Gå til innhold

Bo i Tønsberg og jobbe i Drammen /Oslo?

kaleidoskop

Anbefalte innlegg

Noen som bor i Tønsberg og jobber mellom Drammen og Oslo? Er det vært å bruke ca en time i bil hver vei? 

Vi vurderer å flytte, men trives veldig godt i jobbene våre, har ikke lyst til å bytte. 

Skal også nevnes at vi har små barn i barnehage og på barneskole. Jeg er redd det blir mye tid i bil og lite tid sammen med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar mye mer enn en time til Tønsberg! I alle fall med rush og de køene som er på E18 nå. Hadde aldri i verden lagt opp til så lang pendlevei for begge foreldrene med småbarn. Kan vel til nøds gå hvis dere får ha hjemmekontor typ tre dager i uka og tar toget når dere må inn til Oslo.

Anonymkode: 788ee...e20

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i utkanten av Tønsberg, jobber i Drammen. Bruker 45 min en vei. Det er lite trafikk, så ingen problem der. Men går jo halvannen time i bil hver dag. Med små barn ville jeg tenkt meg godt om. 

Anonymkode: d630e...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere pendle med bil, er det et lite helvete på E18.
Til Drammen går nok greit, men videre innover…? Not! 

Endret av Fjugur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som bor der og jobber i Oslo, hun tar toget og synes det er gull. Hun hadde aldri giddet å kjøre, men tog er fint. 

Anonymkode: 8c4f8...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Har en venninne som bor der og jobber i Oslo, hun tar toget og synes det er gull. Hun hadde aldri giddet å kjøre, men tog er fint. 

Anonymkode: 8c4f8...6d1

Poeng med kø siste biten inn til Oslo. 

Har din venninne (små) barn. Og at det fungerer med jobb og familueliv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri om jeg hadde orket å pendle fra Tønsberg med bil. Både ut av Tønsberg er noe dritt i rushen, men også inn og fra Drammen/Oslo. Du må belage deg på tog, mye enklere. Hadde ikke orket slik pendling med barn, med mindre jeg hadde minst 1-2 dager i uka med hjemmekontor. 

Anonymkode: 8fd44...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Aldri om jeg hadde orket å pendle fra Tønsberg med bil. Både ut av Tønsberg er noe dritt i rushen, men også inn og fra Drammen/Oslo. Du må belage deg på tog, mye enklere. Hadde ikke orket slik pendling med barn, med mindre jeg hadde minst 1-2 dager i uka med hjemmekontor. 

Bor du i Tønsberg? 

Ikke noe problem å ta tog. Er mer om det er vært det?! Vi har sett ut et hus nær togstasjon vi vil by på. Byen ser så koselig ut, og at vi kan ha båt der. Det kan vi ikke i Oslo. Men vi er så usikker, hva som Tønsberg bare virker koselig og ikke er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tog - beregn forsinkelser fra Drammen og inn til Oslo ofte. Bare å lese lokalavisene for å se, senest togproblematikk IDAG. Buss for tog om sommeren, høsten og juletider.

Bil - Kan fint pendle fra tønsberg til drammen, men innover mot oslo vil trafikken stå i syv stampe. 

Anonymkode: 5ccc0...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere skriver er det mye kø med bil, og mye forsinkelser og tull med tog.

Hvis dere har små barn, kommer ikke det til å funke hvis dere begge må til Oslo eller Drammen hver dag, med mindre dere har mulighet til mye hjemmekontor. Evt. at en av dere får en jobb på hjemstedet.

Anonymkode: 7f983...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaleidoskop skrev (24 minutter siden):

Bor du i Tønsberg? 

Ikke noe problem å ta tog. Er mer om det er vært det?! Vi har sett ut et hus nær togstasjon vi vil by på. Byen ser så koselig ut, og at vi kan ha båt der. Det kan vi ikke i Oslo. Men vi er så usikker, hva som Tønsberg bare virker koselig og ikke er det. 

Hvorfor kan du ikke ha båt i Oslo? Vi bor i Oslo og har seilbåt her, det går da helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaleidoskop skrev (På 13.8.2024 den 19.53):

Bor du i Tønsberg? 

Jeg bor i området der ja, og kjenner Vestfold veldig godt. Har også bodd i Oslo og fartet mye mellom byene, og vet hvordan trafikken er. Jeg vet også hvordan togstans og forsinkelser er. Skal dere jobbe i Drammen og Oslo? 

Tønsberg er koselig, men om man trives er jo veldig individuelt. Ikke flytt dit og tro at du vil orke å pendle med bil, det blir lange dager med kø. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.8.2024 den 20.18):

Hvorfor kan du ikke ha båt i Oslo? Vi bor i Oslo og har seilbåt her, det går da helt fint.

Har kanskje med prisene å gjøre? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har kanskje med prisene å gjøre? 

Trenger ikke å være så dyrt å leie båtplass i Oslo. Vi betaler 12 000 i året + vinteropplag, det er jo noen få tusenlapper men neppe nok til å velte en familieøkonomi hvis man virkelig har lyst til å ha båt. Dette blir en avsporing selvfølgelig, bare stusset litt på at det var nødvendig å flytte til Tønsberg for å oppfylle båtdrømmen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Trenger ikke å være så dyrt å leie båtplass i Oslo. Vi betaler 12 000 i året + vinteropplag, det er jo noen få tusenlapper men neppe nok til å velte en familieøkonomi hvis man virkelig har lyst til å ha båt. Dette blir en avsporing selvfølgelig, bare stusset litt på at det var nødvendig å flytte til Tønsberg for å oppfylle båtdrømmen. :)

Jeg antar at det nok er en større helhet enn bare båtplass :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...