AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #1 Skrevet 12. august 2024 Er 25 uker på vei, har alltid hatt lyst til å ta tungepiercing, og fikk plutselig innfall om å gjøre det. Har spurt jordmor og hun visste ikke. Kan det være farlig for babyen? Anonymkode: 887bd...8df
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #2 Skrevet 12. august 2024 Det er vel ikke anbefalt å ta verken piercing eller tatovering som gravid. Det er alltid en infeksjonsrisiko ved både tatovering og piercing, så de fleste tatoveringsstudio / piercingstudio ønsker ikke å tatovere eller pierce noen som er gravid. Du som er 25 uker på vei er vel også synlig gravid nå så ville ikke blitt overrasket om de sa nei hvis du kom inn for piercing hvis det er et seriøst studio. Anonymkode: 06b12...794 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #3 Skrevet 12. august 2024 Huff, hvorfor vil du deg selv noe så tacky 🤷🏻♀️ Anonymkode: f89a3...180 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #4 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er 25 uker på vei, har alltid hatt lyst til å ta tungepiercing, og fikk plutselig innfall om å gjøre det. Har spurt jordmor og hun visste ikke. Kan det være farlig for babyen? Anonymkode: 887bd...8df Du klarer helt fint å vente med dette til barnet er født. Ikke nødvendigvis farlig for baby, men det gir risiko for infeksjon og betennelse i kroppen som igjen kan påvirke baby og graviditet etc. Bare dropp det. Vent til du har født. Anonymkode: 93d44...64c 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #5 Skrevet 12. august 2024 Man hovner opp når man er gravid, også tungen kan være hovnet opp. Da kan det i verste fall være at piercer utfører piercingen feil og at den kommer til å gi plager når hevelsen går ned etter fødsel. Vil anbefale å vente. Anonymkode: bdd44...d76 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #6 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du klarer helt fint å vente med dette til barnet er født. Ikke nødvendigvis farlig for baby, men det gir risiko for infeksjon og betennelse i kroppen som igjen kan påvirke baby og graviditet etc. Bare dropp det. Vent til du har født. Anonymkode: 93d44...64c Så vidt jeg klarte å lese meg frem til på 5 minutter, er det fremdeles diskusjon rundt om antibiotikabehandling i svangerskapet kan være en mulig årsak til spontanabort. Så jeg ville absolutt ikke sjanset på en unødvendig infeksjon som gravid. (Og jeg har mange piercinger selv og er absolutt ikke imot piercinger på voksne mennesker.) Anonymkode: d5c88...9eb
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #7 Skrevet 12. august 2024 Det hadde jeg ikke gjort. Unødvendig infeksjonsfare. Anonymkode: 69f67...18b
mereo Skrevet 12. august 2024 #8 Skrevet 12. august 2024 Om du virkelig vil, så endrer ikke det seg etter at ungen er født. Hadde rådet deg til å vente.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #9 Skrevet 12. august 2024 Du ødelegger tenner dine. Dumt valg. Anonymkode: df8c1...a84 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #10 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så vidt jeg klarte å lese meg frem til på 5 minutter, er det fremdeles diskusjon rundt om antibiotikabehandling i svangerskapet kan være en mulig årsak til spontanabort. Så jeg ville absolutt ikke sjanset på en unødvendig infeksjon som gravid. (Og jeg har mange piercinger selv og er absolutt ikke imot piercinger på voksne mennesker.) Anonymkode: d5c88...9eb Ja det vet jeg.. Vet ikke om du siterte rett person her. Jeg ber TS vente. Anonymkode: 93d44...64c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå