Gå til innhold

La mannen slippe til.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker og slippe meg mer løs. Fantaserer om at samboer over mange år skal leke med meg.  Blotte meg litt så han blir fristet, leke med vagina, jeg vet han hadde elsket det. Men pga traumer, dårlig selvbilde så får jeg en total sperre. 

Anonymkode: 97677...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykolog? Sexolog? Evt gjøre litt og litt om gangen for å overkomme sperren?

Å klare noe nytt krever ofte at man tar mange små steg. Tør du f.eks ha sex med lyset på? Hva med å ligge naken på sengen uten noe over deg? Hva med å spre beina? Du må starte i det små og så øke litt på er mitt råd.

Anonymkode: d947f...c2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Psykolog? Sexolog? Evt gjøre litt og litt om gangen for å overkomme sperren?

Å klare noe nytt krever ofte at man tar mange små steg. Tør du f.eks ha sex med lyset på? Hva med å ligge naken på sengen uten noe over deg? Hva med å spre beina? Du må starte i det små og så øke litt på er mitt råd.

Takk for tips. Jeg prøver, noen ganger blir jeg smårar av mine egne tanker fog bare vil, men så bare stopper jeg. 

Anonymkode: 97677...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter det med å ta små steg. Prøv det som virker mest ufarlig og lite først. Selv en vei på tusen mil, begynner med et skritt 🙂

Har du hørt om noe som heter negative automatiske tanker? Jeg har hatt dårlig selvbilde. En dag bestemte jeg meg for at nok er nok. Hvorfor skal min dårlige selvtillit få lov til å stjele gleden over sex og intimitet? Det var ikke gjort på et øyeblikk, men jeg har gradvis jobbet meg gjennom mange av mine automatiske tanker om meg selv. Og jeg kan trygt si at innsatsen var verd det! 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start dagen med å still deg naken eller i undertøy foran speilet å si "Fy f..., du ser bra ut i dag!". Det høres kanskje teit ut, men det hjalp for meg.

Anonymkode: 49e91...dc8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også det andre her sier. Små skritt!

Utfordre komfortsonen litt, og bare litt, hver gang det passer seg.  Da er det mindre skummelt, fallhøyden blir mindre, og sjansen for at du får en positiv opplevelse blir større. Og med suksess, selv i små porsjoner, er lik mestringsfølelse som igjen øker selvtilliten.  Det skal føles _litt_ skummelt, men overkommelig.  

Gaper du for høyt, og går på en smell, vil det bare forsterke det som allerede føles negativt. Litt tålmodighet, vær målbevisst i små skritt av gangen, så kommer du dit du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...