AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #1 Skrevet 12. august 2024 Hadde en vanskelig ungsdomstid med få venner og noe mobbing. Jeg brukte å dagdrømme om at jeg var en superberømt rockestjerne og at alle beundret meg. Jeg har opp gjennom årene hatt mange lignende dagdrømmer der jeg lever et annet liv og der jeg er berømt og blir sett opp til. Har hatt dagdrømmer om at jeg er veldig vakker og at alle beundrer meg. Etterhvert som jeg har blitt eldre og fått et liv, har disse fantasiene avtatt. Men jeg bekymrer meg veldig for at disse dagdrømmene betyr at jeg har en stor grad av narsissisme. Er det vanlig å ha slike tanker når en er ung eller er jeg narsissist? Anonymkode: c267b...d66
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #2 Skrevet 12. august 2024 Nei. Det betyr at dagdrømmene dine kompenserer for hvordan du faktisk føler deg: liten, ubetydelig, uviktig. Dagdrømmene dine beskytter deg. Jeg har det på samme måte. Anonymkode: dddf2...a46 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #3 Skrevet 12. august 2024 Noen har en større trang til å bli sett enn andre. Pga for lite oppmerksomhet i tidlig barndom? Jeg nekter å tro at alle artister, kunstnere og skuespillere er hardbarka narsisister. Anonymkode: 09f8f...2a4
Irak Skrevet 12. august 2024 #4 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde en vanskelig ungsdomstid med få venner og noe mobbing. Jeg brukte å dagdrømme om at jeg var en superberømt rockestjerne og at alle beundret meg. Jeg har opp gjennom årene hatt mange lignende dagdrømmer der jeg lever et annet liv og der jeg er berømt og blir sett opp til. Har hatt dagdrømmer om at jeg er veldig vakker og at alle beundrer meg. Etterhvert som jeg har blitt eldre og fått et liv, har disse fantasiene avtatt. Men jeg bekymrer meg veldig for at disse dagdrømmene betyr at jeg har en stor grad av narsissisme. Er det vanlig å ha slike tanker når en er ung eller er jeg narsissist? Anonymkode: c267b...d66 Hvis du lurer på om du er narsissist, så er du ikke det. Tror det er ganske menneskelig å ha et ønske om at man blir beundret eller sett opp til ❤️. Er jo viktig å ha drømmer tenker jeg 👏👏👏. 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #5 Skrevet 12. august 2024 Man har hvertfall en psykisk diagnose når man ber de allvitende her på kg om å stille en alvorlig diagnose som det kreves flere års utdannelse for å stille. Og enda bedre at moderatorer godkjenner slikt. Kun en psykiater/psykolog kan hjelpe deg her. Anonymkode: 1a8b5...12e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #6 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man har hvertfall en psykisk diagnose når man ber de allvitende her på kg om å stille en alvorlig diagnose som det kreves flere års utdannelse for å stille. Og enda bedre at moderatorer godkjenner slikt. Kun en psykiater/psykolog kan hjelpe deg her. Anonymkode: 1a8b5...12e Det var mer for å høre om det er vanlig å ha slike tanker. Anonymkode: c267b...d66
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #7 Skrevet 12. august 2024 Jeg har støtt slike dagdrømmer 😅 Det er særlig når jeg har det litt vondt i eget liv. Psykologen min ba meg slutte med det, men jeg er nesten litt "avhengig". Ligger å dagdrømmer meg selv i søvn. Ikke alltid at jeg er beundret da. Noen ganger handler det bare om å leve andre liv. Anonymkode: cfc35...7e4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #8 Skrevet 12. august 2024 Dette maset om narsissisme har gått for langt. Vi har alle narsistiske trekk i mer eller mindre grad. Det er helt normalt. Å ønske å bli likt er helt menneskelig. Og like naturlig er det å være ekstra opptatt av det hvis man føler seg mislikt. Anonymkode: 4364c...11c 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #10 Skrevet 12. august 2024 Per definisjon så er har du narsissistiske personlighetstrekk, men heller lite sannsynlig at du er en narsissist. Anonymkode: ccbeb...f44
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #11 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man har hvertfall en psykisk diagnose når man ber de allvitende her på kg om å stille en alvorlig diagnose som det kreves flere års utdannelse for å stille. Og enda bedre at moderatorer godkjenner slikt. Kun en psykiater/psykolog kan hjelpe deg her. Anonymkode: 1a8b5...12e Nei det har man virkelig ikke. Anonymkode: 8a47f...343 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #12 Skrevet 12. august 2024 Jeg tror det er temmelig vanlig å drømme seg bort i hverdagen, uten det har noe med narsissme å gjøre. Noen drømmer om å bli popstjerne, internasjonal forfatter, en forsker som finner en kur for kreft eller kanskje som statsminister? Anonymkode: 1c5f2...d1f 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #13 Skrevet 12. august 2024 Jeg gjorde og det i oppveksten. Jeg hadde ikke en trygg oppvekst, og jeg dagdrømte om å bli reddet bort til noen som gav meg mye oppmerksomhet og at jeg var trygg. Drømte og om det å få være et midtpunkt, den som alle ville være sammen med. I terapi fikk jeg lære at dette er helt vanlig, og noe en gjør for å overleve rett og slett (syntes at det var så pinlig å fortelle om det….). Jeg har fortsatt en «happy place» som jeg kan rømme til når livet er tøft, og det er i samråd med psykolog👍🏼😄 Anonymkode: 6f844...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #14 Skrevet 12. august 2024 Jeg var også sånn og er det litt fortsatt.....tenker noen ganger på at om jeg hadde hatt foreldre som støttet meg kunne jeg kommet en vei ift. feks sang...jeg sang mye før.. burde også prøvd meg som modell i 18-20 årene men så jo selvsagt ikke selv hvor pen jeg var....så bare feil. Tenker noen ganger.....hvis. Anonymkode: 0df31...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #15 Skrevet 12. august 2024 Så fint å høre at det ikke bare er jeg som har tenkt slike tanker. Er kanskje ikke så unormal likevel ♥️ Anonymkode: c267b...d66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå