Gå til innhold

Hvor er de fint å reise aleine for en dame i 40-årene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv om jeg er sosial utad, er jeg introvert og har brukt alt for mye energi på å please reisefølge på alle mine ferier.

Derfor vil jeg prøve en tur aleine.

2-4 uker.

Jeg har fått min dose charter.

Gjerne et sted man flytter på seg, evt en base med mulighet til å nå flere ting.

Jeg trenger forslag til destinasjoner som er trygge.

Planen er å reise i vinterhalvåret.

Takker for alle tips🌺

Anonymkode: d4abc...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var kollega i mange år med en dame som alltid reiste på ferier alene. Hun koste seg med å planlegge og finne nye reisemål hvert år i forkant av feriene. En favoritt var safari i Afrika. Det var alltid samhold i gruppene som kjørte rundt på safarien og hun ble alltid kjent med folk, de spiste middag sammen på kveldene (hvis de ville) osv.

Kanskje safari er noe for deg? 

Anonymkode: fedaf...b2f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malta er flott om vinteren. Ikke så mye strand, mye historie med flotte museer og kulturelle opplevelser. Direkteruter fra London og andre storbyer.

Anonymkode: d0ec8...ba8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 40-årene og reiser noen måneder rundt i verden alene hvert år. Det er mange plasser i verden som er trygge, men det er vanskelig å komme med anbefalinger når du ikke skriver hva slags type reise du er interessert i, eller hva du ønsker å oppleve. Storby, strandliv, kultur, naturopplevelser? Andre ting?

Jeg er introvert selv, og vil ikke anbefale gruppereise. Kommer selvsagt an på hvor introvert man er. Man kan jo ha enerom og trekke seg litt tilbake innimellom. Men selv det blir for mye for meg, derfor reiser jeg kun alene. Det er uansett veldig lett å møte og bli kjent med andre folk som soloreisende.

Anonymkode: 0773c...e10

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gjerne et sted man flytter på seg, evt en base med mulighet til å nå flere ting.

Jeg trenger forslag til destinasjoner som er trygge.

Tog rundt i Europa. 

Anonymkode: 38bda...5c5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du tenker å reise i vinterhalvåret vil jeg foreslå enten Madeira og/eller Azorene, eller sørøst Asia, f.eks Thailand-Kambodsja-Vietnam.

Hvis det er ein første soloreise og du trenger å føle deg så trygg som mulig, så vil jeg anbefale å starte med Madeira og Azorene. 

Gjerne utdyp litt mer om hvilken type tur du ønsker, så får du kanskje tips som treffer enda bedre :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 14.02):

Tog rundt i Europa. 

Anonymkode: 38bda...5c5

Det er jo en genial måte å reise på! Europa er jo kaldt da, men man slipper masse turister. Reiser du før jul, er det masse koselige julemarkeder i mange byer. Så lenge du følger basale sikkerhetsregler som ikke drikke seg dritings, ikke gå alene gjennom parker om natten etc, er det trygt over hele Europa.

Hvis du vil reise langt, er både New Zealand og Australia fullt mulig på fire uker. Da vil du få fint vær i tillegg. 

Anonymkode: e58a4...369

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sol og sommer viktig for deg, altså at det skal være sydentemp? Eller kan f.eks 15 + grader være ok, og du ikke trenger å bade? I såfall elsker jeg både Spania og Portugal. 

Hvis litt varmere temperaturer er ønsket, og du ikke har noe i mot lang flytur, så kan jeg anbefale San Diego. For et fantastisk sted. 

Anonymkode: c7966...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker å danse, hva med Dominikanske Republikken? Du kan reise på gruppereise eller dra dit selv og melde deg på ulike utflukter (de har også kurs i alt fra matlaging til dans, spansk, foto og hva du måtte ønske). De har også kurs i bachata og salsa bl.a. Jeg vurderer det selv :) Eller bare generelt være der tror jeg er fantastisk, om man vil ha en avslappende ferie. 

Miami er også ekstremt gøy å reise til alene, men det koster MYE penger. Er faktisk en av de beste byene jeg har vært i på aleneferie! 

Anonymkode: 5b592...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kvinne i 40-årene, og har reist mye alene. Jeg liker godt Hawaii og de Karibiske øyene! Er også glad i å reise rundt i USA. Men det kommer jo an på hva slags reise/ferie du ser for deg. 

Anonymkode: a1c46...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er jo en genial måte å reise på! Europa er jo kaldt da, men man slipper masse turister. Reiser du før jul, er det masse koselige julemarkeder i mange byer. Så lenge du følger basale sikkerhetsregler som ikke drikke seg dritings, ikke gå alene gjennom parker om natten etc, er det trygt over hele Europa.

Anonymkode: e58a4...369

Å, det hørtes fantastisk ut. Det fikk jeg også lyst til. 

Anonymkode: a7828...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...