Gå til innhold

Hvorfor vil ikke kvinner ha sjenerte og introverte menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en kommentar fra en annen tråd her inne. Hva er det med sjenerte og introverte menn som gjør dem uaktuell som partner?

For dere som har en slik mann, hvordan gikk det til?

Anonymkode: e647f...2fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir ikke kjent med slike menn fordi de holder seg for seg selv. Det har ikke noe med «ikke å ville ha» å gjøre. Så er det selvsagt sånn at kvinner (og menn) vil føle seg sett og begjært, og er man så sjenert og introvert at man ikke viser interesse så er det vanskelig at det kan bli noe mer.0

Anonymkode: 69adf...3f0

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet

Fordi jeg er det selv. Og jeg gidder ikke å ha han rundt meg hele tiden. Elsker at han må finne på noe med folk hele tiden. Sånn at  jeg kan slappe av hjemme alene. 

Anonymkode: 902bd...5ad

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

For min del så er jo sex hovedgrunnen til å ha en partner, alle andre behov får jeg dekket på andre måter. Og jeg liker menn som er dominerende i senga. En sjenert mann er neppe spesielt spennende på det området 😅 Introvert er derimot ikke noe problem, jeg er introvert selv.

Anonymkode: 370d1...98b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Som oftest blir en «sjefen» i huset. Den som har hovudansvaret med planlegging, forsikringer osv. Har bevisst latt mannen ha kontroll på alt slikt. 
Er sjenert selv så hadde ikke passet med en annen sjenert mann. 

Anonymkode: 642aa...4fd

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Liten tvil om at det er forsiktige menn, som ikke tør prøve seg på kvinner, som er taperne på dating markedet. De som prøver seg på mange nok kvinner får til slutt ei.

Jeg vet ikke hvorfor sjenerte menn ble så upopulære blant kvinner. Det skjedde nok en gang på 70 eller 80 tallet. Kanskje det har med at kvinner tidligere var mye mer på for å finne en mann. De jobbet like hardt som mennene. Mens kvinnene i dag med jobb og utdanning, bare venter og vil bli "begjært". 

Det verste med dette er at mangelen på kvinnelig oppmerksomhet er at det reduserer selfølelsen. Dårlig selvfølelse er så og si alltid bak sjenerthet og introverthet.

Endret av Adriana1987
  • Liker 4
Skrevet

Sjenert og introvert er to forskjellige ting da. Introverte kan da fint være sosiale. De trenger bar tid for seg selv til å lade opp til neste "fest".

Er en mann veldig sjenert, så er det jo ganske vanskelig å bli kjent? 

Anonymkode: 1a93c...f74

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Introvert? Ja takk!!

Jeg er veldig introvert selv, og hadde stortrivdes med en slik partner. 
Problemet er jo å møte dem 😅

Sjenert? Tja, det kommer an på i hvilken grad. Voksne folk som er tydelig sjenerte er det kanskje vanskelig å få i gang en god samtale med, og da blir det vanskelig å føle attraksjon fra min side. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Adriana1987 skrev (1 minutt siden):

Dårlig selvfølelse er så og si alltid bak sjenerthet og introverthet.

Nei? Introvert er jo ikke det samme som sjenert. Introvert betyr bare at man blir tappet for energi av for mye sosial omgang, og har behov for egentid for å lade batteriene. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man blir ikke kjent med slike menn fordi de holder seg for seg selv. Det har ikke noe med «ikke å ville ha» å gjøre. Så er det selvsagt sånn at kvinner (og menn) vil føle seg sett og begjært, og er man så sjenert og introvert at man ikke viser interesse så er det vanskelig at det kan bli noe mer.0

Anonymkode: 69adf...3f0

Så begjæret må vises med en gang? Begjær føles nok, men det tar kanskje noen møter før dette vises.. eller?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For min del så er jo sex hovedgrunnen til å ha en partner, alle andre behov får jeg dekket på andre måter. Og jeg liker menn som er dominerende i senga. En sjenert mann er neppe spesielt spennende på det området 😅 Introvert er derimot ikke noe problem, jeg er introvert selv.

Hvorfor tenker du det? Sjenanse er vel noe man er frem til man er trygg på personen. Det gjenspeiler jo ikke seksualiteten? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Fordi en må hale og dra ord ut av dem, stå for hele initiativet til å holde en samtale igang. Jævla slitsomt. Noen har også vanskelig for å snakke om følelser.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei? Introvert er jo ikke det samme som sjenert. Introvert betyr bare at man blir tappet for energi av for mye sosial omgang, og har behov for egentid for å lade batteriene. 

Men en blir jo tappet for energi fordi kroppen er i beskyttelsesmodus. Det har ofte med at en ikke har tro nok på seg selv, til å tenke at en takler sannsynlige situasjoner. Om en mener at en er uakseptabel og ikke kan blir likt, så slapper en ikke skikkelig av. Jeg er overbevist om at introverthet også i stor grad er skapt av lav selvfølelse. Men ikke nødvendigvis alle tilfeller.

Skrevet

Hvorfor tenker du det? Sjenanse er vel noe man er frem til man er trygg på personen. Det gjenspeiler jo ikke seksualiteten? 

Nei det kan godt hende jeg tar feil, jeg ser bare ikke for meg at sjenerte menn er de som er mest frempå seksuelt. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sjenert og introvert er ikke negativt I seg selv. Man kan fint ha god selvtillit selv om man er introvert, forresten. 

Selvtillit blir ofte sett på som attraktivt fordi en partner som vet hvem de er og hva de vil, ofte er enklere å leve og kommunisere med, enn en partner som sliter med usikkerheter. Er man trygg på seg selv og klar og tydelig på egne interesser, verdier, ønsker for fremtiden osv, så er man også en stabil og forutsigbar person å forholde seg til.

Mennesker med dårlig selvtillit og en haug av usikkerheter, kan være vanskelig å forholde seg til på flere plan. Det er også vanskeligere å få kontakt med noen som ikke tør å gi av seg selv. 

Anonymkode: 2a29a...405

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Det er godt å se at du skriver introverte og  sjenerte menn, for det er misforståelser ute og går om at introverte ikke snakker og unngår folk. Det er ikke sånn, og folk må vite forskjell på usikkerhet og introvert, da det siste kun betyr at man får energi ved å være alene og kan bli tømt for det sammen med andre, og spesielt hvis det blir for lenge eller for ofte. Det er alt det betyr, og introverte kan være bedre enn mange sosialt, de kan snakke akkurat like mye og være like glad i folk. De må bare porsonere ut det sosiale mye mer enn andre, og de trives godt i eget selskap. 

Sjenerte er usikre og også gjerne konfliktsky og defensive. Det er ikke mitt bord for å si det sånn, for jeg blir sliten av usikre mennesker jeg ikke vet hvor jeg har før det har gått et halvt år. Jeg syns også det er slitsomt å måtte dra ordene ut av folk, og jeg liker heller ikke at andre er så selvopptatte at de tror alt de sier og gjør blir notert av alle. 

Men introverte har jeg ikke noe imot som personer. Ville ikke vært sammen med en da, for det ville blitt for kjedelig for meg.

Anonymkode: 92273...2a0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Adriana1987 skrev (Akkurat nå):

Men en blir jo tappet for energi fordi kroppen er i beskyttelsesmodus. Det har ofte med at en ikke har tro nok på seg selv, til å tenke at en takler sannsynlige situasjoner. Om en mener at en er uakseptabel og ikke kan blir likt, så slapper en ikke skikkelig av. Jeg er overbevist om at introverthet også i stor grad er skapt av lav selvfølelse. Men ikke nødvendigvis alle tilfeller.

Dette stemmer jo ikke i det hele tatt, det har ingenting med «beskyttelsesmodus» eller dårlig selvtillit å gjøre. Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om hva andre tenker om meg.

• Liker 3
  • Nyttig 10
Skrevet

Om han er introvert hadde jeg ikke brydd meg så mye om...Bare han er snill og grei. 

Og litt småfrekk eller uskikkelig innimellom 😂. Det er jo bare gøy...

Viktig å by på seg selv hvis man er trygge på noen, og det tror jeg selv introverte kan klare.

• Hjerte 2
Skrevet

Men, er det altså slik at dere som styrer unna sjenerte mennesker, ikke kan se for dere noen situasjoner hvor dere selv kan oppleve å bli det? Eller er dere helt fri for sjenanse, skam og flauhet? Det er vel også en forskjell å være styrt av sjenansen, og det å akseptere den men ikke la den styre livet ens?

• Liker 2
Skrevet

Men, er det altså slik at dere som styrer unna sjenerte mennesker, ikke kan se for dere noen situasjoner hvor dere selv kan oppleve å bli det? Eller er dere helt fri for sjenanse, skam og flauhet? Det er vel også en forskjell å være styrt av sjenansen, og det å akseptere den men ikke la den styre livet ens?

Det er vel ingen som styrer unna sjenerte mennesker? Det er sjenerte mennesker som er vanskelig å få kontakt med. Jeg går jo ikke å leter etter folk som gjemmer seg, for så å holde samtalen gående helt alene. Får jeg en liten respons, så tenker jeg ikke, Jippi! Dette må være ekte kjærlighet! 

Anonymkode: 1a93c...f74

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette stemmer jo ikke i det hele tatt, det har ingenting med «beskyttelsesmodus» eller dårlig selvtillit å gjøre. Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om hva andre tenker om meg.

Vel. Det kan jo ha med at en ikke synes det er så voldsomt gøy å være sosial, gjerne med fremmede. Vi har jo ulike interesser. Det kan også ha med at en tenker at sosiale situasjoner er mer seriøse enn andre. I bunn og grunn handler det om at en ikke slapper av og kroppen mister energi og ikke bygger seg opp i disse situasjonene. Slik at en må komme seg hjem for å få ro. Og det er jo på sett og vis naturlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...