AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #1 Skrevet 12. august 2024 Hei , tok keisersnitt for 14 uker siden men føler meg gravid enda skal begynne trene mage denne uken .gått trilleturer hittil . Mvh kvinne 41 Anonymkode: 9c640...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #2 Skrevet 12. august 2024 Det kan ta tid, men hos meg fungerte det best med fokus på kosthold og aktivitet daglig. Du må ligge i underskudd om du skal miste fett, så å trene mage er egentlig ikke så viktig.. Jeg gikk 6- 10 km daglig, og spiste sunt. Viktig at kroppen får skikkelig næring spesielt nå etter svangerskap, så du skal ikke sulte deg. Anonymkode: 672a4...755
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #3 Skrevet 12. august 2024 Gi kroppen tid. 14 uker - keisersnitt eller vaginal fødsel - har ingenting å si. Kroppen trenger TID. Fokus på kosthold og generell daglig aktivitet er viktigere enn å trene mage. Man kan ikke punkt slanke seg. Anonymkode: f0bcd...7c0
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #4 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Gi kroppen tid. 14 uker - keisersnitt eller vaginal fødsel - har ingenting å si. Kroppen trenger TID. Fokus på kosthold og generell daglig aktivitet er viktigere enn å trene mage. Man kan ikke punkt slanke seg. Anonymkode: f0bcd...7c0 Nei vet det ikke går an å punktslanke seg. Men fokusert på kosthold og trilleturer frem til nå ,men skal begynne å trene styrke igjen nå , skal ned 8 kg til. Anonymkode: 9c640...ff9
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #5 Skrevet 12. august 2024 Gi kroppen tid! Dersom du ammer er det også spesielt viktig at du ikke går for lavt på kalorier - du trenger generelt rundt 500 kcal ekstra i tillegg til normalbehovet ditt når du ammer. Også helt riktig som AB sier at man ikke kan punktslanke seg, men du bør absolutt trene kjernemuskulatur. Under graviditet blir magemusklene delt og svekkes, og ved keisersnitt skjærer de jo gjennom musklene. Å trene dem opp igjen har store fordeler! Om du har mye fett på magen så er det begrenset hvor mye det vil påvirke estetisk, men det har mye å si for funksjon. Og delte magemuskler kan også være (delvis) årsak til at magen er større enn normalt. Men jeg anbefaler deg å gjøre litt research før du går i gang med magetreningen, om du kjører på med sit ups f.eks. risikerer du å gjøre vondt verre. Hvis du er på instagram - nancyandersonfit har mye god info om opptrening etter keisersnitt, og Hannah Bower og Katie Crewe har mye bra for generell trening etter fødsel og graviditet. Hilsen personlig trener som nettopp fikk barn Anonymkode: 1e167...756 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #6 Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gi kroppen tid! Dersom du ammer er det også spesielt viktig at du ikke går for lavt på kalorier - du trenger generelt rundt 500 kcal ekstra i tillegg til normalbehovet ditt når du ammer. Også helt riktig som AB sier at man ikke kan punktslanke seg, men du bør absolutt trene kjernemuskulatur. Under graviditet blir magemusklene delt og svekkes, og ved keisersnitt skjærer de jo gjennom musklene. Å trene dem opp igjen har store fordeler! Om du har mye fett på magen så er det begrenset hvor mye det vil påvirke estetisk, men det har mye å si for funksjon. Og delte magemuskler kan også være (delvis) årsak til at magen er større enn normalt. Men jeg anbefaler deg å gjøre litt research før du går i gang med magetreningen, om du kjører på med sit ups f.eks. risikerer du å gjøre vondt verre. Hvis du er på instagram - nancyandersonfit har mye god info om opptrening etter keisersnitt, og Hannah Bower og Katie Crewe har mye bra for generell trening etter fødsel og graviditet. Hilsen personlig trener som nettopp fikk barn Anonymkode: 1e167...756 Hei og takk for svar jeg ammer ikke da jeg ikke fikk noe melk .skal på time til personlig trener i løpet av denne uka så skal høre med henne hva jeg bør trene . Håper bare magen blir grei nok og det ikke blir heng . Gratulerer så mye Anonymkode: 9c640...ff9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #7 Skrevet 13. august 2024 Det er 14 år siden og magen er der enda 😂 Kroppen endrer seg med alderen også 😁 Anonymkode: cb548...463
