke ha da ingen andre bruker dette. Til dere som har jenter på ungdomskole og bor i vetfold, stemmer dette?? Anonymkode: 7459f...458
Gjest jegerrinne Skrevet 12. august 2024 #2 Skrevet 12. august 2024 Unga her brukte kun allværs jakke . Brukte ikke regntøy , regnet det satt de som oftest inne i catina, brukte gymsal, bibliotek og aktivitets rommer Og friluft bukse/jakt tøy i friluftsliv
luxifine Skrevet 12. august 2024 #3 Skrevet 12. august 2024 (endret) Ungdomskoleungene vil heller bli våte enn å bruke regntøy. Til nød paraply. Dessverre for mi jente kjøpte jeg regntøy og allværsbukser likevel og klaget dem på henne hver gang vi hadde vær. (Hun gikk til og fra skolen). Noen ganger (da det pøsregnte) var hun glad da hun kom hjem, men stort sett var jeg bare masete mamma. Og jeg gnålte om refleks også bare for å sanke inn flest mulig "du er dust poeng". Endret 12. august 2024 av luxifine 4 1
Blekkulfina Skrevet 12. august 2024 #4 Skrevet 12. august 2024 Haha, ja helst vil ungdomsskolejenta mi gå uten jakke uansett vær, men det hender jeg får overtalt henne til paraply i det minste😅 og her om dagen fant vi faktisk en allværsjakke som hun syntes var fin og gikk med på å bruke, på Coop obs av alle steder!! Trodde jeg hørte feil, men neida, den skulle hun ha gitt😄 kanskje hun endelig har tatt til fornuft og innsett at slike jakker faktisk har en fin funksjon i plaskevær, at det ikke er sååå kult å gå og fryse i vått tøy. Lov å håpe ihvertfall😁 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #5 Skrevet 12. august 2024 Blekkulfina skrev (3 minutter siden): Haha, ja helst vil ungdomsskolejenta mi gå uten jakke uansett vær, men det hender jeg får overtalt henne til paraply i det minste😅 og her om dagen fant vi faktisk en allværsjakke som hun syntes var fin og gikk med på å bruke, på Coop obs av alle steder!! Trodde jeg hørte feil, men neida, den skulle hun ha gitt😄 kanskje hun endelig har tatt til fornuft og innsett at slike jakker faktisk har en fin funksjon i plaskevær, at det ikke er sååå kult å gå og fryse i vått tøy. Lov å håpe ihvertfall😁 Har du link til den jakka? Har samme problem her med 13-åringen… Anonymkode: 0589a...002 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #6 Skrevet 12. august 2024 Nå bor vi i en annen kommune, men ja, de neste årene nå skal barnet ditt kun kle seg «kult» og aldri praktisk. I både regn og minusgrader. Det gjør direkte vondt å se på for oss foreldre, men for dem betyr det mer å passe inn enn å ha det sånn noenlunde behagelig. Anonymkode: 714e4...6f5 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #7 Skrevet 12. august 2024 Helly Hansen seilerjakker har vært kjempepopulært her (Oslo de er dyre, men brukes året rundt ved minste antydning til reg). Ellers bruker de da paraply, og allværsjakke til tur. Anonymkode: 2585f...322
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #8 Skrevet 12. august 2024 Bor på Vestlandet, så mye regn, men ingen av mine har villet bruke regntøy til skolen. De går i sneakers og jakke enten det snør, regner eller er sol 😂 Når det blir kjøligere har de stort sett hatt jakker som er noe vannavvisende, men dette får de nå styre selv tenker jeg? Ingen vits i å kjøpe noe som ikke brukes ihvertfall. Anonymkode: d8812...37b 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #9 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Datteren vår skal begynne på ungdomskolen nå til høsten. Hun sier at de andre jentene i klassen ikke går med verken regnjakke eller allværsjakke, de går med vanlig jakke som feks dunjakke når det regner, dette var nå i 7.kl. Hittil har vår datter brukt regntøy eller allværsjakke. Hun trenger nytt til høsten, men vil ikke ha da ingen andre bruker dette. Til dere som har jenter på ungdomskole og bor i vetfold, stemmer dette?? Anonymkode: 7459f...458 Her brukes lite tradisjonelt regntøy av ungdommen - men vanlige skalljakker, allværsjakker blir brukt. Vil de bli våte så værsågod. Det er deres problem tenker jeg 😉 Anonymkode: 892a2...057 1 1
Rotemor Skrevet 12. august 2024 #10 Skrevet 12. august 2024 Tror ingen av mine brukte regnjakke mellom 12 og 17 eller noe sånt.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #11 Skrevet 13. august 2024 Gutten min på 16 har ikke hatt regntøy de siste fire årene, men han har i hvert fall hatt noen ytterjakker som har vært vannavisende. Anonymkode: 69d31...c2e
Anonym6789 Skrevet 13. august 2024 #12 Skrevet 13. august 2024 Ser mange her går med denne typen regnjakke ikke akkurat denne nødvendigvis, men visste ikke helt hva jeg skulle kalle den for at folk forstod https://www.only.com/nb-no/product/15261734_2040/hette-frakk
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #13 Skrevet 13. august 2024 Blæst Bergen poncho er fortsatt populær her (Ålesund) blant ungdomsskoleelevene. Anonymkode: 1a541...436
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #14 Skrevet 13. august 2024 Her bruker mine kun vanntett skall tøy fra nordheim fra bhg til ut vgs, deilig å slippe å ha masse i gangen, buksen har de i sekken. Mor til 3 Trøndelag Anonymkode: cf7a1...614
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #15 Skrevet 13. august 2024 Bruker vanntett skalljakke. Ikke brukt regntøy siden 1-4 trinn. Sykler/elsparker 10 minutter så ingen paraply. Bor i nærheten av Oslofjorden så likt vær som Vestfold. Har hatt Bergans, Nordheim og nå et merke fra SportOutlet. Bruker lagstreningsregntøy til/fra/på trening. Anonymkode: cb279...a37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå