AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #1 Del Skrevet 12. august 2024 Vi er på ferie i danmark nå. Et av barna i reisefølget klarte å knuse bakruta på bilen vår. Den er fullstendig knust. Foreldrene til barnet betaler selvsagt alt av utgifter, så det løser seg altså. Problemet er at forsikringsselskapet vårt ikke kan hjelpe oss med noe mer enn å bestille time på verksted. Så vi får ikke ny rute før torsdag. I tillegg så må vi kjøre 2 timer en retning for å komme til verkstedet som skal hjelpe oss med ny rute. Altså 4 timer i kjøring pluss tiden det tar å fikse ruta. Ikke får vi leiebil fordi det visstnok er en «mindre skade», og hadde det kun vært meg og mannen så hadde det jo gått fint men babyen vår er 6 mnd… Det lukter veldig eksos når vi kjører, så kan ikke ha med babyen. Dette ødelegger ferien vår ganske mye… måtte droppe fårup idag da vi ikke kan kjøre med baby.. Foreldrene til barnet har tilbudt å betale for leiebil, så vi gjør nok det. Hvordan er det med reiseforsikring og ødelagt ferie? Noen som har lignende erfaringer? Anonymkode: af918...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 12. august 2024 #2 Del Skrevet 12. august 2024 Kan dere ikke få tak i noe tjukk plast og tape. Har sett flere som har kjørt med det. Jeg er helt sikker på at set er et verksted nærmere enn to timer fra dere som kan hjelpe til med det. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #3 Del Skrevet 12. august 2024 Du må nesten sjekke vilkårene på den reiseforsikringa du har, da dette varierer fra forsikringsselskap til forsikringsselskap. Men jeg tviler på at dette kvalifiserer til erstatning for ødelagt ferie. Anonymkode: e813f...fa9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #4 Del Skrevet 12. august 2024 Bestille bilberging til verksted gjennom forsikringsselskapet til bilen og så hente ut leiebil mens bilen står på verksted. To timers kjøring til verksted i Danmark høres litt rart ut. Anonymkode: 64a36...612 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #5 Del Skrevet 12. august 2024 Som nevnt over så kan det fikses enkelt med gaffatape og plastikk, ideelt sett så bruker du gjennomsiktig plastikk men det går også greit med søppelpose. Jeg kjørte en hel vinter med søppelpose over bakruta uten problemer. Anonymkode: a7de9...928 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #6 Del Skrevet 12. august 2024 Hele ferien er vel ikke ødelagt av en knust bakrute? Slike småuhell kan man alltid oppleve. Tviler på at forsikringsselskapet ser på dette som en ødelagt ferie i hvert fall…. følg rådene over med bl a gaffateip, Finn et verksted nærmere der dere (eller der dere er på vei) og nyt ferien. Vha Google Maps og søk på «verksted» får dere også opp ratinger. En rute tror jeg ikke tar så altfor lang tid å skifte! Et problem kan jo være at det er umulig å se gjennom bakruten. Lei da en bil. Har de ikke Getaround i Danmark så dere kan leie en bil litt billig? Danmark har også relativt gode togforbindelser.. Anonymkode: 4b8b1...9a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #7 Del Skrevet 12. august 2024 Reiseforsikringen dekker nok ikke «ødelagt» ferie her. Jeg tenker dere må bare omstille dere. Ta taxi eller buss om dere ikke fikser leiebil, eller finn på noe i nærområdet i stedet. Det at det går en dag til reparasjon er dessverre sånn som skjer. Dere andre trenger gjerne ikke være med for å fikse bilen, men kan kanskje ta en utflukt i nærheten? Er enig i at to timers kjøretur for å fikse en rute høres veldig lenge ut. Om dere er i nærheten av Fårup skulle man tro dere iallefall kunne få fikset det i Ålborg? Anonymkode: f91dc...7fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #8 Del Skrevet 13. august 2024 Veldig kjedelig, men en rull med tykk plast og ducktape får dere gjennom de nesten dagene uten å måtte avlyse noe som helst. Leiebil pga en knust rute er overdrevet. Anonymkode: 00339...1c9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #9 Del Skrevet 13. august 2024 Hvor lite løsningsorientert går det an å være? Som flere andre skriver kan det enkelt fikses med plast og tape som en midlertidig løsning inntil ny rute er på plass. Anonymkode: fb609...3e6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #10 Del Skrevet 13. august 2024 Stiller meg bak hva de andre har foreslått. Og 2 timer til nærmeste verksted i Danmark? På 2 timer har man kjørt gjennom halve det lille landet. Anonymkode: e6921...55a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #11 Del Skrevet 14. august 2024 Da jeg fikk biltrøbbel i Sverige så kunne jeg gjennom bilforsikringen få tauet bilen til verksted og jeg fikk også velge hvor jeg ville ha den på verksted. De kunne taue bilen helt til feriedestinasjonen, om så var. Ring forsikringsselskapet igjen og snakk med dem. ps. leiebil for utlendinger er ikke så dyrt i Danmark. husker da jeg bodde der så brukte jeg pappa sin norske adresse for å kunne leie billig leiebil Anonymkode: 36149...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå