Adrenalina1 Skrevet 12. august 2024 #1 Skrevet 12. august 2024 I går fikk jeg en SMS fra et nummer i Hellas. Det stod at politi var kontaktet,at jeg var rapportert,at vedkommende ville saksøke meg og jeg måtte betale for vedkommendes advokat. Det sto ikke hva det gjaldt,ei heller hvem det var fra. Det var ganske ekkelt. Men jeg tenker at dette var et dårlig forsøk på svindel. Noen som har opplevd lignende?
tdm900 Skrevet 12. august 2024 #2 Skrevet 12. august 2024 Ikke som den, men anna. Så ja, det er svindel. Slett og glem. 1 4
Adrenalina1 Skrevet 12. august 2024 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2024 tdm900 skrev (17 minutter siden): Ikke som den, men anna. Så ja, det er svindel. Slett og glem. Takk for svar. Jeg tenker på mange eldre(gamle)som blir lurt. Det er dessverre en del godtroende som blir offer for slikt. Jeg er eldre selv,men langtfra lettlurt heldigvis. Men man blir jo litt skremt allikevel. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #5 Skrevet 12. august 2024 Det er jo veldig åpenbart ikke oppriktig, med mindre du er, eller nylig har vært i Hellas, og har gjort noe som skulle tilsi at noen skulle saksøke deg.... Og man betaler ikke motparten sin advokat uten dom, uansett... Anonymkode: 81444...ca7 1
Adrenalina1 Skrevet 12. august 2024 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2024 Snublefot62 skrev (46 minutter siden): Har du vært i Hellas nylig? Nei.Har aldri vært i Hellas.
Adrenalina1 Skrevet 12. august 2024 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er jo veldig åpenbart ikke oppriktig, med mindre du er, eller nylig har vært i Hellas, og har gjort noe som skulle tilsi at noen skulle saksøke deg.... Og man betaler ikke motparten sin advokat uten dom, uansett... Anonymkode: 81444...ca7 Jeg har aldri vært i Hellas, og jeg kjenner ingen derfra.
Snublefot62 Skrevet 12. august 2024 #8 Skrevet 12. august 2024 Adrenalina1 skrev (1 minutt siden): Nei.Har aldri vært i Hellas. Da er det ganske åpenbart svindel. Slett meldingen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #9 Skrevet 12. august 2024 Kan også være noen som har sendt til feil nummer, sånt skjer fortsatt. Er mange nordmenn som ferdes i Hellas, så synes ikke det virker så forferdelig usannsynlig. Anonymkode: 6c050...ed6
Adrenalina1 Skrevet 12. august 2024 Forfatter #10 Skrevet 12. august 2024 Snublefot62 skrev (13 minutter siden): Da er det ganske åpenbart svindel. Slett meldingen. Har gjort det. Men hvordan de har fått tak i nr mitt skjønner jeg ikke.
Snublefot62 Skrevet 12. august 2024 #11 Skrevet 12. august 2024 Adrenalina1 skrev (2 minutter siden): Har gjort det. Men hvordan de har fått tak i nr mitt skjønner jeg ikke. Utallige muligheter. Det kan og ha vært tilfeldig, eller et uhell. 1
tdm900 Skrevet 12. august 2024 #12 Skrevet 12. august 2024 Adrenalina1 skrev (2 timer siden): Takk for svar. Jeg tenker på mange eldre(gamle)som blir lurt. Det er dessverre en del godtroende som blir offer for slikt. Jeg er eldre selv,men langtfra lettlurt heldigvis. Men man blir jo litt skremt allikevel. Bra👍😃 Så et program på SVt1 for ikke lenge siden om hvordan de lurte folk til å bite på, og reporteren satte seg der i ei lei klemme når han sto på begge sider av slike saker som kanalen hadde fått sporet opp. De skyr ikke noe som helst, for å lure folk for penger. Men samtidig innrømmer de selv, at det ikke er bra det de gjør. Men her er det da andre over de igjen, som styrer de. SMS’ene sendes ut vilkårlig, i håp om at noen biter på agnet.
Brunello Skrevet 12. august 2024 #13 Skrevet 12. august 2024 Adrenalina1 skrev (1 time siden): Nei.Har aldri vært i Hellas. Da sier det seg vel selv at det er svindel. 1
Million Skrevet 12. august 2024 #14 Skrevet 12. august 2024 Dette var enten et latterlig forsøk på svindel, ELLER (mest sannsynlig) noen som har tastet et siffer feil eller noe i telefonnummeret meldingen ble sendt til. Så havnet den hos deg. En periode for noen år tilbake hendte det jeg fikk meldinger fra folk som åpenbart hadde tastet feil, så jeg spurte et par ganger hvilket nummer de mente å sende dette til. Det viste seg da at de hadde bommet og tastet ett siffer feil ved å trykke på tasten rett over den de mente å trykke. Så noen der ute har et nummer som er ganske likt mitt, bare et siffer annerledes. Sånn er det sikkert for mange, da det gis jo ut nummerserier som ligner hverandre.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #15 Skrevet 12. august 2024 Adrenalina1 skrev (1 time siden): Har gjort det. Men hvordan de har fått tak i nr mitt skjønner jeg ikke. Disse botene spyr ut meldinger til alt og alle. Ved å sende ut med mange nok numre, så vil de alltid treffe noen. Norge har ni siffer på mobilnumrene, typsik begynner de på 9 eller 4. Da er det for de å bare sende ut til ett gitt antall så vet de at noen vil få meldingene. Av dem vil de fleste skjønne at det er svindel, mens fåtallet går på svindelen. Akkurat nok til at de fortsetter. Anonymkode: 67d45...e60
Million Skrevet 12. august 2024 #16 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Disse botene spyr ut meldinger til alt og alle. Ved å sende ut med mange nok numre, så vil de alltid treffe noen. Norge har ni siffer på mobilnumrene, typsik begynner de på 9 eller 4. Da er det for de å bare sende ut til ett gitt antall så vet de at noen vil få meldingene. Av dem vil de fleste skjønne at det er svindel, mens fåtallet går på svindelen. Akkurat nok til at de fortsetter. Anonymkode: 67d45...e60 Nei, vi har åttesifrede tlf nr i Norge. 1
Adrenalina1 Skrevet 12. august 2024 Forfatter #17 Skrevet 12. august 2024 Brunello skrev (7 timer siden): Da sier det seg vel selv at det er svindel. Var akkurat det jeg også tenkte. Men det er litt skremmende å få slike meldinger. I hvert fall sånn med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå