AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #1 Skrevet 12. august 2024 Hei. Jeg har gått på cipralex siden januar ca og det har vært veldig behagelig. Jeg føler meg bedre nå og en bonus er at jeg ikke er så nervøs lenger når jeg snakke med folk. Kan også være sosial uten å bli helt nedtrykt og angster i lang tid etterpå. Men... Nå har jeg blitt stressa igjen. Jeg driver ofte å bekymrer meg over "småting". For meg er det ikke smått, og det kan ta over hele kveldskosen. Idag har det vært mange små ting og nå sitter jeg med angstsymptomer. Vondt og nummen i hendene, kvalm, vondt i brystet og irritabel. Jeg har prøvd Vival når det har vært gynekolog besøk, tannlege eller samleie, og det er fint, men det er ikke noe jeg kan kjøre med eller ha ansvar for barn med.. Jeg trenger egentlig råd fra dere med erfaringer. Er det ok å spørre legen om jeg kan få noe for angsten i tillegg ? Uten at hun tror jeg er helt dust ? Jeg er småbarnsmor og jobber med barn, så vil ikke ødelegge noe.. Anonymkode: 099d8...65a
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #2 Skrevet 12. august 2024 Kanskje dosen din må justeres? Ta en prat med fastlegen Anonymkode: 83c13...45d 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #3 Skrevet 12. august 2024 Cipralex virker jo mot det du sliter med, så da ble trolig dosen økes. Jeg brukte C i en periode selv med ekstremt mye tung og deprimerende motstand, startet med 10 mg og fortsatte med 20 etter hvert. Anonymkode: 2286c...f36 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #4 Skrevet 12. august 2024 Hun tror ikke at du er dust fordi du har et spørsmål om medisiner. Leger svarer på spørsmål om det hver eneste dag, de forventer ikke at du som er pasient skal ha svarene på slike ting. Selvfølgelig kan du spørre. Jeg tror det er mer sannsynlig at det blir dosejustering av Cipralex, men hvem vet. Anonymkode: 02ed6...721 1
Grüner Skrevet 12. august 2024 #5 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hei. Jeg har gått på cipralex siden januar ca og det har vært veldig behagelig. Jeg føler meg bedre nå og en bonus er at jeg ikke er så nervøs lenger når jeg snakke med folk. Kan også være sosial uten å bli helt nedtrykt og angster i lang tid etterpå. Men... Nå har jeg blitt stressa igjen. Jeg driver ofte å bekymrer meg over "småting". For meg er det ikke smått, og det kan ta over hele kveldskosen. Idag har det vært mange små ting og nå sitter jeg med angstsymptomer. Vondt og nummen i hendene, kvalm, vondt i brystet og irritabel. Jeg har prøvd Vival når det har vært gynekolog besøk, tannlege eller samleie, og det er fint, men det er ikke noe jeg kan kjøre med eller ha ansvar for barn med.. Jeg trenger egentlig råd fra dere med erfaringer. Er det ok å spørre legen om jeg kan få noe for angsten i tillegg ? Uten at hun tror jeg er helt dust ? Jeg er småbarnsmor og jobber med barn, så vil ikke ødelegge noe.. Anonymkode: 099d8...65a Øke dosen på cipralex? 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #6 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Cipralex virker jo mot det du sliter med, så da ble trolig dosen økes. Jeg brukte C i en periode selv med ekstremt mye tung og deprimerende motstand, startet med 10 mg og fortsatte med 20 etter hvert. Anonymkode: 2286c...f36 Kan hende. Jeg går på 20 nå som er max... Anonymkode: 099d8...65a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå