Gå til innhold

Mitt I-landsproblem: en gjenstridig hudorm (tror jeg?)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På overleppen har jeg fått det jeg tror er en «underjordisk» hudorm. Jeg kan ikke se «hodet» på den, den er innkapslet. Jeg har klemt og klemt, både forsiktig og kjempehardt, men ingenting skjer. 

noen tips til hva i all verden jeg kan gjøre for å bli kvitt den? 

Anonymkode: 9ef76...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På overleppen har jeg fått det jeg tror er en «underjordisk» hudorm. Jeg kan ikke se «hodet» på den, den er innkapslet. Jeg har klemt og klemt, både forsiktig og kjempehardt, men ingenting skjer. 

noen tips til hva i all verden jeg kan gjøre for å bli kvitt den? 

Jeg ville nok rengjort en nål (med sprit) og stukket et lite hull og klemt forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (3 minutter siden):

Jeg ville nok rengjort en nål (med sprit) og stukket et lite hull og klemt forsiktig.

Takk for svar! det skal jeg teste.

Glemte å si at jeg har hatt den i mange måneder, et halvt år kanskje, i hovedinnlegget. Ikke relevant for ditt svar, men sånn til info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk latt den være hvis du ikke kan se den, og den ikke er plagsom, når man klemmer de ut så kan det bli igjen et "hull" som synes, da er det faktisk bedre å bare la den være.

Anonymkode: b80a2...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke det er noe hode på den må du ikke klemme, den blir bare dypere av det. Prøv fucidin og se om ikke det hjelper. Kommer dem igjen og igjen så må du til hudlege så får du noe å smøre på som hjelper. Jeg har mange, fire i underlivet, en i nakken, en på mangen.

Anonymkode: 9f50e...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en mild syre (salisylsyre feks) og gni forsiktig annen hver kveld i en uke og se om den blir mer synlig og klar til å klemmes. Syren vil fjerne død hud og talg, og framskynder prosessen skånsomt så du slipper og klemme unødig mye - da kan du risikere sprengte blodkar 

Anonymkode: 6eae9...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 12.19):

Takk for svar! det skal jeg teste.

Glemte å si at jeg har hatt den i mange måneder, et halvt år kanskje, i hovedinnlegget. Ikke relevant for ditt svar, men sånn til info.

Ingen vits i å klemme. Det er nok en talgknute og den må brennes bort isåfall. Det går ikke an å klemme den ut, du lager bare arrvev.

Anonymkode: 7ddbc...8f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...