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #8 Skrevet 13. august 2024 Venter enda. 12 år siden siste keisersnitt. Anonymkode: 0d0f5...2ce
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #9 Skrevet 13. august 2024 Dette tar tid. Etter første fødsel merket jeg at magen fremdeles var i endring/ forbedring etter det hadde hadde gått 6 mnd. Etter siste (tredje) barnefødsel satt jeg igjen med strekkmerker og splittede magemuskler og økt vekt. Her mener jeg magen først ble passe flat igjen etter ca 5-6 år. Brukte bl.a hold-in undertøy mye for å hjelpe magemusklene å gro sammen igjen. Pass på å ikke få større skade på magemusklene ved å trene feil! Da er det bedre å ta det rolig og gå turer. Selv har jeg hatt god hjelp av hold-in undertøy for å få magemusklene til å vokse riktig sammen, men forhør deg gjerne med fagpersoner her. Anonymkode: 951a2...2d3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #10 Skrevet 14. august 2024 Takk for svar alle håper magen blir mindre når jeg har gått ned siste 8 kg . Skal fortsette med trilleturer og treningssenter . Trener ille situps men fikk beskjed om å trene bekkenbunnen. Anonymkode: 9c640...ff9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #11 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar alle håper magen blir mindre når jeg har gått ned siste 8 kg . Skal fortsette med trilleturer og treningssenter . Trener ille situps men fikk beskjed om å trene bekkenbunnen. Anonymkode: 9c640...ff9 Er ganske sikker på at magen blir mindre av å gå ned 8 kg Kan hende huden er litt løsere da, noen ganger er det bare sånn det er. Dropp sit ups og tren andre øvelser som er mye bedre for den indre kjernen din. Planken, push ups med fokus på pust og mage, søk core workout på youtube, der ligger det mange gode øvelser. Anonymkode: 97932...585 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #12 Skrevet 14. august 2024 Har to tette barn, og halvannet år etter siste fødsel er ikke magen helt flat igjen. Den er også litt sånn "bolledeig". Jeg gikk opp mye i svangerskapene. Med første gikk jeg fra 65-100 kg. Ble gravid igjen etter 5 måneder, vet ikke hvor mye jeg veide da, men veide 100 igjen ved fødsel med nummer to. All vekt har forsvunnet jevnt og trutt, men magen er ikke helt den samme. Jeg trener, og ser selvsagt at joer jeg har gått ned, jo mindre fremtredende er magen. Jeg er innenfor normalvekt, men trivselsvekten min er litt lavere, så mulig den blir enda litt mindre med noen kilo mindre. Jeg tror man bare må gi det litt tid, men også innse at det ikke er mulig å få den samme kroppen for alle. Anonymkode: a6048...20e
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #13 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Er ganske sikker på at magen blir mindre av å gå ned 8 kg Kan hende huden er litt løsere da, noen ganger er det bare sånn det er. Dropp sit ups og tren andre øvelser som er mye bedre for den indre kjernen din. Planken, push ups med fokus på pust og mage, søk core workout på youtube, der ligger det mange gode øvelser. Anonymkode: 97932...585 Skal vel litt til for å få løshud av å ned 8 kg men får bare prøve:) fortsette med trilleturer og litt styrke og tredemølle og sunt kosthold Anonymkode: 9c640...ff9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #14 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har to tette barn, og halvannet år etter siste fødsel er ikke magen helt flat igjen. Den er også litt sånn "bolledeig". Jeg gikk opp mye i svangerskapene. Med første gikk jeg fra 65-100 kg. Ble gravid igjen etter 5 måneder, vet ikke hvor mye jeg veide da, men veide 100 igjen ved fødsel med nummer to. All vekt har forsvunnet jevnt og trutt, men magen er ikke helt den samme. Jeg trener, og ser selvsagt at joer jeg har gått ned, jo mindre fremtredende er magen. Jeg er innenfor normalvekt, men trivselsvekten min er litt lavere, så mulig den blir enda litt mindre med noen kilo mindre. Jeg tror man bare må gi det litt tid, men også innse at det ikke er mulig å få den samme kroppen for alle. Anonymkode: a6048...20e Er mitt første og siste barn .jeg gikk bare opp 8 kg I selve svangerskapet og ned 15 kg etterpå. Får bare prøve videre med sunt kosthold og trening Anonymkode: 9c640...ff9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #15 Skrevet 14. august 2024 Jeg fødte også for 14 uker siden, og er nå litt under vekt før graviditet. Likevel er kroppen annerledes. Jeg har mye fett på magen, og mye mindre muskulatur. Jeg støtter deg i styrketrening for å få musklene opp og gå. Jeg gjør en del hjemme på stuegulvet (har holdt på noen uker), og merker om ikke annet at kroppen blir stadig bedre. Angående dette med sit-ups er dette en veldig utbredt myte. Jeg deltok i en studie his en fysioterapeut som tok doktorgrad i emnet, og hun sa at det er ingenting i forskning som tyder på at sit-ups skader noe som helst. Jeg har fått beskjed om å ikke tenke på hvilke øvelser jeg gjorde under og etter svangerskapet, og at det viktigste for å unngp delte magemusker var å sørge for sterke muskler. Magemuskler smatt på plass igjen ganske raskt selv om jeg i svangerskapet og etterpå gjorde slike "forbudte" øvelser. Lenker til en artikkel hvor en annen studie har funnet det samme resultatet. https://www.forskning.no/menneskekroppen-norges-idrettshogskole-partner/sosiale-medier-gir-modre-feil-inntrykk-om-delte-magemuskler-det-er-deilig-a-lofte-tungt-sier-helene/2244239 Masse lykke til! Og husk at du er din egen største kritiker. Man ser som regel ganske bra ut i andres øyne selv om man ikke ser det selv❤️ Anonymkode: c18e3...aa6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #16 Skrevet 14. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er mitt første og siste barn .jeg gikk bare opp 8 kg I selve svangerskapet og ned 15 kg etterpå. Får bare prøve videre med sunt kosthold og trening Anonymkode: 9c640...ff9 Det er bare 14 uker siden du fødte, og uavhengig av vektoppgang så tar det tid før ting krymper😊 Hvis du allerede har gått ned mer enn du la på deg i svangerskapet så tenker jeg at det går seg til med tiden. Sunt kosthold og trening er selvfølgelig noe du bør etterstrebe, men sistnevnte er ikke noe du bør stresse med hvis du ikke har tid og overskudd. Anonymkode: a6048...20e 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #17 Skrevet 14. august 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fødte også for 14 uker siden, og er nå litt under vekt før graviditet. Likevel er kroppen annerledes. Jeg har mye fett på magen, og mye mindre muskulatur. Jeg støtter deg i styrketrening for å få musklene opp og gå. Jeg gjør en del hjemme på stuegulvet (har holdt på noen uker), og merker om ikke annet at kroppen blir stadig bedre. Angående dette med sit-ups er dette en veldig utbredt myte. Jeg deltok i en studie his en fysioterapeut som tok doktorgrad i emnet, og hun sa at det er ingenting i forskning som tyder på at sit-ups skader noe som helst. Jeg har fått beskjed om å ikke tenke på hvilke øvelser jeg gjorde under og etter svangerskapet, og at det viktigste for å unngp delte magemusker var å sørge for sterke muskler. Magemuskler smatt på plass igjen ganske raskt selv om jeg i svangerskapet og etterpå gjorde slike "forbudte" øvelser. Lenker til en artikkel hvor en annen studie har funnet det samme resultatet. https://www.forskning.no/menneskekroppen-norges-idrettshogskole-partner/sosiale-medier-gir-modre-feil-inntrykk-om-delte-magemuskler-det-er-deilig-a-lofte-tungt-sier-helene/2244239 Masse lykke til! Og husk at du er din egen største kritiker. Man ser som regel ganske bra ut i andres øyne selv om man ikke ser det selv❤️ Anonymkode: c18e3...aa6 Hiver inn denne også😊 https://www.forskning.no/forskningspriser-menneskekroppen-norges-idrettshogskole/har-avliva-myte-det-er-ikkje-farleg-a-ta-sit-ups-etter-fodsel/2210887 Anonymkode: c18e3...aa6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #18 Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 9.29): Hiver inn denne også😊 https://www.forskning.no/forskningspriser-menneskekroppen-norges-idrettshogskole/har-avliva-myte-det-er-ikkje-farleg-a-ta-sit-ups-etter-fodsel/2210887 Anonymkode: c18e3...aa6 Spurte på treningsstudio ,pt sa jeg burde trene bekkenbunnen først ❤️ Anonymkode: 9c640...ff9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå